To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - kross evado 4,0

termos0000 - Wto 02 Sty, 2018
Temat postu: kross evado 4,0
Na wstępie chciałem wszystkich przywitać , na poradnik Tasa i forum trafiłem przypadkiem około 7 m-cy temu,no i od tego się wszystko zaczęło :mrgreen:
Jest to moja pierwsza elektryfikacja więc zacząłem od tego co mam,czyli rower kross evado 4,0 z roku 2015, wszystkie potrzebne rzeczy wraz z baterią kupiłem od kolegi Glebor dla którego podziękowania.Chciałem żeby rower był z wyglądu jak rower myślę że cel został osiągnięty.Dziś była pierwsza jazda i oczywiście pełna radość, jest dobrze :mrgreen: Jedyny problem jaki miałem to musiałem zmienić przedni hamulec z hydraulicznego na mechaniczny bo widełki były za wąskie i w żaden sposób nie mogłem zmieścić tłoka pomiędzy tarczę a silnik, jak dawałem podkładki to tarcza obcierała o widelec a bez podkładek to nie wchodziło , z całą resztą już bez problemu.

Mitar - Wto 02 Sty, 2018

I jak się sprawdza ten silnik w przednim kole? i czemu na właśnie na takie rozwiązanie się zdecydowałeś?
termos0000 - Wto 02 Sty, 2018

Dlaczego? dobre pytanie,chciałem większość zrobić sam i trochę się bałem że sobie nie poradzę z montażem silnika w tylnym kole,(wolnobiegi, podkładki, i takie tam), myślałem jeszcze o przekładniówce ale był akurat taki zestaw więc się zdecydowałem. Jak się sprawdza trudno mi coś powiedzieć bo po pierwsze dopiero dzisiaj wszystko poskładałem i uruchomiłem i nie mam z czym porównać , nigdy nie jeździłem żadnym elektrykiem.Pierwsze wrażenia są bardzo fajne,na 36 V prędkość na prostej około 37km/h , pod górkę ciągnie bardzo dobrze , rusza się spokojnie , bardzo płynnie bez szarpania, więc dla mnie na razie ok
Elektrotonus - Wto 02 Sty, 2018

Mega wielki ten silnik z przodu, inny rozkład masy niż w klasycznym układzie z silnikiem na tylnej osi. Pytanie czy nie buksuje jak rusza na żwirku czy innym podłożu o gorszej przyczepności ?
termos0000 - Śro 03 Sty, 2018

Dzisiaj rano o 8,30 był pierwszy test, bateria naładowana , prędkość max. bez zmian około 37km/h, przejechałem 35km została jeszcze jedna kreska na baterii, średnia prędkość 27,6km/h a więc prawie cały czas opór.Rower prowadzi się bardzo stabilnie i pewnie.Przednie koło nic nie buksuje nawet na mokrym piasku ( moja waga 77kg), jak już pisałem rusza bardzo łagodnie
WojtekErnest - Czw 04 Sty, 2018

Wbrew obiegowej opinii, taki rower jest stabilny, względnie równomiernie obciążony tyl/przód i ekonomiczny przy naturalnej dla roweru, jeździe ze wspomaganiem.
Mozesz w przyszłości pomyslec nad zmianą tylnej przerzutki na planetarna 3 biegową.
Wtedy rozwiązują się dwa 'problemy', szybka zmiana biegów oraz co ważne skuteczny hamulec tylny w pedalach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group