To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Sterownik KT48/72SVPRK-JL02, 48-72V, 45A (SINUS)

AdrianJ - Sob 09 Gru, 2017
Temat postu: Sterownik KT48/72SVPRK-JL02, 48-72V, 45A (SINUS)
W nexunie pojawił się taki sterownik: klik

Ktoś podzieli się doświadczeniem? :)
Posiada hamowanie regeneracyjne? Dobrze zagra z 9C 10x6 (dla 16S)?
Zakupy na 1 ebike lada moment, do tej pory zdecydowany jestem na silnik 10x6 kaseta, aku 16s9p 18650 (wstępnie ogniwa Samsung INR18650-35E) i stoję przed wyborem sterownika, bedę wdzięczny za rady!

marcingp5 - Nie 17 Gru, 2017

Testuję właśnie ten sterownik i nie wiem czy to normalne że on ma takie "Bicie" przesyłam film:
Praca Sinusa z NC 10x6
https://www.youtube.com/watch?v=exmxFgL-Fno
a tu w porównaniu z GT 1500w
https://www.youtube.com/watch?v=4qLWC8ExfcQ

Cezar38 - Nie 17 Gru, 2017

Sąsiad kupił ten sam sterownik KT w e-bikerze, notabene za 1000zł i jest ten sam efekt, tj stuka.
Aktualnie składamy rower i pracujemy nad tym, najprawdopodobniej chodzi o jakieś ustawienie.
Na pewno zależy to od podłączonego silnika, sprawdzaliśmy na kilku różnych:
9c kaseta: stuka
Mxus 3k 16x4 nie stuka
Thortle 500W: stuka
9c wolnobieg: nie stuka
ze Sparty bez przekładniowy: stuka
jakiś mały przekładniowy niewiadomego pochodzenia: nie stuka

W nexunie też są KT więc pewnie masz to samo co my.

esati - Nie 17 Gru, 2017

na filmie chodzi to tragicznie, gorzej niż trapez
pewnie zła kolejność podłączenia halli i/lub złe ustawienia sterownika
z tego co wiem sinus wymaga do pracy halli i bez halli nie będzie działać tak jak trapezowy, a przy złej kolejności halli będzie niekulturalna praca

posprawdzaj najpierw na innych kombinacjach podłączenia halli
sprawdź też czy na pewno masz sprawne wszystkie halle
daj znać jak uda Ci się osiągnąć jakąś poprawę, sam jestem ciekaw.

ajs - Śro 20 Gru, 2017

W sterowniku tym nie działa mi selektor prędkości. Po zwarciu przewodów "brązowy" lub "żółty" do "czarnego" przestaje działać napęd. Czy ktoś już testował tryby prędkości w tym sterowniku ??
Gregs - Śro 20 Gru, 2017

Panowie jest to sterownik KT. Czyli współpracujący z wyświetlaczem-programatorem LCD-3.
W opcjach ustawień wyświetlacza LCD są parametry ustawień P i parametry C.
Znaczenie dla pracy silnika ma parametr P1- gdzie wprowadza się liczbę magnesów w silniku (zakres jest od 1 do 255). Wydaje się, że ważniejszym parametrem jest C2. C2 jest trybem klasyfikacji faz silnika. Służy jako parametr identyfikacyjny różnych faz silnika podczas korzystania z napędu fal sinusoidalnych, a wartość domyślna wynosi 0. Gdy wartość C2 wynosi 0, używana faza zwyczajna (domyślnie blokowa).
Jeśli ustawiona jest określona wartość, oznacza to określoną fazę silnika. Ustawienie C2
zakres jest 0-7.
Proponuję przetestować silnik w ustawieniach C2 na wartość od 1 do 7.

