To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - trwałość popularnych midów

leszcz - Pon 22 Paź, 2018

Po co ta napinka? Dwie różne konstrukcje. Każdy wybiera co mu bardziej pasi. Uśmiech!
Inc0 - Pon 22 Paź, 2018

wibi napisał/a:
....Jeśli zaś chodzi o zasięg
nie kolego nie chodziło o zasieg tylko o przebieg :P
wibi napisał/a:
..... Tak się dzieje na całym Świecie chociaż do puki znajdą się amatorzy konstrukcji muzealnych, którzy taki produkt kupią to Chińczycy będą je produkowali, ale już nie Światowe firmy,bo te albo padły albo zmieniły produkt na MIDy lub przekładniowe.
hehe ubawiłeś mnie do łez wibi jesteś książkowym przykładem jak z dostepnych informacji wyciagnac niewłaściwe wnioski XD
swiatowi potentaci wola midy:
- bo są droższe wiec logicznie wiecej na ich sprzedaży sie zarabia :p
- bo niszcza naped rowerowy a to generuje przychody ze sprzedazy czesci i usług serwisowych.
- ale najwazniejszym powodem jest ustawodawstwo które ogranicza moc e-bike do 250W a przyograniczeniu do tak rzałosnie niskiej mocy tylko mid i przekłądniówki sa wstanie popychać jako tako rower do przodu i przekonac kogokolwiek do wydania 4..5..czy nawet 20k pln za rowerek z fabrycznym midem i bede szczery do bulu przyograniczeniu 250W nie ma racji bytu hub BP w rowerze :P
P.S te firmy które padły na zachodzie to raczej nie dlatego że mid je wykosił z rynku tylko zalew hubów z chin

borsuk - Wto 23 Paź, 2018

Inc0 napisał/a:

- ale najwazniejszym powodem jest ustawodawstwo które ogranicza moc e-bike do 250W a przyograniczeniu do tak rzałosnie niskiej mocy tylko mid i przekłądniówki sa wstanie popychać jako tako rower do przodu i przekonac kogokolwiek do wydania 4..5..czy nawet 20k pln za rowerek z fabrycznym midem i bede szczery do bulu przyograniczeniu 250W nie ma racji bytu hub BP w rowerze :P

Najważniejszym powodem jest to, że hub bezprzekładniowy nie nadaje się do rowerów ze wspomaganiem. Może być zastosowany w pojazdach napędzanych silnikiem, czyli de facto motorowerach. Moc 250W dla twojego motoroweru o łącznej wadze 150 kg jest żałosna, dla zwykłego rowerku może być wystarczająca do wspomagania w newralgicznych momentach.
W dodatku dyskusja jest o trwałości popularnych midów, a te są stosowane w najzwyklejszych rowerach poprzez prostą przeróbkę, a nie w "customowych bolidach".
Największą zaletą mida jest jego zdecydowana przewaga w górach w porównaniu do huba o tej samej mocy (i takie porównanie ma sens, a nie silniczka 250W z 1,5kW).

Inc0 - Wto 23 Paź, 2018

hehe oczywiscie borsuk w tak tendencyjnie dobranym kryterim mid moze startowac w szranki z adapterem a ferrari przegra z fiatem 126p w konkurencji na najmniejszy rozstaw osi XD ale skoro nalegasz to podbijam : największą przewaga silnika hub BP jest stosunek ceny do mocy w porównaniu do mida w tej samej cenie .
hub zajedzie dalej na jednym łańcuchu i kasecie.. pojedzie nawet bez łańcucha i kasety :P

Exar1138 - Czw 25 Paź, 2018

Jeśli już jesteśmy przy trwałości. Czy warto zdławić trochę moc bbshd np z 30 do 20A, tak aby pojeździć trochę dłużej na jednym łańcuchu i kasecie? Z reguły jeżdżę na 3, 4 wspomaganiu (30-40% max), a mocy maksymalnej używam tylko na manetce do większych podjazdów. Dopiero przejechałem ok 150km i zastanawiam się jak szybko wyciąga się łańcuch. Jak padnie to zrobię tak jak leszcz, kupię nowa kasetę i 3 łańcuchy tak aby móc wymieniać je co 500km.
lessero - Czw 25 Paź, 2018

