To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Zakup pierwszego elektryka

Sony - Sob 10 Mar, 2018
Temat postu: Zakup pierwszego elektryka
Witam.
Przymierzam się do zakupu pierwszego ebika. Zastanawiam się nad zakupem używanego lub nowego gotowca. Ewentualnie zlecę budowę obeznanej osobie i najlepiej z okolic Konina.

Rower miałby mi służyć głównie jako dojazd do pracy ~10 km i być może rekreacyjnie po lesie. No i fajnie jakby rozpędzał się do tych 60 km/h i podjeżdżał pod 10% wzniesienie asfaltowe, ale przy mojej wadze - 60 kg chyba nie powinno być problemów?

Mój obecny 15 letni rower Arkus Delta Dynamic 19'' MTB raczej nie nadaje się pod elektryfikację ;-) więc w grę wchodzi zakup bazy... najlepiej używanej, bo taniej. ;) Z tego co wyczytałem na forum to zalecacie m.in. koła 26" i amortyzację przód + tył - czy np. taka Kona: link jest godna uwagi?


A może zakup gotowca z tej oferty: link wyjdzie taniej? Chociaż 8 tyś. za rower to troszkę drogo. :P

Proszę o jakieś rady dla osoby kompletnie zielonej.

furifurius - Sob 10 Mar, 2018
Temat postu: Re: Zakup pierwszego elektryka
Sony napisał/a:
Witam.
Przymierzam się do zakupu pierwszego ebika. Zastanawiam się nad zakupem używanego lub nowego gotowca. Ewentualnie zlecę budowę obeznanej osobie i najlepiej z okolic Konina.

Rower miałby mi służyć głównie jako dojazd do pracy ~10 km i być może rekreacyjnie po lesie. No i fajnie jakby rozpędzał się do tych 60 km/h i podjeżdżał pod 10% wzniesienie asfaltowe, ale przy mojej wadze - 60 kg chyba nie powinno być problemów?

Mój obecny 15 letni rower Arkus Delta Dynamic 19'' MTB raczej nie nadaje się pod elektryfikację ;-) więc w grę wchodzi zakup bazy... najlepiej używanej, bo taniej. ;) Z tego co wyczytałem na forum to zalecacie m.in. koła 26" i amortyzację przód + tył - czy np. taka Kona: link jest godna uwagi?


A może zakup gotowca z tej oferty: link wyjdzie taniej? Chociaż 8 tyś. za rower to troszkę drogo. :P

Proszę o jakieś rady dla osoby kompletnie zielonej.


Nie znam sie na cenach gotowcow, ale te 8k za tego z linka wydaje sie byc ciekawa oferta. Ja za przerobke swojego zaplacilem gdzies w tych okolicach (robilem wszystko sam). Mam lepszy silnik i kontroler ale mam go ustawionego na 3.5 kW, moglbym dobic gdzies w okolice 7 ale te 3.5 mi w zupelnosci wystarcza.
Jak mowie - nie siedze w branzy, wiec poczekaj co inni bardziej obeznani odpowiedza, ale jak dla mnie te 8000 to calkiem dobra cena za gotowy sprzet tej klasy. Jakbys sam budowal wyszlo by sporo taniej ale musisz doliczyc kilka miesiecy poswieconego czasu jak robisz to pierwszy raz no i musisz miec jakies pojecie o elektryce/elektronice/mechanice i dostep do w miare dobrze wyposarzonego warsztatu (spawarka i umiejetnosc jej uzywania obowiazkowa)

Sony - Sob 10 Mar, 2018

Dzięki za odpowiedź.

Niestety u mnie brak czasu, narzędzi, miejsca i umiejętności zmusza mnie do zakupu gotowca bądź zlecenia budowy.

pawextelinfo - Sob 10 Mar, 2018
Temat postu: Re: Zakup pierwszego elektryka
A może zakup gotowca z tej oferty: link wyjdzie taniej? Chociaż 8 tyś. za rower to troszkę drogo. :P

Proszę o jakieś rady dla osoby kompletnie zielonej.[/quote]

Nie będę obiektywny bo powyższy kucyk jest z mojej stajni :grin:
Najlepiej przyjechać i pojeździć samemu
Ostatnio odwiedził mnie bardzo synaptyczny klient z Dani. Pojeździł i dał się karnac swojej kobiecie. Efekt był taki, że wrócili z dwoma :mrgreen:
Za ok dwa tygodnie będą dostępne dwie sztuki w wersji podstawowej, w tym wstępnie jedna zarezerwowana
Serdecznie zapraszam

furifurius - Sob 10 Mar, 2018

Sony napisał/a:
Dzięki za odpowiedź.

Niestety u mnie brak czasu, narzędzi, miejsca i umiejętności zmusza mnie do zakupu gotowca bądź zlecenia budowy.


W takim razie poczekaj na odpowiedzi innych forumowiczow, tak jak pisalem ta oferta z linka wydaje sie byc OK, 3 kW bedzie zdecydowanie wystarczajace dla twoich potrzeb. Mysle, ze nawet sie wystraszysz w pierwszym momencie jesli bys go kupil ;) Troche szkoda ze nie podali tam dokladnego modelu sterownika. Nic nie ma o regenie ale przy akumulatorze ktory oferuja polaczonym z twoimi wymaganiami mozesz to olac, zasieg nie bedzie zadnym problemem.
Niech inni forumowicze ktorzy moze znaja ten warsztat sie wypowiedza jak jest z jakoscia i gwarancja.
Pozdrawiam

pawextelinfo - Sob 10 Mar, 2018

Sterownik to GT 1500
Majster - Sob 10 Mar, 2018

60 km/h to bardzo dużo jak na rower, mam rower o mocy 3kW ograniczony do 50km/h i nie chcę większej prędkości bo mało który rower jest bezpieczny przy takiej prędkości. Raz wpadłem w dziurę na drodze przy maksymalnej prędkości i nie było to przyjemne - zdecydowałem że zmienię amortyzator z przodu na lepszej klasy.

