To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - wybór zestawu do konwersji

PEgaz - Śro 24 Lip, 2019
Temat postu: wybór zestawu do konwersji
To pierwszy post więc najpierw witam wszystkich.

Właśnie stoję przed wyborem cóż zakupić do mego pierwszego elektryka z prawdziwego zdarzenia. Całkiem pierwszy to był najtańszy chińczyk na świecie o nazwie Ancheer (proszę się nie śmiać, od czegoś trzeba zacząć :) i pomyślałem, że a nóż, komuś z Was będzie się chciało skrobnąć cokolwiek by pomóc leszczowi wybrać.

Przez "elektryka z prawdziwego zdarzenia" nie mam na myśli tych potworów, o których czytam sobie na forum z 5000W, prędkościami 150km/h i zasięgiem baterii 1200 km :) , tylko:

1. Mieszkam na Śląsku, w miarę na płaskim, choć mam niedaleko w Beskidy (i często tam bywam), rower będzie wykorzystywany mniej/więcej w:
- 60% - dojazd do pracy po płaskim - w jedną stronę mam 18km
- 20% - czas wolny i wycieczki z rodziną po okolicy najbliższej, czasem dochodzące do 50/60km
- 20% - wakacje/weekendy beskid, i tutaj zdarzają się wyjazdy typowo rowerowe z całym dobytkiem na rowerze, lub mocno górskie drogi, ale bez szaleństw w terenie.

2. Nie da się kupić roweru do wszystkiego niestety, więc padło na crossowy, waham się między:
Northtec Caledon DB AL (http://nrowery.pl/rowery/cross/12-caledon-db-al)
Unibike Viper (https://www.dobrerowery.pl/unibike-viper-czarno-grafitowy?combination_id=29031&gclid=EAIaIQobChMIn4iFutvI4wIVDh0YCh1LWwfqEAYYAyABEgLcuvD_BwE)


3. I teraz jego elektryfikacja.
- nie chciałbym by był jakoś hiper ciężki, i nie wyobrażam sobie z napakowanym rowerem sakwami męczyć się jeszcze z wagą i oporami samego silnika jak skończy mi się prónd, więc chyba widzę jakąś mocniejszą przekładniówkę (choć nigdy w życiu nie jeździłem na bezprzekładniowym i nie wiem na ile te opory są wyczuwalne)
- silnik fajnie gdyby wspomagał do 45-50 km/h (koło 28') - pewnie całej mocy nie wykorzystam, ale fajnie mieć trochę zapasu
- chciałbym na jednym ładowaniu móc dojechać i wrócić z pracy, czyli minimalnie 40km zasięgu przy pełnym wspomaganiu (choć i ja zawsze wspomagam silnik, nie jeżdżę na manetce, jestem relatywnie lekki (65+ kg))

i tyle z moich wymagań. Chciałbym, żeby rower posłużył mi kilka lat.


Po wstepnym poczytaniu najbardziej podchodzi mi pomysł z Rapid S-1100 SuperLight (https://www.e-biker.pl/pl/p/Zestaw-do-konwersji-roweru-Rapid-S-1100-SuperLight/45) - nie podoba mi się jednak trochę cena :) Nie wiem także czy to mnie pociągnie pod górkę, czy będzie tylko udawał wspomaganie jak mój poprzedni Ancheer z 250W na pokładzie.
A może jakiś MID? (choć nigdy MIDem nie jechałem) Robię tych kilometrów całkiem sporo i nie chcę siedzieć co chwilę w garażu wymieniając napęd (chyba, że te problemy z napędem są mocno przesadzone).

