To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang BBS - montaż bez narzędzi

toft - Pon 20 Lis, 2017
Temat postu: Bafang BBS - montaż bez narzędzi
Hejka, jak w temacie. Nie mam odpowiednich narzędzi do nakręterk montażowych. Dociągnęłem tę pierwszą z 4 wycięciami puki co żabką. Montował tak ktoś:)? Jak mocno trzeba dociągnąć te nakrętke?
klient - Pon 20 Lis, 2017

Mi kolega przykręcił przy mnie jak dawniej - majzlem i młotkiem, poważnie. Tylko zapytał czy chcę tą nowoczesną techniką z powodu braku kluczy. Na czuja zrobił. Potem lekkie zeszlifowanie w jednym miejscu pilnikiem zadziora. Zdartą oksydację poprawiłem markerem.
I jeździ, nic nie puszcza.
Teraz spokojnie kupię sobie chińskie oryginały w Chinach - droga zabawka.
Kiedyś majzel to było podstawowe narzędzie naprawcze do wszystkiego.

gizmo69 - Pon 20 Lis, 2017

Pomocny jest klucz hakowy z pazurem przegubowy do nakrętki z wycięciami.
Ostatnią nakrętkę to specjalnym kluczem rowerowym.

furman - Pon 20 Lis, 2017

ja dociągnąłem starym kluczem rowerowym z hakiem(stosowanym pewnie w rowerach typu "ukraina"), choć konkretna żaba i podłożenie małej śrubki we wrąb pewnie zrobiło by to lepiej. tyle tylko że przy moim suporcie 68mm mało jest tego gwintu na tulei, jeżeli będzie mi silnik tańczył to dla lepszego dociągnięcia pewnie trzeba będzie dopasować jakąś podkładkę :roll:
Widziałem na youtube-ach że amerykanie w swoich zestawach mieli gotowy dystans do suportów 68mm który zakładali od strony zębatki. :???:
Moje spostrzeżenie jest takie że czujniki hamulca z bafangowskich klamek, można spokojnie wykręcić i kombinacją alpejską zamontować do klamek hydraulicznych, co też uczyniłem. Nie wiem jeszcze jak to zadziała w praktyce bo nie mam baterii. :sad:

toft - Pon 20 Lis, 2017

Ok, dzięki za podpowiedzi. Z braku laku dociągnęłem żabą. Zobaczymy.
NIe chcę zakładać nowego tematu więc zapytam puki co tu.
Próbowałem znaleźć manual z kabelkologią ale w dwu które przejrzałem nie jest to wytłumaczone.
Z silnika wychodzi multi kabel do wyświetlacza, manetki, i dwu hampli. Oprócz tego sensor obrotu koła. No i bateria. Ale oprcz tego jest taki lichy erzacny (jak w zwykłym sterowniku) kabelek na dwa piny czarno czerwony oraz jeszcze jeden z bafangową już wtyką żóltą na 3 piny... Do czego są te kable?

EDIT:
:) Już wiem, znalazłem na jakimś obrazku. lichy to 6V do świateł (ILE można wziąć z stamtąd A?) a ten dodatkowy to gear sensor. NIe było do tego diwajsu w pudełku. Trzeba se to kupić osobno, tak? Jest to potrzebne? Sprawdza się?

klient - Wto 21 Lis, 2017

https://www.aliexpress.co...2311.0.0.h884o7

Dla mnie mus, bo biegi mam w piaście.

gizmo69 - Wto 21 Lis, 2017

Czujnik - gearsensor to zakup osobny ale bardzo potrzebny.
Wydłuża żywotność łańcucha i zębatek poprzez wyłączenie silnika przy zmianie biegu w przerzutce.

smdrwf12300 - Wto 21 Lis, 2017

Jakim cudem ten sensor wydłuża zywotność łancucha i zębatek ? .Jak masz "przekoszoną" linie łancucha to nawet w rowerze bez silnika połamiesz zęby w tylnej kasecie ... ten czujnik to tak naprawdę zabezpieczenie dla osób które chyba nigdy nie nauczyły się zminiać biegów przed podjazdem a nie w trakcie .Przy 750/1000W to żaden sensor nie wydłuży zywotności łancucha bo ogniwa i tak sie powyciągaja ... zróbcie sobie koledzy pomiar własnych "watów" z nóg to się zdziwicie jak niewiele potrafimy wygenerowac mocy ... a własnie pod takie moce jest większość łancuchów :)
Mikkonen - Wto 21 Lis, 2017

