To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Romet CRS 50 ---> EV

berla - Śro 25 Sie, 2010
Temat postu: Romet CRS 50 ---> EV
Śledzę forum już wiele czasu, czytam wszystko co napiszecie i rozmyślam...

Jest to temat czysto teoretyczny bo od tego co zostanie tu napisane zależy powodzenie i realizacja projektu ;)

Chciałbym porzucić samochód jako środek transportu (głównie do pracy) na rzecz ekologicznego EV i jednocześni czegoś niespotykanego w moim mieście... Do rzecy:
Baza to: http://allegro.pl/skuter-...1191695277.html oczywiście nie nowy ale używany nawet z uszkodzonym silnikiem/skrzynią biegów bo koszta były by niższe a i tak byłby wywalony z motoru...
Napęd:
2x http://allegro.pl/silnik-...1200542904.html
2X http://allegro.pl/sterown...1200542950.html
O aku na razie nie myśłalem ale na początek raczej żele tylko wchodziły by w grę...

Do tego zależy mi na w miarę dobrej zrywność jako że motorkiem będę jeździł po mieście, prędkość max ok 50-60km/h a zasię to ok 30km

Zwracam się do Was kolegów specjalistów w tej dziedzinie o pomoc i doradzenie czy taki projekt ma szanse powstać (chodzi mi głównie o parametry i założenia) oraz o obliczenie ilości aku/kW/Ah

Dzięki za pomoc

Mibars - Czw 26 Sie, 2010

Też się kiedyś nad podobną konstrukcją zastanawiałem.

Ile dokładnie takie ustrojstwo będzie zużywać energii trudno powiedzieć, wg mnie potrzebujesz z 1,5-2kWh żeby mieć zakładany zasięg i prędkość maksymalną przy uwzględnieniu miejskiej jazdy. Trudno powiedzieć, gdyż dużo zależy od stylu jazdy :)

Wybrane silniki mają dwie zalety: Są tanie i proste w sterowaniu. Niestety do energooszczędnych się nie zaliczają - sprawność na poziomie 75%.

2 kWh uzyskasz np. składając 8 sztuk takich akumulatorów, jakich Zeeltom używa Chilwee sie one bodajże nazywają. On użył czterech i przy prędkości max ok 40km/h dają mu zasięg blisko 50km, tylko, że to jest mniejszy i lżejszy pojazd, w dodatku ty zakładasz prędkość 60km/h. Zawsze mógłbyś na próbę uzyć czterech, jak zasięg wyjdzie np. 20km, to dokupić dodatkowe.

berla - Czw 26 Sie, 2010

Jeżdżę raczej spokojnie bez nerwówki choć są sytuacje gdzie depnąć trzeba-wiadomo zdarza się :cool:
Kiedyś były na allegro takie silniki 48v 1000w ale czarne z tym że kosztowały 299zł - nia pamiętam jaka różnica była od tych w/w.
Obrazek

Na początek włożyłbym 4szt aku bo raz że miejsca za dużo by nie było a dwa waga względem kWh też musi być wypośrodkowana.

Zaczerpnięte z innych tematów na forum ;)
Obrazek
http://www.theworkshop.ca/energy/dirt_e/dirt_e.htm

berla - Pią 27 Sie, 2010

Mam prośbę czy koledzy mogli by podpowiedzieć czy projekt ma szanse powodzenia? Czy coś ewentualnie zmienić (silniki, sterowniki)? Bo robie kalkulacje i nie wiem czy warto :wink:
Przepioor - Pią 27 Sie, 2010

Proponuję poszperać na http://endless-sphere.com/forums/ oraz http://www.evalbum.com/ w kategorii 'motocykle' Zawsze coś fajnego można podpatrzeć :wink:
Np. jak ludziska akumy w ramę pakują - czasami bardzo ciekawie.

Jacek

berla - Pią 27 Sie, 2010

Od wczoraj przegladam endless :) i szukam tego motoru z w/w zdjecia głównie parametrów jakie osiąga Ale jeszcze nie znalazłem :/
Mibars - Pią 27 Sie, 2010

berla napisał/a:
czy koledzy mogli by podpowiedzieć czy projekt ma szanse powodzenia?


Czy funduszy starczy? Podsumuj wszystko, dolicz koszta dodatkowe, bo na pewno o czymś się zapomni ;) i zobacz ile wyjdzie. 600zł na silniki ze sterownikami + przesyłka (18zł), 560zł akumulatory + przesyłka ok 30zł zapewne, lub jeśli to będzie za mało, to x2 (1120zł!), do tego baza - skuter/motorower (zależy za ile kupisz) + manetka + przewody + przydałby się jakiś bezpiecznik + stal/spawanie + plastik, czy inne obudowy, żeby z bebechami na wierzchu nie jeździć.