Pomóżcie proszę i pozdrawiam wszystkich
Piotr

wiedzmin44 - Śro 24 Lip, 2019

Powiem Ci tak. Posiadam przekładniówkę 250W w rowerze, silnik ma oznaczenia Youe H04A. Na odblokowanym kontrolerze sinus 36V 15A rower mi jedzie 36 - 37 km/h po płaskiej drodze na kołach 28 cali. Przyśpieszenie ma mniejsze do 18 km/h i do tej prędkości jest ekonomiczny bardzo - przy predkosci 18km/h przy oszczednej delikatnej jezdzie jestem w stanie przejechac 50 km na baterii 10Ah na samej manetce. Zasieg mojego roweru przy max predkosci to ok 30 km. Gdy dalej zaczynam przyśpieszać i przekroczę 20 km/h wchodzi tak jakby w niego drugie życie i robi się żwawy. Prawdopodobnie albo posiadam w nim przekładnię wysokoobrotową i moment obrotowy jest wyższy na wyższych obrotach albo to jest kwestia sterownika. Nie mniej jednak bardzo sobie chwalę ten silniczek. W góry będzie za słaby nie mniej jednak radzi sobie ze srednimi wzniesieniami na stromych musze go wspomagac. Przekladniowka musisz nauczyc sie jezdzic zeby Ci dlugo posluzyla np jadac przez krawezniki rozpedz sie i z chwila przekraczania kraweznika jedz bez gazu albo wcisnij delikatnie klamke hamulca zeby nie hamowala a rozlaczyla silnik a za kraweznikiem i tak sobie przyspieszysz to samo z progami zwalniajacymi bo na takich wybrzuszeniach na drodze najbardziej dostaja w kosc przekladnie w silniku. Do twoich wymagań swietnie sprawdzi się silnik przekładniowy 500W 48V poszukaj jakiegoś huba bafanga na tylne koło albo silnika MAC.
PEgaz - Śro 24 Lip, 2019

Dzieki za odpowiedź.
W tym tanim chińczyku miałem 250W, nie odblokowywałem go jednak i jechał ile go ustawili fabrycznie. Pod górkę było niezwykle kiepsko i to wcale nie mówię o alpach, ale zwykły podjazd pod jakieś nie_za_duże wzniesienie dawało mu mocno w kość. W nazwie miał MountainBike, ale na nazwie raczej poprzestali. Ale trudno wymagać czegoś niezwykłego od roweru za takie pieniądze.
Nie chcę jednak znów wtopić w coś co będzie "pół środkiem" - chce mieć sporo fun'u i trochę zapasu jeszcze w osiągach by znów za chwile nie szukać kasy na następny rower.

Poczytam o MACach, dzięki.

wiedzmin44 - Śro 24 Lip, 2019

MAC to bardzo dobre silniki ludzie je chwala cala magia przekladniowca jest w przekladni i sterowniku. To taki kompromis miedzy przyspieszeniem pradem pobieranym i zasiegiem. Co do mida to się nie wypowiem bo go po prostu nigdy nie mialem wiec sie nie wypowiem wiadomo ze mid bedzie zuzywal naped. W przekladniowcu tez zuzywaja sie kola przekladni. Ale sa one dostepne do kupienia i nie drogie wiec problemu nie widze ludzie przejezdzaja 15-20 tys km zanim je wymieniaja.
Tyżak - Wto 30 Lip, 2019

Powinieneś celować w rower na osprzęcie Shimano Deore z amorem olejowo-sprężynowym z blokadą skoku. Najczęściej tu stosowanym i jednym z lepszych tego typu do rowerów typu cross jest Suntour NCX D-RL. Co do hamulców to muszę Cię zmartwić. Tarczówki potrafią wydobyć takie dźwięki że żaden v-break się do nich nie umywa. W crossie tarczówki mają przewagę wyłącznie na mokrej nawierzchni z górki tudzież w błocie. Tam ma krótszą drogę hamowania. Dobrze ustawiony v-break działa bardzo dobrze, jest tani i łatwy w serwisowaniu ale szukać dobrego roweru na v-breakach można obecnie ze świecą. :shock:
Bolt-ebike - Wto 30 Lip, 2019

Polecam zestaw Bolt-e1000 Smart i do tego baterię bidonową 17,5 Ah.

