To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - samochod - porady
Anonymous - Pią 13 Maj, 2011
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Przecież masz w podpisie link, a tam jest wyraźnie o fotelikach. |
co nie oznacza ze sprzedaje foteliki. moge dac link do tego co sprzedaje na alledrogo, tam beda ceny
tomasz_kombi - Pią 13 Maj, 2011
gervail napisał/a: | wszedlem na to forum zeby sie przekonac w 100% do samochodu elektrycznego, ..... EV fajna sprawa ale jeszcze nie teraz... | Wszystko zależy od przyjętych kryteriów wyboru. Biorąc pod uwagę jedynie aspekt ekonomiczny to zapewne masz rację. Są jednak w życiu sprawy których przeliczyć na pieniądze nie sposób
Zbyszek Kopeć - Pią 13 Maj, 2011
Tendencyjność wyliczeń zawsze udowodni to co chce wyliczający, jeśli się nie uwzględni wszystkiego - przecież każdy obywatel Unii już wie, że EV jest najlepsze (czyli się opłaca) i dlatego Unia przechodzi na EV.
Do tego w EV brak trucia bliźnich spalinami oraz brak spalin siadających na własnych bardzo drogich domach - to jeszcze bardziej przemawia za EV.
Można jeździć nawet rowerem EV, będzie taniej - aby EV.
Zbyszek Kopeć - Pią 13 Maj, 2011
Dodam, że w domu prąd do EV tankuje się w o połowę tańszej taryfie.
jatko - Sob 14 Maj, 2011
Nie każdy ma licznik dwu taryfowy i nie każdy może sobie taki załozyć np mieszkancy bloków a i w domkach jednorodzinnych też może być problem bo trzeba "udowodnić" że jest niezbędny do życia.
Tak samo mogą sie przechwalać (że mają taniej) niektórzy mieszkańcy wsi, co mają specjalne stawki na prad 3fazowy
Więc stwierdzenie
Cytat: | Dodam, że w domu prąd do EV tankuje się w o połowę tańszej taryfie. |
moim zdaniem jest nietrafione.
Do tego wraz z popularyzacją EV nasi niedouczeni politycy dowalą akcyze i koszt przejechania 100km będzie na poziomie lpg
Natomiast co do "drogiego zakupu/przeróbki" auta ev, wiele osób wymienia auta co 3-5 lat na nowe tracąc przy tym od 20tys zł (punto), od 50 tys avensis II i jakos nie płaczą z tego powodu. Zapraszam również na fora tuningowe, tam ludzie potrafią wpakować po 20 tysięcy w "malucha" po to żeby się wyróżniał
wypisywanie że za 20 tysięcy to mogę kupić seicento w gazie i zostanie 18 tysi na gaz jest dla mnie nie zrozumiałe
Z moich wyliczeń wynika że auto EV można posiąść za ok 5 tysięcy złotych - bez akumulatorów i właśnie tak powinno się przedstawiać wstępny koszt taniej przeróbki, bo czy zasilimy auto trojanami czy litowcami, a może mamy dostęp do darmowych z ups'ów to już indywidualna sprawa - jednemu wystarczy 20 km dziennie a inny się zarzeka że musi zrobić 300km
tomasz_kombi - Sob 14 Maj, 2011
jatko napisał/a: | ludzie potrafią wpakować po 20 tysięcy w "malucha" po to żeby się wyróżniał
| O! I właśnie (m.in.) to miałem na myśli pisząc, że nie wszystko można przeliczać na pieniądze. Jest też coś takiego jak pasja i wówczas są one drugorzędne (byle były ).