marcingp5 - Śro 20 Gru, 2017

https://www.youtube.com/watch?v=p-VNJ2-JXAk
U mnie na wyświetlaczu jest w parametrze C2 od 0-5 i na żadnym z nich nie ma poprawy pracy a nawet jest gorzej brzęczy niesamowicie. Parametr P1 ustawiałem na 46 i w okolicach 87 i żadnych rezultatów.
Jak na tym poradniku.
https://www.youtube.com/watch?v=pbAV5lgPPg8

djmarcin56 - Śro 20 Gru, 2017

marcingp5 napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=p-VNJ2-JXAk
U mnie na wyświetlaczu jest w parametrze C2 od 0-5 i na żadnym z nich nie ma poprawy pracy a nawet jest gorzej brzęczy niesamowicie. Parametr P1 ustawiałem na 46 i w okolicach 87 i żadnych rezultatów.
Jak na tym poradniku.
https://www.youtube.com/watch?v=pbAV5lgPPg8


Jaki masz silnik, dobrze podałeś P1? to przełożenie x ilość magnesów a nie sama ilość magnesow.
Jak masz przekładniówkę to mnożysz przełożenie najczęściej 5 x powiedzmy 30 magnesów i masz 150 do wpisania, a jak silnik bezprzekladniowy to tylko ilość magnesów wpisujesz.
Tam w c2 nic nie mieszaj nie wiadomo do czego to jest, nikt nie podal nigdzie info co to konkretnie jest i jakie ma znaczenie aby wiedzieć jak to ustawić, zostaw domyślnie.

piwko7 - Czw 21 Gru, 2017

Tutaj kilka ustawien, tylko to dla silników MXUS-aUstawienia
ajs - Pią 29 Gru, 2017

Obecnie używam tego sterownika (bez lcd ) na instalacji 60V. W takiej sytuacji nie mam regena gdyż on działa na instalacji 48 V. Pytanie jak zmodyfikować ten parametr czy poprzez lcd czy fizycznie w sterowniku jak to było np w przypadku gt1500 (modyfikacja rezystora) ?
Darki - Sob 14 Lip, 2018

Koledzy czy udalo się komuś wyeliminować stukanie 9C kaseta ze sterownikiem sinus?
esati - Sob 14 Lip, 2018

Ze sterownikiem sinus nie powinien stukać. Ze sterownikiem wektorowym stuka (przynajmniej ze sterownikiem barmala). Na wyłączonym sterowniku też Ci stuka? Nie powinien. Bo jeśli stuka na wyłączonym to jest to problem mechaniczny a nie elektryczny.
barmal - Sob 14 Lip, 2018

esati napisał/a:
Ze sterownikiem sinus nie powinien stukać. Ze sterownikiem wektorowym stuka (przynajmniej ze sterownikiem barmala). Na wyłączonym sterowniku też Ci stuka? Nie powinien. Bo jeśli stuka na wyłączonym to jest to problem mechaniczny a nie elektryczny.


Wsłuchiwałem się w ten silnik i...Panowie, w tym przypadku i nawet przy komutacji blokowej słychać stukanie. Jedyna różnica, cały cykl komutacji jest poprzez blokową jest trochę głośniejszy. W momencie przejścia z bloku na sinus sam silnik jest cichszy i dlatego bardziej słychać te stuknięcia. Przysłuchajcie się...
Dla ścisłości, to jest sinus U, czyli sterowany napięciowo. Jak blokowy tylko sinus. Wektorowy, w uroszczeniu jest też sinus ale sterowany prądowo, czyli I. Zapodając manetką wartość x, sterownik przekłada ową wartość na napięcie. Stąd też możemy poprzez wyhylenie manetki proporcjonalnie sterować obrotami silnika. W strerowaniu I, czyli prądowym, czy wektorowym (tu można szerzej...) sterujemy prądem. Czyli po zapodaniu manetką wartości x, stewrownik przekłada ową wartość na prąd. Czyli silnik bez obciążenia praktycznie od razu wchodzi na najwyższe obroty.
Generalnie to wszystko kiełbasa. Jeśli stuka to na każdym sterowniku :-)

esati - Nie 15 Lip, 2018

barmal napisał/a:
esati napisał/a:
Ze sterownikiem sinus nie powinien stukać. Ze sterownikiem wektorowym stuka (przynajmniej ze sterownikiem barmala). Na wyłączonym sterowniku też Ci stuka? Nie powinien. Bo jeśli stuka na wyłączonym to jest to problem mechaniczny a nie elektryczny.


