To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Dziwne zachowanie coś nie dziala
Paps - Pon 11 Lut, 2019 Temat postu: Dziwne zachowanie coś nie dziala Witam pojezdzilem wczoraj trochę rowerkiem;) co by aku zapracowalo, wszycho było git i nagle coś jakby się uszkodził. Tzn. Manetka działa kołem kręci, ale efekt jest taki ze jedzie do 15km/h i efekt taki jakby coś go trzyma i nie chce jechaćdalej. Dopiero jak podpedaluje do około 20km/h zaczyna działać normalnie jest moc i się napędza,. Co to może być? Zastanawiam się nad hasłami w kole? Powiedzcie czy ktoś miał coś takiego. Silnik NC 10x6 ster gt-1500 bat 66v
wibi - Pon 11 Lut, 2019
Wcale nie dziwne,normalne.Silnik bez przekładniowy musi mieć obroty gdyż na niskich brak mu MOMENTU obrotowego.
noel841106 - Wto 12 Lut, 2019
wibi napisał/a: | Wcale nie dziwne,normalne.Silnik bez przekładniowy musi mieć obroty gdyż na niskich brak mu MOMENTU obrotowego. |
No proszę Cię.To nie spalinowy. Elektryczny ma pełny moment już od bardzo niskiej prędkości, dopiero na wysoki obrotach spada. A na pewno nie od 15km/h.
Z resztą wyraźnie napisał, że było ok i nagle... co? Charakterystyka silnika się zmieniła? Jak?
No ale ciekawy przypadek. Ja bym najpierw sprawdził sygnały z czujników halla. Przeczyść wtyczkę i pomierz jak masz multimetr.
wibi - Wto 12 Lut, 2019
noel841106
Masz rację z momentem,powinienem napisać MOCY gdyż moc to obroty*moment a że obrotów mu brak (mała prędkość czyli obroty) to i mocy brakuje. Od 15 km/godz obroty są na tyle wysokie,że MOC jest wystarczająca.Nie napisał również jakie ma ograniczenia prądu w sterowniku, a to ważne.
noel841106 - Wto 12 Lut, 2019
To by pasowało, tylko driver od razu zauważył dużą zmianę w pracy silnika, więc może być jakaś usterka. Pogoda słaba teraz, więc nawet wilgoć mogła się skroplić w sterowniku i ubić jakąś elektronikę. Trzeba po kolei multimetrem sprawdzać, aż w ostateczności podstawić inną baterię, a później sterownik.
Paps - Sob 16 Lut, 2019
Witam Panowie dzięki za zainteresowanie, problem jeszcze nie rozwiązany, ale było tak ze silnik napędza się w miarę liniowo, teraz jest wyraźnie słabszy przy ruszaniu, powoli się napędza do tych 15km/h i potem nie może przełamać tej bariery tak jakby go coś (trzymało) mam manetke w. Kierownicy. jak zapedaluje do tych 20km/h jest ogień ster ma 60A bateria 66v to około 4kw
Paps - Nie 17 Lut, 2019
Witam,. Usterka ustala po dostaniu sprzętu w suchym, ciepłym pomieszczeniu, ale.... Jest nowa:) po przerobienia stera gt-1500 na ok 60A silnik glosniej pracuje co jest normalne. Problem polega na tym, że przy około 30 km/ do 44km/h Prz pełnym bucie;) coś wycina moc na ułamek sekundy, efekt taki jakby silnik przegrywał. Po przekroczeniu 44km/ idzie pięknie aż do 64km/h i teraz pytanie co może być przyczyną? Wydaje. Mi się ze te 60A to trochę za dużo dla. 9c 10x6 pfff kto na jakim napięciu i jaki.. Max prądem jeździł na tym silniku?a
Mariusz_p - Nie 17 Lut, 2019
Napięcie napięciem ale na takich nastawach 9C będzie Ci się pioruńsko grzał.
Jeżdzę na 42A i 14S. 10 minut zabawy temperatura zaczyna pulsować na wyświetlaczu. W szczególności jak jeździsz po mieście.
Paps - Śro 20 Lut, 2019
Siemanko, zmniejszył em moc na zworce 3.speed do 50% problem ustal, nie sprawdzałem na zworce 120% i fakt grzeje się skubaniec na tych 100% z przewatowaniem mosfetów
|
|
|