Anonymous - Sob 14 Maj, 2011
jatko napisał/a: | Nie każdy ma licznik dwu taryfowy i nie każdy może sobie taki załozyć np
Z moich wyliczeń wynika że auto EV można posiąść za ok 5 tysięcy złotych - bez akumulatorów i właśnie tak powinno się przedstawiać wstępny koszt taniej przeróbki, bo czy |
prosze o wyliczenia
jatko - Nie 15 Maj, 2011
Wyliczenia :
Bułgar 10kw --- 1500zł (tyle dałem)
Sterownik --- 700zł
Dwa Styczniki 80v – 300zł (dane z wyceny Cinquecento ev)
Potencjometr przyśpieszenia – 200zł (dane z wyceny Cinquecento ev) można zrobić samemu taniej - jest filmik na youtube
Wyłącznik prądu 400A – 50zł (dane z wyceny Cinquecento ev)
Sprzęgło KTR o ile pamięć mnie nie myli ok 250zł
to daje ok 3000zł
Cinqecento czy inne cudo kupujemy za 1000zł i mamy jeszcze 1000zł na rzeczy/prace nieprzewidziane
Przyznaje że wyliczenia zrobiłem pod siebie nie uwzględniając prac typu - spasowanie silnika ze skrzynią, bo zakładam że przy braku sprzęgła ciernego i zmontowaniu tego na sztywno(wielowpust KTR) będę wstanie zrobić to sam, jeżeli natomiast ma zostać sprzęgło takie jak w spalinowym to znajomy mi się zadeklarował z pomocą i jest to wartość łatwo niepoliczalna gdyż będę musiał to odpracować
ładowarki nie wliczałem, gdyż z założenia akumulatory zostają niewiadomą, a do nich trzeba dobrać ładowarkę
tyle z wyliczeń, jak coś pominąłem to będę wdzięczny za podpowiedź
Zbyszek Kopeć - Nie 15 Maj, 2011
Zazwyczaj elementy z demobilu są tańsze.
BUŁGAR - do lekkiego auta wystarczy moc 6,5kW, a taki łatwo samemu przerobić kierunek obrotów i kiedyś na ALLEGRO widziałem po 350,-zł (ząb czasu swoje robi).
Stycznik jazdy wystarczy jeden.
Wyłącznikiem głównym prądu jest stycznik jazdy, nie ma sensu dublować.
Anonymous - Pon 16 Maj, 2011
jatko napisał/a: | Wyliczenia :
tyle z wyliczeń, jak coś pominąłem to będę wdzięczny za podpowiedź |
za tyle nie moge "posiasc" auta, gdyz ja nie przerobie na EV, musialbym to zlecic. Robocizna przerobki 5tys + ?
+ min 5 tys na aku
tymniemniej dzieki za wyliczenia - troche to budujace, na poczatku tego watku ktos pisal iz nie da sie za 5 tys przerobic.
Anonymous - Pon 16 Maj, 2011
jatko napisał/a: | Wyliczenia :
Sprzęgło KTR o ile pamięć mnie nie myli ok 250zł
|
a przy okazji chcialem spytac czemu niektore EV robi sie ze sprzeglem a niektore bez ?
Zbyszek Kopeć - Pon 16 Maj, 2011
Te ze sprzęgłem wyciskowym robi się dla wielu użytkowników jednego auta (nawyki wysprzęglania), te bez sprzęgła są lepsze, ale dla jednego kierowcy lub rodziny - dbają i nie zepsują skrzyni.
Anonymous - Pon 16 Maj, 2011
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Te ze sprzęgłem wyciskowym robi się dla wielu użytkowników jednego auta (nawyki wysprzęglania), te bez sprzęgła są lepsze, ale dla jednego kierowcy lub rodziny - dbają i nie zepsują skrzyni. |
rozumiem iz bez sprzegla to trzeba sie nauczyc techniki jazdy? czym sie charakteryzuje jazda bez sprzegla ?
Zbyszek Kopeć - Pon 16 Maj, 2011
Wirnik silnika "naleśnik" ma bardzo małą bezwładność i każdy szybko wyćwiczy jazdę.
Anonymous - Wto 02 Sie, 2011
Witam
Mam do Panstwa nastepujace zapytanie czy jest mozliwosc (oraz poprosilbym o podanie szacunkowego kosztu) do przecietnego samochodu z napedem spalinowym doinstalowania silnika elektrycznego (obojetnie w ktorym miejscu) ktory bedzie przenosil naped na auto ( moze byc nawet na 1 kolo) i predkosc ktora mnie interesuje to do 6 km/h ?
Pozdrawiam
PROSZE O ODPOWIEDZ NA MAILA: NIEMIEC0@OP.PL ( po slowie 'niemiec' jest zero)
Z Gory bardzo dziekuje za wiadomosc! :):)
POZDRAWIAM
02.08.2011[b]
|
|
|