To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - MXUS XF08 przewoltowanie?

hungalabunga - Czw 24 Sty, 2019
Temat postu: MXUS XF08 przewoltowanie?
Czy macie doświadczenie z przewoltowaniem silniczka przekładniowego MXUS XF08 z 36V na 48V?

Pytam bo mam starego bafanga z 24 na 36V i działa to świetnie dając 40kmh, a procentowo to był większy przyrost napięcia ;)

Podpinałem nawet pod 48V ale 60kmh bez obciążenia budziło strach i obawy przed eksplozją:)

leszcz - Czw 24 Sty, 2019

Wyższe napięcie -> mniejszy prąd przy tej samej mocy więc tu nie ma problemu.
Ew problem jaki słusznie zauważyłeś to wzrost prędkości.
Wg mnie o ile nie będziesz przekraczał mocy nominalnej (zbytnio) ;) to nie ma problemu.

Przy tej samej mocy pchanej w silnik przekładnie dostają tym bardziej im niższa prędkość. To jest logiczne. W danej jednostce czasu (1s załóżmy) przy dużej prędkości moc rozkłada się na kilkadziesiąt ruchów trybików. Każdy ząbek odbiera mniej mocy niż przy niższej prędkości. Ta sama moc, pół sekundy -> na każdy ząbek leci 2x więcej mocy (siły).

hungalabunga - Czw 24 Sty, 2019

czyli jesli mam na przyklad sterownik co ma napisane 350W i 36V i silnik nominalnie 24V 250W, to po prostu max taki zestaw wezmie tyle ile moze dac sterownik? oczywista w granicach rozsadku, czyli podpiecie sterownika 500W/36V moze sie skonczyc spaleniem silnika bo przy duzym obciazeniu weznie te 500W? zakladam ze aku zawsze wydala przy tych kombinacjach.
leszcz - Czw 24 Sty, 2019

http://ebike.nexun.pl/jaki-silnik-jaki-sterownik/
wibi - Czw 24 Sty, 2019

hungalabunga napisał/a:
..ma napisane 350W i 36V i silnik nominalnie 24V 250W,....

Silnik "palą" AMPERY czyli prąd. W cytacie wyżej, w obu przypadkach prąd jaki daje wyliczona moc to 10A Wynika z tego, że chwilowa moc silnika (np.w czasie startu lub pod dużym obciążeniem) może być 2 do 3 razy wyższa i nic się nie spali.Ja osobiście silnik 25V/250W przewoltowałem na 36 Volt tzn.zasilam go baterią 10s zamiast 7s i to trwa już ponad 3 lata i nic się nie spaliło, sprawdziłem jedynie elektrolity w sterowniku czy wytrzymają napięcie 42V,okazało się , że wytrzymają nawet więcej bo są na 63V.

slow - Pią 25 Sty, 2019

Kupiłem kiedyś 2 szt Xf08. Jeden na 36V a drugi na 48V.
Nie wiem czy czymkolwiek się różnią. Mają identyczne obroty przy tej samej baterii.

WojtekErnest - Nie 27 Sty, 2019

Ten na 48V mogl byc nawijany cienszym drutem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group