Wsłuchiwałem się w ten silnik i...Panowie, w tym przypadku i nawet przy komutacji blokowej słychać stukanie. Jedyna różnica, cały cykl komutacji jest poprzez blokową jest trochę głośniejszy. W momencie przejścia z bloku na sinus sam silnik jest cichszy i dlatego bardziej słychać te stuknięcia. Przysłuchajcie się...
Dla ścisłości, to jest sinus U, czyli sterowany napięciowo. Jak blokowy tylko sinus. Wektorowy, w uroszczeniu jest też sinus ale sterowany prądowo, czyli I. Zapodając manetką wartość x, sterownik przekłada ową wartość na napięcie. Stąd też możemy poprzez wyhylenie manetki proporcjonalnie sterować obrotami silnika. W strerowaniu I, czyli prądowym, czy wektorowym (tu można szerzej...) sterujemy prądem. Czyli po zapodaniu manetką wartości x, stewrownik przekłada ową wartość na prąd. Czyli silnik bez obciążenia praktycznie od razu wchodzi na najwyższe obroty.
Generalnie to wszystko kiełbasa. Jeśli stuka to na każdym sterowniku :-)


"Ten", tzn masz na myśli ogólnie silniki 9C? Ile z tych silników miałeś okazje posłuchać? Mój na blokowym chodził bardzo ładnie, a na wektorowym stukanie było czuć nawet na siodełku, czego nie było czuć (ani słychać) na blokowym. Co ciekawe czym większe obciążenie (prąd) tym stuki mniej odczuwalne, a najgorzej stukało jak koło było w powietrzu. Ponadto na wektorowym przy odłączeniu sterownika w trakcie jazdy, stukanie magicznie znikało. Gdyby stukał (i co by było niesłyszalnie przez głośną pracę), to efekt byłby podobnie odczuwalny w trakcie jazdy - tymczasem na blokowym silnik chodził gładko i nie było czuć żadnych stuków na siodełku.

Nie musisz mi wierzyć na słowo, zobacz film:
https://youtu.be/GP3VsTK-AxM
Pierwsze ujęcie tuż przed zmianą sterownika.
Drugie ujęcie po zmianie sterownika.
Rower nawet nie był odwracany w tym czasie.

A tutaj masz pokazane co się dzieje jak jest włączony sterownik i jak jest wyłączony sterownik:
https://youtu.be/Lo1ljjzKzlc
Nawet nie ma sterowania manetką - tylko z samej korby.

Niestety w silnikach 9C i innych chińskich jest inny problem - część tych silników jest źle wyważona i stuka nawet bez sterownika... Miałem taki problem nawet z małym przekładniowym MXUS MX01C co opisywałem na forum. U kolegi w pierwszym poście na filmie z GT1500 niby nie stuka, ale całym kołem rzuca. Ale nie można generalizować, bo są egzemplarze którym mechanicznie nie można nic zarzucić. Ot.. jak kto trafi. Dlatego moim zdaniem trzeba wyraźnie odróżnić czy silnik stuka ze względu na uszkodzenie mechaniczne czy elektryczne.. dlatego też zadałem pytanie czy stuka zawsze, czy przy wyłączonym sterowniku jest ok.

barmal - Nie 15 Lip, 2018

esati napisał/a:
barmal napisał/a:
esati napisał/a:
Ze sterownikiem sinus nie powinien stukać. Ze sterownikiem wektorowym stuka (przynajmniej ze sterownikiem barmala). Na wyłączonym sterowniku też Ci stuka? Nie powinien. Bo jeśli stuka na wyłączonym to jest to problem mechaniczny a nie elektryczny.


