To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Silnik BLDC jakie koło kupić? Jak zapleść
nikodemsz - Śro 27 Cze, 2018 Temat postu: Silnik BLDC jakie koło kupić? Jak zapleść Hej, jestem nowym członkiem tego forum i mam nadzieje, że nie zostanę na dzień dobry zjedzony ;p mianowicie... Chce zrobić sobie rower elektryczny, zamierzam kupić silnik BLDC i tutaj pojawiają sie pytania
-Po czym poznać, że silnik ma przekładnie w środku (bo z tego co wiem są też podobne bez przekładni)
-Jeśli mam koło w rowerze 28" to czy muszę kupić silnik pod ten wymiar czy każdy silnik będzie mi pasował?
-Sam chciałbym zapleść silnik na kole i tutaj pytania, jakie koło upić? wiem tylko tyle ze potrzebuje koło o rozmiarze 28 cali. Czy kupuje się samą obręcz i do tego luzem szprychy ? wygląda to tak, że kupuje się całe koło, po czym je się rozmontowuje i montuje się na nim silnik?
Jeśli ktoś chce się na tyle poświęcić to fajnie byłoby gdyby ktoś pokazał mi gotowe koło na które mógłbym zapleść silnik
Pozdrawiam
Kajman - Śro 27 Cze, 2018
silnik z reguły jest pod rozmiar koła, jak dasz z 26 na 28 to będzie teoretycznie ciut szybciej jechał, ale będzie miał mniej momentu obrotowego. Ale są tacy, co mówią, że to mała różnica. Jako, że mi zależy na momencie, to nie sprawdzałem jak to w praktyce wychodzi
nikodemsz - Czw 28 Cze, 2018
Okej, mam zatem silnik na 28cali to czy teraz moge kupić obojętnie jaką obręcz 28calową czy jakąś specjalną z krótszymi szprychami? Jakie są ceny średniej klasy koła? I czy warto kupić tą najtańszą?
WojtekErnest - Czw 28 Cze, 2018
Z zaplataniem silnika w kole, nie radzą sobie serwisy rowerowe ktore nie mialy z nimi do czynienia.
Tym bardziej że szprychy musza byc na wymiar.
Więc najczesciej korzystamy z maxev.pl który sie w tym specjalizuje od kilku lat.
nikodemsz - Czw 28 Cze, 2018
WojtekErnest napisał/a: | Z zaplataniem silnika w kole, nie radzą sobie serwisy rowerowe ktore nie mialy z nimi do czynienia.
Tym bardziej że szprychy musza byc na wymiar.
Więc najczesciej korzystamy z maxev.pl który sie w tym specjalizuje od kilku lat. |
Gdzie można znaleźć informacje jakiego koła/szprych użyć do danego silnika? Może ty wiesz?
Kajman - Czw 28 Cze, 2018
Obręcz najlepiej wzmacniana, chłopaki co dłużej siedzą w temacie mają swoje "pewniaki" w tej kwestii. Ja na allegro dorwałem obręcz kogi specjalnie do elektryków, właśnie 28". Co do zaplatania odpuść sobie sam, serio mało komu to wychodzi.
nikodemsz - Czw 28 Cze, 2018
Kajman napisał/a: | Obręcz najlepiej wzmacniana, chłopaki co dłużej siedzą w temacie mają swoje "pewniaki" w tej kwestii. Ja na allegro dorwałem obręcz kogi specjalnie do elektryków, właśnie 28". Co do zaplatania odpuść sobie sam, serio mało komu to wychodzi. |
Czyli potrzebuje samą obręcz + osobno dokupić szprychy (skąd mam wiedziec jakiej grubści, długości?) i dać to komuś kto mi to złoży, w sklepie rowerowym mi to zrobią? i ile moze kosztować zaplecienie ?