Exar1138 napisał/a:
Jeśli już jesteśmy przy trwałości. Czy warto zdławić trochę moc bbshd np z 30 do 20A, tak aby pojeździć trochę dłużej na jednym łańcuchu i kasecie? Z reguły jeżdżę na 3, 4 wspomaganiu (30-40% max), a mocy maksymalnej używam tylko na manetce do większych podjazdów. Dopiero przejechałem ok 150km i zastanawiam się jak szybko wyciąga się łańcuch. Jak padnie to zrobię tak jak leszcz, kupię nowa kasetę i 3 łańcuchy tak aby móc wymieniać je co 500km.


Z tym ograniczeniem prądu to trochę sztuka dla sztuki, bo IMHO, robimy to z punktu wyświetlacza wybierając stopień asysty.
Poza tym, BBS HD kupujemy dla zabawy, zabawa kosztuje :)
A silnikowi wysoki amperaż niestraszny.

Sposób jazdy na 3 łańcuchy jest znany i stosowany z powodzeniem.

Tylko trzeba pamiętać o zgodności twardości łańcucha i kasety.

Jak kupisz wypaśny łańcuch HG93[XTR,SLX] i założysz na kasetę HG500 [Alivio],
to szybciej zje kasetę. Z resztą i tak zawsze lecą najmniejsze zębatki - wycierają się.
Chyba, że połamiemy duże zębatki na kasecie od nadmiaru momentu.

Koszta nie są jakieś super duże - kaseta HG 50 to ok 70 zł, a 1 łańcuch HG 53 to ok 45 zł.

Jak zależy Ci na wytrzymałości to może przerobić napęd na kasetę 7rz + podkładki.
Zyskamy mocniejszy łańcuch i lepszą jego linię.

leszcz - Czw 25 Paź, 2018

Exar1138 napisał/a:
zastanawiam się jak szybko wyciąga się łańcuch. Jak padnie to zrobię tak jak leszcz, kupię nowa kasetę i 3 łańcuchy tak aby móc wymieniać je co 500km.


Kup przymiar za 10zł i sprawdzaj. To zależy od materiału, jazdy, smarowania i pogody. Ja smaruję co ok 100km olejem silnikowym bo taki mam. Odkąd przeszedłem z 10rz na 7rz ani razu nie zerwałem łańcucha a zdarza się zazgrzytać przy zmianie przerzutki bo nie mam sensora.

Na pierwszej kasecie shimano za 35zł i jednym łańcuchu zrobiłem 3000km ale łańcuch zbytnio się rozciągnął - powyżej 1.25% i zjechał kasetę i zaczął zjeżdżać przednią zębatkę. Po założeniu nowego łańcucha nie dało się jeździć - były przeskoki.

Obecnie na sram PG-730 dobijam do 2000km na 3 łańcuchach. Jak się wyciągną powyżej 0.75% to założę nowy łańcuch i zobaczymy czy kaseta przetrwała i nie będzie przeskoków.

Przy takich przebiegach to są normalne czynności rowerowe. Jak ktoś ma huba bezprzekładniowego i pedałuje a nie tylko kręci nogami to też co jakiś czas napęd będzie do wymiany choć z pewnością rzadziej.

Exar1138 - Czw 25 Paź, 2018

leszcz napisał/a:
Kup przymiar za 10zł i sprawdzaj. To zależy od materiału, jazdy, smarowania i pogody. Ja smaruję co ok 100km olejem silnikowym bo taki mam. Odkąd przeszedłem z 10rz na 7rz ani razu nie zerwałem łańcucha a zdarza się zazgrzytać przy zmianie przerzutki bo nie mam sensora.