www.bolt-ebike.pl

grzes33 - Śro 28 Sie, 2019

Witam,
Mam pytanie, czy kupował ktoś zestawu do konwersji z Aliexpress? Zastanawiam się czy to dobry pomysł, czy raczej kupować z naszych polskich sklepów tu na miejscu.

andypip - Śro 28 Sie, 2019

Kupował i wyobraź sobie, że jeździ :cool:
Kupując na miejscu. Korzyści: teoretycznie - szybsza dostawa, gwarancja. Minusy: wyższy koszt -marża, vat 23%.
Zakup na ali bezproblemowy, ale: dostawa trwa dłużej, należy zwrócić uwagę czy wysyłka jest bez cła, gwarancja :lol:
Ja kupiłem 2 napędy na ali. Z grubsza licząc dzięki temu baterie mam gratis. Narazie działają
:grin:

Józef - Śro 28 Sie, 2019

Polecam rapid s- 1100 użytkuję taki od kwietnia. Jedną ma wadę drogi. Ale coś za coś jest dobra gwarancja. Natomiast kupując od chińczyków różnie bywa. No i firma polska.
andypip - Śro 28 Sie, 2019

Właśnie - polska firma :sad:
Jestem na etapie kompletowania osprzętu do rohloffa i wszystko kupuje u szwabów. Ceny niższe :!: Dostawa szybsza. Super komunikacja, odpowiadają natychmiast, informują o każdym etapie zamówienia. U nas niestety klient jest traktowany jak namolny petent. :sad:

R432 - Śro 28 Sie, 2019

andypip, masz może zdjęcie twojego roweru? Rohloff rozumiem, że chodzi o piastę, ostatnio bardzo mnie kuszą ale cena
andypip - Śro 28 Sie, 2019

W tej chwili speedhub leży w garażu i czeka na szprychy sapim od ponad 2 tyg.
Nie doczytałem do końca jak to ma być poskładane i musiałem dokupić jeszcze dźwignię blokady obrotu piasty i odpowiednie mocowanie do niej.
Czekam niecierpliwie na finał tego mojego projektu i 1 jazdę :razz:

PEgaz - Pią 30 Sie, 2019

Józef napisał/a:
Polecam rapid s- 1100 użytkuję taki od kwietnia. Jedną ma wadę drogi. Ale coś za coś jest dobra gwarancja. Natomiast kupując od chińczyków różnie bywa. No i firma polska.


Czy jeździłeś tym cudem choć trochę w górach? Czy możesz powiedzieć jaki taki zestaw przekładniowy ~1kW daje radę na podjazdach? Mam dość blisko w Beskidy i często z nich korzystam. I nie mam tu na myśli jazdy w hiper terenie i pełny offroad, mam w końcu rower crossowy. Ale i tak jest mnóstwo tras, które chętnie bym wypełnił swoją osobą na elektryku :)

Józef - Sob 31 Sie, 2019

Przejechałem 2400km od kwietnia tego roku, mieszkam w Wałbrzychu gdzie górek jest hohoho. Zaliczyłem górę Chełmiec 853m oraz Trójgarb 855m po parę razy. Sprawuje się świetnie, ale nie będę zachwalać więcej, niektórzy forumowicze posądzą mnie, że w tej firmie pracuje (co mnie już spotkało) na forum. Poczytaj sobie o zestawie Rapid s-1100 na https://www.e-biker.pl/
grzes33 - Pią 06 Wrz, 2019

andypip napisał/a:
Właśnie - polska firma :sad:
Jestem na etapie kompletowania osprzętu do rohloffa i wszystko kupuje u szwabów. Ceny niższe :!: Dostawa szybsza. Super komunikacja, odpowiadają natychmiast, informują o każdym etapie zamówienia. U nas niestety klient jest traktowany jak namolny petent. :sad:


Kupujesz osobiście w Niemczech czy przez jakieś strony internetowe?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group