Kajman - Czw 28 Cze, 2018
kur... każdy Ci mówi że rowerowy nie ogarnie tego należycie. Wyślij silnik sam lub z felgą do maxev.pl
nikodemsz - Czw 28 Cze, 2018
Kajman napisał/a: | kur... każdy Ci mówi że rowerowy nie ogarnie tego należycie. Wyślij silnik sam lub z felgą do maxev.pl |
spokojnie Dżejson, nie wydaje mi się zeby to bylo az takie trudne dlatego pytam, dobra dzieki za pomoc, jakis konkret w koncu.
borsuk - Czw 28 Cze, 2018
Kajman napisał/a: | kur... każdy Ci mówi że rowerowy nie ogarnie tego należycie. Wyślij silnik sam lub z felgą do maxev.pl |
Zależy jaki silnik.
Z silnikami dużej mocy, które mają dużą średnicę możesz mieć problemy i takie lepiej wysłać.
Natomiast mały silnik o mocy 250-500W można bez problemu zapleść samemu, trzeba tylko obliczyć długość szprych (czyli umieć dodawać i odejmować oraz znać dokładne wymiary silnika ). W necie znajdziesz do tego wzory. Jak chcesz mogę ich poszukac u siebie, bo sam zaplatałem.
nikodemsz - Czw 28 Cze, 2018
borsuk napisał/a: | Kajman napisał/a: | kur... każdy Ci mówi że rowerowy nie ogarnie tego należycie. Wyślij silnik sam lub z felgą do maxev.pl |
Zależy jaki silnik.
Z silnikami dużej mocy, które mają dużą średnicę możesz mieć problemy i takie lepiej wysłać.
Natomiast mały silnik o mocy 250-500W można bez problemu zapleść samemu, trzeba tylko obliczyć długość szprych (czyli umieć dodawać i odejmować oraz znać dokładne wymiary silnika ). W necie znajdziesz do tego wzory. Jak chcesz mogę ich poszukac u siebie, bo sam zaplatałem. |
<3 takiej odpowiedzi szukałem, dzięki. Jeśli mozesz to fajnie by było gdybyś podesłał te wzory i ewentualnie wyjaśnił później gdy będe zaplatał co i jak. Mozesz tylko powiedzieć ile wyjdzie mnie kupno szprych i obręczy ? nie chce jakiś drogich kupić ale też nie wiem czy warto te najtańsze.
borsuk - Czw 28 Cze, 2018
nikodemsz napisał/a: | Jeśli mozesz to fajnie by było gdybyś podesłał te wzory i ewentualnie wyjaśnił później gdy będe zaplatał co i jak. Mozesz tylko powiedzieć ile wyjdzie mnie kupno szprych i obręczy ? nie chce jakiś drogich kupić ale też nie wiem czy warto te najtańsze. |
Kalkulator długości szprych: http://www.ebikes.ca/tools/spoke-calc.html
Szprychy o dowolnej długości i olbrzymim wyborze grubości na maxev.pl
Obręcze dowolne. Im większa moc silnika i twoja waga tym solidniejsze obręcze i grubsze szprychy. Przy spokojnej jeździe i niskiej wadze zwykłe rowerowe. Im większy silnik tym mniejsza liczba krzyży w zaplocie (typowo 2 krzyże, dla dużych silników "na słoneczko").
nikodemsz - Czw 28 Cze, 2018
borsuk napisał/a: | nikodemsz napisał/a: | Jeśli mozesz to fajnie by było gdybyś podesłał te wzory i ewentualnie wyjaśnił później gdy będe zaplatał co i jak. Mozesz tylko powiedzieć ile wyjdzie mnie kupno szprych i obręczy ? nie chce jakiś drogich kupić ale też nie wiem czy warto te najtańsze. |
Kalkulator długości szprych: http://www.ebikes.ca/tools/spoke-calc.html
Szprychy o dowolnej długości i olbrzymim wyborze grubości na maxev.pl
Obręcze dowolne. Im większa moc silnika i twoja waga tym solidniejsze obręcze i grubsze szprychy. Przy spokojnej jeździe i niskiej wadze zwykłe rowerowe. Im większy silnik tym mniejsza liczba krzyży w zaplocie (typowo 2 krzyże, dla dużych silników "na słoneczko"). |
Dzięki, gdy będe posiadał silnik zadam jeszcze pare pytań
|
|
|