Wsłuchiwałem się w ten silnik i...Panowie, w tym przypadku i nawet przy komutacji blokowej słychać stukanie. Jedyna różnica, cały cykl komutacji jest poprzez blokową jest trochę głośniejszy. W momencie przejścia z bloku na sinus sam silnik jest cichszy i dlatego bardziej słychać te stuknięcia. Przysłuchajcie się...
Dla ścisłości, to jest sinus U, czyli sterowany napięciowo. Jak blokowy tylko sinus. Wektorowy, w uroszczeniu jest też sinus ale sterowany prądowo, czyli I. Zapodając manetką wartość x, sterownik przekłada ową wartość na napięcie. Stąd też możemy poprzez wyhylenie manetki proporcjonalnie sterować obrotami silnika. W strerowaniu I, czyli prądowym, czy wektorowym (tu można szerzej...) sterujemy prądem. Czyli po zapodaniu manetką wartości x, stewrownik przekłada ową wartość na prąd. Czyli silnik bez obciążenia praktycznie od razu wchodzi na najwyższe obroty.
Generalnie to wszystko kiełbasa. Jeśli stuka to na każdym sterowniku :-)


"Ten", tzn masz na myśli ogólnie silniki 9C? Ile z tych silników miałeś okazje posłuchać? Mój na blokowym chodził bardzo ładnie, a na wektorowym stukanie było czuć nawet na siodełku, czego nie było czuć (ani słychać) na blokowym. Co ciekawe czym większe obciążenie (prąd) tym stuki mniej odczuwalne, a najgorzej stukało jak koło było w powietrzu. Ponadto na wektorowym przy odłączeniu sterownika w trakcie jazdy, stukanie magicznie znikało. Gdyby stukał (i co by było niesłyszalnie przez głośną pracę), to efekt byłby podobnie odczuwalny w trakcie jazdy - tymczasem na blokowym silnik chodził gładko i nie było czuć żadnych stuków na siodełku.

Nie musisz mi wierzyć na słowo, zobacz film:
https://youtu.be/GP3VsTK-AxM
Pierwsze ujęcie tuż przed zmianą sterownika.
Drugie ujęcie po zmianie sterownika.
Rower nawet nie był odwracany w tym czasie.

A tutaj masz pokazane co się dzieje jak jest włączony sterownik i jak jest wyłączony sterownik:
https://youtu.be/Lo1ljjzKzlc
Nawet nie ma sterowania manetką - tylko z samej korby.

Niestety w silnikach 9C i innych chińskich jest inny problem - część tych silników jest źle wyważona i stuka nawet bez sterownika... Miałem taki problem nawet z małym przekładniowym MXUS MX01C co opisywałem na forum. U kolegi w pierwszym poście na filmie z GT1500 niby nie stuka, ale całym kołem rzuca. Ale nie można generalizować, bo są egzemplarze którym mechanicznie nie można nic zarzucić. Ot.. jak kto trafi. Dlatego moim zdaniem trzeba wyraźnie odróżnić czy silnik stuka ze względu na uszkodzenie mechaniczne czy elektryczne.. dlatego też zadałem pytanie czy stuka zawsze, czy przy wyłączonym sterowniku jest ok.


Wierzę Ci :-)
Mi chodzi tu o ten konkretny silnik. I w tym konkretnym silniku moim zdaniem też słychać stukanie. Nawet przez odgłos komtacji się to przebija.
Na Twoich filmach jest problem z wolnobiegiem, którego odgłos dominuje. Mnie by ciekawiło czy bez tej grzechotki byłoby cokolwiek słychać.
Jednak problem nie dotyczy wszystkich 9C.
Sam mam starą wersję 9C i nic takiego nie ma. Dodatkowo mam Crystalyte HS3540, 2 sztuki, MXUS-a i MAC-a gdzie też jest spokój. Dodatkowo przewinęło mi się jeszcze kilka innych 9C, MXUS-ów z różnymi nawojami ale takiego czegoś żaden nie miał. Czego nie miałem to nowego 9C. Tak więc zagadka. Przynajmniej dla mnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group