To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)

bs47G - Pią 01 Lut, 2019
Temat postu: Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)
Cześć,

Chciałbym zapytać Was o awaryjność Tongshenga TSDZ2 (zwanego w polskiej dystrybucji również jako e-Biker - Rapid MID250 / MID750). Decyzję, że to będzie ten silnik już podjąłem, chcę jednak oszacować jakie jest prawdopodobieństwo, że problem się prędzej czy później przytrafi. Być może ankieta pomoże innym w decyzji co do zakupu tego silnika.

Ankieta wielokrotnego wyboru.

Mile widziane są Wasze komentarze jak (czy) poradziliście sobie z problemem, przy którym z wyświetlaczy wystąpił problem, etc.

Linki dla zainteresowanych opisujące części w ankiecie:

Czym jest Plastic lub Metal Gear:
https://www.aliexpress.co...2956317007.html

Czujnik momentu obrotowego:
https://www.aliexpress.co...2703463038.html

wibi - Pon 04 Lut, 2019

Chyba nie te elementy są "najważniejsze" gdy chodzi o awaryjność, gdyż praktycznie wszystkie silniki przekładniowe ( HUB i MID ) takie elementy plastykowe posiadają i raczej nie one ulegają awariom. Ten silnik jest na razie stosunkowo mało popularny w Polsce tak, że o opinię o nim na razie trudno. Ponieważ mam styczność z takim silnikiem (sąsiad posiada) wydaje mi się, że największą "bolączką" ich jest oprogramowanie czyli soft. Z opinii które wyrażają inni użytkownicy (zachodni) wynika, że zmiana oprogramowania na alternatywne pozwala na użytkowanie i wrażenia z jazdy podobne tym jakie mają użytkownicy napędów Bosch. Alternatywne oprogramowanie wciąż się rozwija chociaż nie pozwala na taki komfort jaki mają użytkownicy Bafangów. Więcej na taki temat będę mógł powiedzieć prawdopodobnie za tydzień gdyż jutro sąsiad ma mi dostarczyć silnik celem zmiany softu i być może wyświetlacza, gdy z obecnym (VLCD5) jest mało możliwości ustawień i są dość skomplikowane (środowisko JAWA,kompilator itp.). Dlatego proponuję dokupić drugi wyświetlacz np.KT LCD3 lub Bafangowski 850C.To na razie tyle.
lessero - Pon 04 Lut, 2019
Temat postu: Re: Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)
bs47G napisał/a:
Cześć,

Chciałbym zapytać Was o awaryjność Tongshenga TSDZ2


Ja robiłem konwersje w grudniu 2018.
Wybór padł na Bafanga BBS02B 750 ze względu na ilość materiałów dostępnych w internecie dotyczących instalacji, utrzymania oraz naprawy w/w.

Drugą rzeczą była możliwos pełnej konfiguracji pracy za pomocą kabelka i komputera.

Zestaw z Chin kosztował mnie 1850 zł. W polskiej dystrybucji około 3250 zł.

Dosyć często można spotkać negatywne opinie nt. Bafanga,
dot. braku czujnika naciski.

Użytkownicy programują go w/g zadanej kadencji i jest sytuacja, że jak biorą podjazd,
redukują na większa koronkę, to wspomaganie ustaje [bo na lżejszym biegu zwiększają kadencje powyżej zadanej].

Ja mam silnik zaprogramowany w/g predkości, co skutkuje tym, że jak redukuje na podjeździe na większą koronkę to oczywiście zmniejszam prędkość.
Sterownik wychwytuje zmniejszenie prędkości i zwiększa wspomaganie.

Czyli mam to co niby jest zaletą TSDZ2.

Przekładnia nylonowa jest zabezpieczeniem przed okręceniem wału wirnika.
Dasz metalową to zwiększasz głośność pracy przekładni i ryzykujesz poważniejsza awarię.

borsuk - Pon 04 Lut, 2019
Temat postu: Re: Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)
lessero napisał/a:
...
Użytkownicy programują go w/g zadanej kadencji i jest sytuacja, że jak biorą podjazd,
redukują na większa koronkę, to wspomaganie ustaje [bo na lżejszym biegu zwiększają kadencje powyżej zadanej]...

To muszą być krótkie podjazdy :) . Mnie w górach kadencja spada w stosunku do tej na płaskim.

lessero - Pon 04 Lut, 2019
Temat postu: Re: Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)
borsuk napisał/a:

To muszą być krótkie podjazdy :) . Mnie w górach kadencja spada w stosunku do tej na płaskim.



echhh...

Chodzi mi o chwilową kadencję.
Kręcisz pod górę na 4 z kadencja 70.
Ciężko - zmieniasz na 3 kadencja skacze do 80, bo lżej,
a silnik właśnie przestał wspomagać, po osiągnałeś zaprogramowaną kadencję.

wibi - Śro 06 Lut, 2019

Jeśli dobrze rozumiem rozwijany soft Tongshenga TSDZ2 to jest on programowany nie na kadancję a na wspomaganie czyli wybieramy sobie procent mocy silnika użyty do "asysty".Ta moc silnika wyrażana jest w procentach zakładając, że 100% mocy odpowiada przeciętnej MOCY samego jeźdźca,gdzieś w granicach 120W i tak jest na pierwszym stopniu wspomagania,następne są wyższe.Poniżej zamieszczę przykładową plansze gdzie ustawia się żądane parametry pracy silnika w zależności od stopnia wspomagania.To nie mój "wyrób" ale tak to wygląda przed skompilowaniem programu do wgrania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group