To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - MXUS XF08 przewoltowanie?
hungalabunga - Czw 24 Sty, 2019 Temat postu: MXUS XF08 przewoltowanie? Czy macie doświadczenie z przewoltowaniem silniczka przekładniowego MXUS XF08 z 36V na 48V?
Pytam bo mam starego bafanga z 24 na 36V i działa to świetnie dając 40kmh, a procentowo to był większy przyrost napięcia
Podpinałem nawet pod 48V ale 60kmh bez obciążenia budziło strach i obawy przed eksplozją:)
leszcz - Czw 24 Sty, 2019
Wyższe napięcie -> mniejszy prąd przy tej samej mocy więc tu nie ma problemu.
Ew problem jaki słusznie zauważyłeś to wzrost prędkości.
Wg mnie o ile nie będziesz przekraczał mocy nominalnej (zbytnio) to nie ma problemu.
Przy tej samej mocy pchanej w silnik przekładnie dostają tym bardziej im niższa prędkość. To jest logiczne. W danej jednostce czasu (1s załóżmy) przy dużej prędkości moc rozkłada się na kilkadziesiąt ruchów trybików. Każdy ząbek odbiera mniej mocy niż przy niższej prędkości. Ta sama moc, pół sekundy -> na każdy ząbek leci 2x więcej mocy (siły).
hungalabunga - Czw 24 Sty, 2019
czyli jesli mam na przyklad sterownik co ma napisane 350W i 36V i silnik nominalnie 24V 250W, to po prostu max taki zestaw wezmie tyle ile moze dac sterownik? oczywista w granicach rozsadku, czyli podpiecie sterownika 500W/36V moze sie skonczyc spaleniem silnika bo przy duzym obciazeniu weznie te 500W? zakladam ze aku zawsze wydala przy tych kombinacjach.
leszcz - Czw 24 Sty, 2019
http://ebike.nexun.pl/jaki-silnik-jaki-sterownik/
wibi - Czw 24 Sty, 2019
hungalabunga napisał/a: | ..ma napisane 350W i 36V i silnik nominalnie 24V 250W,.... |
Silnik "palą" AMPERY czyli prąd. W cytacie wyżej, w obu przypadkach prąd jaki daje wyliczona moc to 10A Wynika z tego, że chwilowa moc silnika (np.w czasie startu lub pod dużym obciążeniem) może być 2 do 3 razy wyższa i nic się nie spali.Ja osobiście silnik 25V/250W przewoltowałem na 36 Volt tzn.zasilam go baterią 10s zamiast 7s i to trwa już ponad 3 lata i nic się nie spaliło, sprawdziłem jedynie elektrolity w sterowniku czy wytrzymają napięcie 42V,okazało się , że wytrzymają nawet więcej bo są na 63V.
slow - Pią 25 Sty, 2019
Kupiłem kiedyś 2 szt Xf08. Jeden na 36V a drugi na 48V.
Nie wiem czy czymkolwiek się różnią. Mają identyczne obroty przy tej samej baterii.
WojtekErnest - Nie 27 Sty, 2019
Ten na 48V mogl byc nawijany cienszym drutem.
|
|
|