To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Moje pierwsze EV :)
bartek - Wto 24 Maj, 2011 Temat postu: Moje pierwsze EV :) Witam
Chciałem się pochwalić swoją pierwsza konstrukcją
Silnik 24V, 250W Goldenmotors na przednie koło;
Sterownik Goldenmotors;
Akumulatory żelowe: 2x12V 7Ah Tylko że kupiłem akumulatory rozruchowe a nie trakcyjne i muszę jeszcze takie dokupić.
Jeszcze nie testowałem w jeździe bo czekam na zaplecenie silnika.
Sama konstrukcja pod akumulatory w miarę stabilna, Testowałem na sucho i się trzyma.
Crash test przeszły: kilkukrotne podnoszenie tylnego koła na wysokość 30-40 cm i puszczanie na glebę:)
Na fotach nie widać ale pod akumulatorami są wkręcone śruby na których spierają się aku, a opaski tylko trzymają je do ramy.
Bardzo stabilny dzięki obniżonemu środkowi ciężkości. Jak widać stoi na nóżce na trawie.
Z tego co widać można by jeszcze jeden taki zestaw aku tam zamontować żeby było 14 Ah.
Jeszcze przydało by się jakąś obudowę zrobić na sterownik - pomyśli się.
Konstrukcja tej ramy drewniana (łatwy w obróbce materiał konstrukcyjny )
Co myślicie?
Zbyszek Kopeć - Wto 24 Maj, 2011
Fajne "arcydzieło sztuki".
Gratuluję.
Koniecznie załóż błotniki.
"Drewniana" - czy z prawdziwego drewna, czy slang ?
Kiedyś widziałem takie naprawdę drewniane i koła bambusowe, tez były fajne, ale wówczas nikt nawet nie wyobrażał sobie napędu bez pedałów albo bez tłoka w cylindrze.
bartek - Wto 24 Maj, 2011
Drewniana czyli z prawdziwego drewna. Znaczy się ze starych sztachet z płotu
Jak się sprawdzi to pomyślę o jakiejś konstrukcji stalowej albo aluminiowej.
Cytat: | Koniecznie załóż błotniki. |
Ale ja lubię moją czerwoną strzałę bez błotników
mar56 - Wto 24 Maj, 2011
Na pewno włożyłeś w tę konstrukcję sporo wysiłku,ale muszę Cię trochę skrytykować.Nie wygląda to szczególnie dobrze z tyłu i jak mi się wydaje ,gdy wjedziesz tym z prędkością 25 km/h w dziurę to się to wszystko może złamać.Drewno jest dość kruche.Zastanów się nad umieszczeniem tego wszystkiego wewnątrz ramy,bądź trochę gorzej dla środka ciężkości ale może być nad tylnym kołem blisko ramy.I konstrukcję zrób z elementów Alu ,dostępne w sklepach metalowych,i poskręcać lub znitować,akumulatory najlepiej wewnątrz niepalnej obudowy.
bartek - Wto 24 Maj, 2011
Cytat: | Drewno jest dość kruche |
Drewno jest tylko tymczasowo. Chciałem sprawdzić czy takie umiejscowienie akumulatorów będzie ok jeżeli chodzi o środek ciężkości i o zawadzanie pietami o tą konstrukcję. Z wstępnej jazdy na sucho jest ok.
Docelowo konstrukcja ma być stalowa albo aluminiowa. Drewno jest po prostu dobrym materiałem jeśli trzeba zrobić coś szybko i przenieść projekt z papieru na rzeczywistość
bartek - Wto 24 Maj, 2011
Właśnie wróciłem z kolejnego crash testu
Droga jak na fotce poniżej. Może nie mam licznika, ale znam możliwości swoich nóg na tym rowerze i jechałem grubo ponad 25 km/h i konstrukcja wytrzymała. Nawet jednego skrzypnięcia więc zakładam ze na razie może być
Zbyszek Kopeć - Wto 24 Maj, 2011
Do takich konstrukcji drewno jest najlepsze i do tego jest izolatorem.
toft - Wto 24 Maj, 2011
Może być problem z deszczem?
Zbyszek Kopeć - Wto 24 Maj, 2011
Żaden, przecież nawet domy są drewniane, a dachy głównie.
tomasz_kombi - Wto 24 Maj, 2011
Widelec (przedni) masz stalowy ?
bartek - Wto 24 Maj, 2011
Cytat: | Widelec (przedni) masz stalowy ? |
Aluminium.
toft - Wto 24 Maj, 2011
Drewniane dachy? Gont? sorry ale jestem budowlańcem, zawodowcem w tej kwestii... więc z tymi drewnianymi dachami pozwolę się nie zgodzić... konstrukcja okej... drewniana... poszycie drewniane...? ech nie ...
Zbyszek Kopeć - Śro 25 Maj, 2011
Dachy - rower EV też nie bierze energii z kabli, tylko z aku., albo pierzyna czy kołdra puchowa nie jest z samych tekstyliów, bo je widać.
Pawiel - Śro 25 Maj, 2011
Kolejna ciekawa konstrukcja.
Jednak muszę napisać parę słów o niej.
1. Nie widzę silnika. Miał być z przodu? (może nie doczytałem dokładnie postów - jeśli tak, to przepraszam za uwagę).
2. Umiejscowienie i sposób zamocowania akumulatora jest według mnie kompletnie nieprzemyślany. Co, jak się przewrócisz? Albo będziesz jechał po lesie i zawadzisz o wystający korzeń? A co, jak będzie deszcz? Accu uszkodzone (nieopatrznie zwarte) może spowodować wiele szkód. Montowanie czegoś obok osi koła i poniżej jej nie jest dobrym pomysłem.
3. Sterownik jest tak samo narażony na uszkodzenie jak accu.
4. Drewno chyba nie jest zbyt dobrym materiałem, więc nie zgadzam się tutaj z Panem Zbyszkiem.
W sumie to te cztery punkty można umieścić w jednym, więc to jest z mojej strony tylko jedna uwaga.
Pomysł oryginalny i ciekawy.
POzdrawiam konstruktora.
Pawiel - Śro 25 Maj, 2011
I taki pomysł - możesz wszystkie przewody zgrupować i przeprowadzić tak jak na rysunku, pod górną ramą, ale możesz je przykleić taśmą PATEX srebrną, nie bedzie ich widać. Ja mam tak zrobione, tyle, że na czarnej ramie.
Od góry i z boku prawie nic nie widać.
|
|
|