Poza tym to będzie już nieco szybszy sprzęt - Licz sie z tym, że warto by sie wyposażyć w lepszy kask, zbroja to może przesada, ale jakieś ochraniacze, czy jakiś lżejszy motorkowy strój w razie gleby.

Ty masz o tyle lepszą sytuacje, że tobie wystarczy zasięg 30km, ja dla siebie potrzebowałem minimum 60km, przy czym ok. 20km z prędkością najlepiej 70km/h, żeby nie stanowić zagrożenia na dwujezdniówce.

Jeśli cię stać i naprawdę zamierzasz z niego korzystać, to czemu nie?

Jest jeszcze kwestia rejestracji... Najfajniej by było mieć pojazd zarejestrowany jako elektryczny, ten temat przerabiały już inne osoy z forum i z tego, co pamiętam wcale tak prosto (i tanio) nie jest...

berla - Pią 27 Sie, 2010

Jeszcze ładowarkę potrzeba ;) co do kosztów dodatkowych typu kable, złączki, bezpieczniki itd to powiedzmy nie biorę tego pod kątem finansowym pod uwagę :)

Kwota o jakiej myślałem i ile jestem w stanie przeznaczyć to +/-5k PLN
Przeszło mi też przez głowę zastosowanie jednego silnika i kontrolera ale to ze wzgledu na mniejszą ilość aku...
Pomyślimy

Pozdro

Anonymous - Sob 28 Sie, 2010

A może pomyśl o tych silnikach modelarskich? Są niegłupie, ale trzeba pomysleć nad rozsądnym chłodzeniem.
Albo adoptować coś takiego:
http://allegro.pl/silnik-...1190174670.html

berla - Sob 28 Sie, 2010

zeeltom napisał/a:
A może pomyśl o tych silnikach modelarskich? Są niegłupie, ale trzeba pomysleć nad rozsądnym chłodzeniem.
Albo adoptować coś takiego:
http://allegro.pl/silnik-...1190174670.html


Silniczki modelarskie w sumie można powiedzieć "propagowałem" na forum ale moim zdaniem da takich hulajnog jak w SB nadają sie rewelacyjnie natomiast do takiego crossa to ze dwa by musiały by być żeby jeden się nie przegrzewał i w miare to jeżdziło Ale wtedy koszta robią sie kosmiczne bo silnik 100$, regulator 300$ i to x2 do tego lepsze akusy - tu by sie prosiło o LiFePO4 :(

Co do tego z allegro - jakoś nie skusiłbym sie na powiedzmy "nieznany" silnik a tych z serii MY1020 jest od groma na necie i konwersji na nich opartych ;)

Mibars - Sob 28 Sie, 2010

Nie taki znowu nieznany - ten silnik z aukcji to silnik pompy hydraulicznej do wind montowanych na samochodach ciężarowych. Może konwersji na jego bazie nie ma, lub są pojedyncze, ale zdaje się być idealny do takiego zastosowania - W miarę lekki, powinien być dość trwały i dobrej jakości, windy może non-stop nie pracują, za to bywają mocno obciążane - Kilkaset kilo ładunku w górę i w dół muszą wozić...

Większy problem widzę w regulatorze, niskie napięcie 24V, a jednocześnie wysoka moc (2,2kW).

berla - Sob 28 Sie, 2010

Mibars napisał/a:
Większy problem widzę w regulatorze, niskie napięcie 24V, a jednocześnie wysoka moc (2,2kW).


I o ile się nie mylę czterokrotnie większy prąd - raczej odpada :roll:

berla - Czw 14 Paź, 2010

Panowie licze koszty i doszło do ładowarki 48V:
ta nie nadawałaby się z racji za małego prądu i możliwej do obsłużenia pojemnosć:
http://allegro.pl/profesj...1243817299.html

A ta?
http://allegro.pl/ladowar...1250215218.html

Zaznaczam że chciałbym ładować wszystkie (4szt) razem a nie np 2x2aku...

Anonymous - Czw 14 Paź, 2010

Pasuje, ale cena zaporowa :(
berla - Czw 14 Paź, 2010

zeeltom napisał/a:
Pasuje, ale cena zaporowa :(


A która? Ta mocniejsza? W opisie jest napisane że max pojemność ładowania to 65Ah a poj aku w moim pojeździe byłoby ok 80Ah...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group