Ciekawe jest to ze są wersje z wbudowanym kabelkiem do sensora i świateł (wychodzą ze sterownika) oraz takie które tych kabelkow nie mają. Obie wersje mają numery seryjne nadawane z innej puli.
gizmo69 - Wto 21 Lis, 2017

smdrwf12300 napisał/a:
Jakim cudem ten sensor wydłuża zywotność łancucha i zębatek ? .Jak masz "przekoszoną" linie łancucha to nawet w rowerze bez silnika połamiesz zęby w tylnej kasecie ... ten czujnik to tak naprawdę zabezpieczenie dla osób które chyba nigdy nie nauczyły się zminiać biegów przed podjazdem a nie w trakcie .Przy 750/1000W to żaden sensor nie wydłuży zywotności łancucha bo ogniwa i tak sie powyciągaja ... zróbcie sobie koledzy pomiar własnych "watów" z nóg to się zdziwicie jak niewiele potrafimy wygenerowac mocy ... a własnie pod takie moce jest większość łancuchów :)


Przednia tarcza zębata Bafanga to u mnie środkowa rowerowa i nie ma tak wielkiego przekoszenia. Przerzutkę mam 8 biegową i równą linie łańcucha na 5 biegu.
Biegi nie tylko zmienia się przed podjazdem, ale na prostej przyspieszając,zwalniając i po ruszeniu z postoju.
Przynajmniej ja tak robię jakbym jechał normalnie,bo tryby w silniku nie są tak obciążone.
Łańcuch mam specjalnie zmacniany dla elektryków KMC przy przebiegu 2500 km zużycie 30-40%. Kolarz wyciąga ponad 400 Wat z nóg.

toft - Wto 21 Lis, 2017

Wzmacniany łańcuch do elektryków? Możesz dać jakiegoślinka do tego?
smdrwf12300 - Wto 21 Lis, 2017

@gizmo69 : nie bardzo rozumiem "Przednia tarcza zębata Bafanga to u mnie środkowa rowerowa" . Ja mam orginalna 44T i z tyłu zostały 3 koronki bo tylko w takiej konfiguracji nie mam przekoszenia.Ile z tych 8 biegów ma prostą linie u ciebie ?Licząc przełożenia dla roweru do jazdy po górach ( strome podjazdy ) idealna tarcza z przodu to 32-36 T tylko że zaczynaja się problem ze średnicą ( jest za mała i haczy o silnik ) tarczy. Specjalny łancuch ... hmmm ja ma przymiar i tam jest pomiar zero-jedynkowy ... wchodzi nie wchodzi .Podziel się metodą jak ocenic czy łancuch ma 30-40% czy więcej zużycia ?.
A propo kolarza ...200W .... i jest w stanie oddac taka moc przez ile ? 10-15 min ? i oni się łancuchem nie przejmuja .. zebatkami tez nie ... bardziej ich meczy problem zakwaszenia mięsni i wyniku :)

toft - Wto 21 Lis, 2017

NIe chciałbym dzielić włosa w kwestii tego ile kolarz oddaje mocy. Już kiedyś poruszałem taki wątek. Jednak chciałbym zauważyć, że te 100-200-400 W to moc średnia. A mechanizm pedałowania wygląda inaczej. Pulsacyjnie. Na obrót korby przypadają miejsca gdzie moc jest znacznie miejsza i znacznie wieksza od przeciętnej. I to w dużej mierze przyczynia się do szybszego zużycia łańcucha. Patrz ci co mają miekki i szybki obrót wersus jeżdżący siłowo.
gizmo69 - Wto 21 Lis, 2017

@smdrwf12300 : pomiar zużycia łańcucha wykonywany jest przez kolegę z wieloletnim doświadczeniem (serwis rowerowy) przymiarem takim jak pisałeś - wchodzi nie wchodzi(czyli im więcej wchodzi tym większe zużycie) i przymiarem ze skalą.Co do tarczy ja mam silnik BBS03 HD 1000W i tam jest inna niż w BBS02. Nie wiem którą wersje 750W posiadasz.

Łańcuch taki : http://www.kmcchain.pl/ch...rekking-9_speed

toft - Pon 11 Gru, 2017

No i się odkręciło....
suport lata.
No i właśnie tu nachodzi mnie pytanie. Czy jak montowaliście u siebie to dawaliście coś (owijaliście np taśmą) oś ssuportu bafanga od strony napędowej. Ma on tam calkiem spory luz miedzy srednica gwintu rury suportowej ramy a sama osia bafanga? Nowe wrto dać tam jakiś patent podkładkę po obwodzie osi?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group