Mam przymiar i od kiedy założyłem BBSHD to sprawdzam po każdej wycieczce :P . Używam też zielonego oleju do łańcuchów finishline. Mam kasetę 8rz i nie jestem do końca pewien czy łańcuchy 7rz są grubsze -musiałbym porównać w sklepie. 2 dni temu założyłem też gear sensor, ale nie wiem czy był sens skoro jeżdżę na 30% mocy. Nie słyszałem zgrzytania jak zmieniałem przerzutki na 3 lub 4 stopniu wspomagania.

Exar1138 - Czw 25 Paź, 2018

lessero napisał/a:
Poza tym, BBS HD kupujemy dla zabawy, zabawa kosztuje


Jestem tego samego zdania. :!: :grin: BBSHD to czysty fun i dalszy wkład finansowy nie jest mi straszny :)

Mam huba w pierwszym rowerze i nie daje mi takiej frajdy z jazdy jak mid. Hub doskonałe za to nadaje się jako wół roboczy do miasta ;D

leszcz - Pon 29 Paź, 2018

Cytat:
Obecnie na sram PG-730 dobijam do 2000km na 3 łańcuchach. Jak się wyciągną powyżej 0.75% to założę nowy łańcuch i zobaczymy czy kaseta przetrwała i nie będzie przeskoków.


Ok 1830km, łańcuch doszedł do 0.75, założyłem nowy i przeskakuje więc kaseta do wymiany. Mój błąd, że zbyt rzadko przekładałem łańcuchy bo myk jest taki, żeby jeździć na 2-3 jednocześnie (zakładać najkrótszy) a ja dojechałem pierwszy, potem dojechałem drugi. Teraz wziąłem znowu kasetę shimano hg300 44zł i zamierzam jeździć na 3 łańcuchy z przekładką co tydzień na najkrótszy. Zobaczymy ile ujedzie kaseta.

johnynl - Pon 29 Paź, 2018

Daj znać na bieżąco 😁
Exar1138 - Pon 29 Paź, 2018

Może zmieniać łańcuch co ładowanie baterii ? Gdzieś co 100km ?

Jak będziesz sprawdzał który jest najkrótszy? Będziesz je kładł koło siebie i porównywał ? Myślałem, że trzeba je oznaczyć 1, 2, 3 i zmieniać po kolei raz na tydzień.

Zastamawiam się czy nie kupić już takiego samego łańcucha i nie zacząć się bawić w podmianki. Łańcuch i kaseta ma już ok 500 km z czego ok 150 km mam przejechanie na bafangu.

johnynl - Pon 29 Paź, 2018

Leszcz,Exar1138 przypomnijcie mi na jakich zebatkach z przodu jezdzicie bo nie pamiętam 46,44,42,czy moze 40,a muszę w końcu coś zamówić bo widziałem że 11-11 zaczyna się jakaś przecena na alliexpres.
Exar1138 - Pon 29 Paź, 2018

Ja mam 44T bo sprzedawca dodawał do zestawu jako upgrade za 40 $. Chciałem kiedyś kupić tarczę lekkie 42T, ale myślę że te 2 zęby mniej raczej jakieś większej różnicy nie robią. Rower ładnie się wspina pod większe górki na dużej tarczy z tyłu i ostatnich biegach wspomagania pass.

https://s.click.aliexpress.com/e/cL2P3umV

johnynl - Nie 04 Lis, 2018

Exar1138 a jak u Ciebie wygląda sprawa suportu i tylniego wachacza, czy masz silnik 68/73 czy może 100 , czy trzeba dawać dystanse z prawej strony żeby silnik lekko odsunąć od wachacza, jeżeli tak to ile tych dystansow można dać żeby został jeszcze gwint po lewej stronie no i jak bym musiał dac powiedzmy po 0,5cm dystanse to wypadało by może dać po dwóch stronach żeby korba nie była z jednej strony bardziej na zewnątrz, to może lepiej brać ten model z długością 100cm i dystanse 1cm widziałem na alliexpres to wtedy mam pewność że wystarczająco się odsune od wachacza bo 1cm wystarczy mi raczej,co o tym myślicie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group