To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Prius bardziej dostępny
Robsonik20 - Czw 14 Kwi, 2011
No to elegancko, działaj z tym priusem, może na zlot się wyrobisz;)
Anonymous - Czw 14 Kwi, 2011
Zbyszek Kopeć napisał/a: | PRIUS jeździ w zasadzie tylko na elektrycznym silniku, część spalinowa jest agregatem prądtwórczym, jedynie w pewnych momentach zazębia się silnik spalinowy z elektrycznym i napędzają obydwa jednocześnie. |
Tak, masz rację, jak naciskam gaz do dechy przy ruszaniu , to rwie opony i wtedy z wszystkich silników daje 100KM. Zabawne jest to, że mozna gwałtownie wcisnac gaz, a komputer i tak dodaje gazu tak jak sam ma ustwione na fabrycznego maxa
Anonymous - Czw 14 Kwi, 2011
Robsonik20 napisał/a: | No to elegancko, działaj z tym priusem, może na zlot się wyrobisz;) |
Niestety nie dam rady, nie zdaże ze zrobieniem tyłu. Mimo narzędzi, jestem jednak amatorem hobbystą i nie mam tak duzo czasu
Anonymous - Czw 14 Kwi, 2011
Fajnie, gdyby jeszcze ktoś z Was sobie kupił takiego , lub nowszego Priusa, zawsze to razem przecierać szlaki raźniej
Robsonik20 - Czw 14 Kwi, 2011
Ja jestem ciekaw skąd wytrzaśniesz kabel do komputerka żeby auto "odblokować":)
tomson - Czw 14 Kwi, 2011
Z tego co wiem to bateria priusa składa się z 30 baterii ogniw o napięciu nominalnym 7,2V i pojemności 6.5Ah także jakby nie kombinował to bateria cała ma 1.4KWh
Anonymous - Pią 15 Kwi, 2011
Zależy od modelu.
Ale w przybliżeniu masz rację.
Bateria podzielona jest na moduły , w każdym module jest 6 komór (6x1,2V=7,2V w module)
Mój ma 228 komór każda 1,2V razem 273,6V 6,5Ah , (38 modułów)
Nowszy model i najnowszy ma 168 komory , razem 201,6V 6,5Ah (28 modułów).
Anonymous - Pią 15 Kwi, 2011
Robsonik20 napisał/a: | Ja jestem ciekaw skąd wytrzaśniesz kabel do komputerka żeby auto "odblokować":) |
Poczytam szerokie zasoby internetu i taki kabelek zrobię Ale ten etap dopiero w przyszłości, teraz jestem typowym blacharzem-lakierikiem
Anonymous - Pią 15 Kwi, 2011
A tu parę linków (100mil to ok. 160km)
przeróbka na żelówkach
http://www.youtube.com/watch?v=mTsl1b6X2es
A tu chłopaki włamują się do komputera
http://www.youtube.com/wa...n_order&list=UL
A tu to co Zbyszek lubi najbardziej, jedynie silnik elektryczny:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Zbyszek Kopeć - Pią 15 Kwi, 2011
Tak, ten ostatni link z EV jest extra, o to chodzi w 21 wieku, chociaż wolę moje lepsze rozwiązania.
Anonymous - Śro 03 Sie, 2011
Mój Prius już pospawany, aktualnie szpachlowanie kończę, niedługo malowanie.
Zabawa fajna, nie mogę się doczekać jazd. Moją mazdę już sprzedałem.
Pozdrawiam
Wiesiek
maniakev2 - Śro 03 Sie, 2011
Bardzo interesujące jest to, że w silniku spalinowym jest cykl Atkinsona , który jest ekonomiczniejszy od cykla Otta który to jest stosowany w znakomitej większości samochodów benzynowych. Moje pytanie jest takie czy w priusie są zmienne fazy rozrządu ? bo jeśli nie to w zwykłym aucie można byłoby zastosować zmodyfikowany wałek rozrządu dla zmniejszenia zużycia paliwa - wada mniejsza moc.
Anonymous - Śro 03 Sie, 2011
maniakev2 napisał/a: | Bardzo interesujące jest to, że w silniku spalinowym jest cykl Atkinsona , który jest ekonomiczniejszy od cykla Otta który to jest stosowany w znakomitej większości samochodów benzynowych. Moje pytanie jest takie czy w priusie są zmienne fazy rozrządu ? bo jeśli nie to w zwykłym aucie można byłoby zastosować zmodyfikowany wałek rozrządu dla zmniejszenia zużycia paliwa - wada mniejsza moc. |
Tak, ma zmienne fazy rozrządu, to jest silnik 1,5 praktycznie w 90% konstrukcji takiej jak toyota yaris, verso i inne typu VVTi
Robsonik20 - Pią 05 Sie, 2011
Czekamy na zdjęcia po lakierowaniu!!
Anonymous - Pią 30 Wrz, 2011
Prius już zarejestrowany od 13 sierpnia Mam nadzieje, że to szczęśliwa data
Przejechałem do dziś chyba już z 1000km. Ostatnia wyprawa do Rewy , pozwoliła mi spalić ok 3,8 litra łącznie z korkami w mieście Ciekawostka silnik spalinowy ma ok. 100Nm a elektryczny 350Nm od 0-400rpm. Razem chyba będzie z 450Nm I to czuć przy wyprzedzaniu z każdej prędkości, wciskamy gaz do dechy i dwa silnik dają z siebie wszystko Z cięzką noga , ostra jazda ok 100km/h i ostre przyśpieszanie , nie udało mi się spalić więcej niż 5,5 l/100km.
Jazda jest specyficzna, coś jak połaczenie tramwaju z agregatem prądotwórczym
Jedziemy sobie spokojnie na elektryku , powiedzmy 50km/h , cisza panuje i nagle chcemy ostro wyprzedzać, wciskamy gaz do dechy, ułamek sekundy komputer się zastanawia i daje ostro obroty spalinowca chyba z 5000rpm , słychać wycie jak z kosiarki, czuć wciskanie w fotel, chwila i już 120km/h, zdejmujemy noge z gazu i lec i sobie cichutko np. te 90 km /h z wyłaczonym spalinowcem. Więcej zdjęć i relacji , jak oziębi się klimat na razie korzystam z opóźnionych wakacji. Prius jest fajny, polecam.
Wiesiek
|
|
|