To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery DC - Rower Trendline

jatko - Nie 15 Maj, 2011
Temat postu: Rower Trendline
Kupiłem dzisiaj na giełdzie rower firmy Trendline, zakup był dokonany w ciemno, gdyż był bez akumulatorów. Niestety jedyny wolny kabel wychodzący ze sterownika jest zakończony wtyczką taką jak kabel zasilajacy od komputera. zastanawiam się czy służy właśnie do podłączenia aku,

Drugi problem to stacyjka i brak kluczyka, do stacyjki dochodzą 3 kable, z czego biały i żółty są podłączone do dwóch styków w stacyjce, jak to ruszyć żeby nie rozwalić bardziej.


Zdjęcia

Czy miał ktoś styczność z takim ustrojstwem? Może jakiś schemat lub pomysł, bo podłączanie na pałę może nie być dobrym pomysłem

mar56 - Nie 15 Maj, 2011

Ten przewód zakończony wtyczką od komputera na 100% do baterii akumulatora 24V.Widać to pod tym linkiem http://motoallegro.pl/row...1590506442.html Możesz powiedzieć ile dałeś za to cudo?
Anonymous - Nie 15 Maj, 2011

Sprawdź biegunowość na tej wtyczce. Spróbuj omomierzem. Minus i masa mogą być wspólne. Jak nie, to trzeba dostać się do kontrolera i sprawdzić na płytce, lub po kolorach kabelków. Stacyjka może mieć zapalanie świateł kluczykiem, więc jeśli zewrzesz wszystkie trzy i będzie światełko, to namacasz ten od światła.
Też jestem ciekaw ceny, bo swojego czasu miałem dwa podobne.

jatko - Nie 15 Maj, 2011

Właśnie się przy ustrojstwie grzebie, co do stacyjki to dziwna kombinacja alpejska była, z kontrolera idą 3 przewody(czerwony,czarny, niebieski).
czerwony z niebieskim były połączone z czerwonym od stacyjki, a czarny z białym i żółtym, tak czy inaczej po podpięciu aku 2x12 (wpadłem na ten sam pomysł sprawdzenia czy jest zwarcie między kablem a jedną ze śrób) nie wykazuje oznak życia, poszukam jeszcze innego bezpiecznika, bo ten jest zrdutowany

dzieci będą miały(mam nadzieje) zabawkę na wakacje, bo mnie to raczej nie udzwignie (prawie 100kg)

jednak działa,

tomasz_kombi - Nie 15 Maj, 2011

jatko napisał/a:
mnie to raczej nie udzwignie (prawie 100kg)
W opisie aukcji napisali, że wytrzymuje 150kg więc masz jeszcze spory zapas :)
Anonymous - Pon 16 Maj, 2011

Ważę 115 i jeździłem na takowych, więc spoko zasiadaj i jedź ;)
jatko - Wto 17 Maj, 2011

muszę zrobić jakieś mocowanie/pudełko na akumulatory, niestety nie było w zestawie. Macie może jakieś gotowe pomysły "pudełko" dla dwóch żelków?

zastanawiam się nad ładowarką, obecnie akumulatory ładuje ups'em, ale na dłóższą metę się tak nie da - szkoda ups'a. Mam dziwne przeczucie, że TO USTROJSTWO raczej na nic się nie nada, możecie coś polecić niedrogiego?

nurtuje mnie również stacyjka, od biedy mógłbym wstawić zwykły przełącznik, ale takie coś to nie majątek

Anonymous - Wto 17 Maj, 2011

To ustrojstwo, to typowa ładowarka do żeli skuterkowych.
Stacyjka musi wytrzymać ze 20A jeśli wyłącza zasilanie od strony akumulatorów, albo trzeba posłużyć się przekaźnikiem. Jeśli tylko na przewodach dedykowanych do stacyjki, to każdy niskoprądowy wyłącznik będzie OK

pzinek - Wto 17 Maj, 2011

Mam taka ladowarke i jak narazie jest ok. Diodka pokazuje kiedy sie naladowalo. Do tej pory naladowalem swoje zele (2x 12v/12Ah) okolo 20 razy. Mysle ze na poczatek mozna zaryzykowac.
jatko - Pon 23 Maj, 2011

Znalazłem ostatnio chwilkę żeby coś podłubać przy rowerku i wykonać jazdę testową.

Gdy podczas jazdy lekko przekręcam manetkę to silnik się włącza i coś tam wspomaga, niestety przy dodaniu "gazu" silnik się wyłącza i włącza sie na chwilkę po kilku sekundach. Początkowo myślałem że jednak to przez moje cztery litery, ale przeprowadziłem ten test "na pusto" (rower do góry kołami) i sytuacja się powtarza

całość testuje na chińskich 2 x 12v 7ah, ale nie wydaje mi się żeby to była ich wina

gdzie szukać przyczyny?

mar56 - Pon 23 Maj, 2011

Sprawdz sterownik,najlepsza bylaby podmiana na nowy do sprawdzenia
jatko - Pon 23 Maj, 2011

też przeszło mi przez myśl, tylko że nie bardzo chce mi się kupować sterownika nie mając pewności, jak się okaże że to nie sterownik to z drugim nic nie zrobię, do normalnego roweru celował bym w coś większego,

Przy wolnej chwili wyjmę sterownik z pojemnika i sprawdzę co się dzieje "na złączkach", czy mimo stopu daje prąd na silnik

czy jak podłącze silnik bezpośrednio pod aku to coś mu grozi?

Anonymous - Wto 24 Maj, 2011

Jemu nie, ale może mocno szarpnąć, więc trzeba go mocno trzymać. Sprawdź napięcie na akumulatorach.
jatko - Wto 24 Maj, 2011

wygląda na to że aku nie wyrabiały, a sterownik ma odcięcie przy spadku poniżej 23,7V, na weekend przygotuję ciężką artylerie (2 x haze 14ah) i zobaczymy jak się jeździ
mar56 - Śro 25 Maj, 2011

Cytat:

wygląda na to że aku nie wyrabiały, a sterownik ma odcięcie przy spadku poniżej 23,7V

Akumalator żelowy Pb można spokojnie rozładować bez uszczerbku do 10,8V, czyli w Twoim przypadku do 21,6V,nie wiem dlaczego sterownik ma odcięcie przy 23,7.Przy dużym obciazeniu chwilowym nawet dużo ponizej 10,8V.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group