Zasięg powyżej 20 km to nie problem, chyba wszystkie rowery elektryczne (nawet sklepowe) mają taki zasięg.

Zobacz sobie stronę firmy elektro-bikes:
http://elektro-bikes.pl/
Zadzwoń, porozmawiaj, na pewno coś doradzą.

To jest forum dla ludzi którzy budują takie rowery, a dlaczego budowa własnego jest lepsza?

Rowery sprzedawane seryjnie mają małą moc, ograniczenie do 25/kmh i malutkie baterie. Jako hobbyści możemy wsadzić dużą baterię i mocny silnik, ale to także pociąga za sobą duże koszty.

Zgaduję że nie miałeś styczności z rowerami elektrycznymi. Sam chciałbym zbudować rower na bazie full o dużej mocy, ale wymaga to 6-10 tys zł .

Na forum użytkownik glebor sprzedaje dobre zestawy do przeróbki w dobrych cenach, robi też baterie taniej niż sklep e-biker. Napisz do niego, może złoży ci gotowy rower?

Za rower hardtail z silnikiem przekładniowym, baterią wystarczającą na 40 km na manetce potrzebujesz około 4 tysiące. Da się kupić rower taniej, ale skoro pytasz na tym forum to wydaje mi się że szukasz czegoś znacznie lepszego niż seryjne elektryki :) .

Inc0 - Nie 11 Mar, 2018

zdajesz sobie co oznacza prędkość 60km/h w pojeździe zaprojektowanym do prędkości rzędu 30-40km/h takie osiągi to wyzwanie dla zawieszenia standardowego "górala" zarówno w terenie jak i na polskich asfaltach zwłaszcza dla widelca przedniego bo musi on zapewnić na tyle dobre wybieranie nierówności żeby panować nad rowerem przy tych prędkościach jakie chcesz rozwijać mając poczucie że nad nim panujesz a nie walczysz o życie i utrzymanie sie na drodze .. no chyba że właśnie ci o adrenalinę chodzi XD , musi też wytrzymać hamowanie awaryjne z prędkości 60km/h wiec opcja hamulca tarczowego to nie bajer ale wymóg bezpieczeństwa . Widelce jakie spełniają takie wymogi to widelce pneumatyczne lub hydrauliczne stosowne w XC i DH i nie nalezą do tanich zwłaszcza markowe konstrukcje. kolejny aspekt to ogumienie o ile bieżnik terenowy się sprawdzi po leśnych traktach o tyle na asfalcie wpływa niekorzystnie na właściwości jezdne i drogę hamowania i vice versa jeśli zapodasz opony szosowe na szosie będzie lux a w lesie będzie lipton dlatego trzeba sie dobrze zastanowić do czego ma rower służyć . Rower który linkowałeś na moje oko jest rowerem dużo mocniejszym niż zapotrzebowanie jakie deklarujesz ale apetyt rośnie w miarę jedzenia po roku na słabszej konstrukcji np 500W lub 1000W ( no to już nie mało ) zapragniesz zaznać większej mocy a tu masz rower przemyślany , mocny i niedrogi z sporym zasięgiem
Sony - Nie 11 Mar, 2018

@Majster seryjne rowery odpadają - szukam większych wrażeń. ;-)

Co prawda nie miałem wcześniej styczności z rowerami elektrycznymi, ale po przejrzeniu forum wydaje się, że oferta pawextelinfo jest całkiem interesująca, ale jeszcze się wstrzymam zakupem, bo jednak jest to spory wydatek.

@pawextelinfo, a czy możesz pokazać zdjęcia wnętrza skrzynki?
Rozumiem, że baza to Sektor TX 6500?
Jakość poszczególnych elementów, mocowanie itp. jest okay? Czytałem co odpierdziela "e-bajker peel" - nieszczelności, śruby kl. 5.8 bez nakrętek samohamownych i kleju do gwintów itp. to wolę zawczasu wypytać o dbałość o najmniejsze szczegóły.

pawextelinfo - Nie 11 Mar, 2018

Zdjęć wnętrza skrzynki nie zrobię bo fizycznie nie mam w tej chwili rowerów
Rower to Sektor Firefox 26
W wersji podstawowej zostały wymienione tarcze hamulcowe i opony
Każdego klienta informuje że aby w pełni wykorzystać potencjał pasowało by wymienić hamulce i zawieszenie. Wszystko zależne w jakim terenie będziemy z niego korzystać i jakie mamy dostępne środki finansowe. Rower należy traktować jako dobrą bazę elektryczną w rozsądnej cenie

2E - Śro 28 Mar, 2018

Straszna padlina te Sektory. Bardzo dziwnie to wygląda, długie, jakieś rozlazłe to a zawieszenie najniższych lotów. To ma wytrzymać 60 km/h ?
Sony - Pią 06 Kwi, 2018

A co sądzicie o takich gotowych używanych elektrykach:
https://www.olx.pl/oferta...67-IDsVTeB.html
https://www.olx.pl/oferta...67-IDnpx1y.html
https://www.olx.pl/oferta...67-IDk3AGx.html
Czy może dorzucić coś extra i kupić ebike typu rapid:
https://www.olx.pl/oferta...67-IDpjWlN.html
Ewentualnie Falcon:
https://www.olx.pl/oferta...67-IDs8JLH.html
? Czy jakość i cena ze sobą współgra? Co polecacie?

greorg - Pią 06 Kwi, 2018

W ostatnim na pewno współgra, zobacz sobie YT i poszukaj: tas tasowski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group