|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Doładowany POZIOM - LUXTECH'A |
Autor |
Wiadomość |
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011 Doładowany POZIOM - LUXTECH'A
|
|
|
WITAM
Na wstępie witam się z wszystkimi i przedstawiam swój prototyp pozioma LUXTECH
którego zaopatrzyłem we wstępne doładowanie elektryczne.
Rowerek jako elektryk osiągami nie grzeszy gdyż to pierwsze podejście do adaptacji elektryki w rowerze .
http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/
http://www.blogger.com/pr...618274930010544
Silnik to chińczyk z allegro 450W / 24V i zwykłe żelki 8Ah-12V dwie sztuki.
Rower na tym przełożeniu elektrycznym rozwija do 40km/h .
W związku z poprawami osiągów pozioma postanowiłem się tu zalogować aby zadać wiele pytań nad poprawą elektryki w rowerze.
Jarek-LT
+48/ 606-163-922
biuro@luxtech.com.pl
www.luxtech.com.pl
LUXTECH |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011
|
|
|
Na dzień dobry to masz za małe żelki,przy tym silniku co najmniej 20Ah.Patrząc na twoje wypasione rowery to moglbyś kupić coś fajniejszego np. firmy Cyclone http://www.ebay.com/itm/C...=item27beb14067 |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011
|
|
|
Widzę wszędzie węgiel, redukcja wagi itd. a do zasilania użyte... cegły. W pierwszej kolejności zmień cegły na akumulatory(litowe)-przy tej samej wadze zasięg się podwoi albo potroi. |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011
|
|
|
Weź sobie kolego kup LiFePo4 36V 10-12ah i zrobisz na tym sprzęcie około 40 km. Waga około 6kg. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie .
Oczywiście będą wstawione inne aku - LiPO 4 ale konstrukcję elektryczną od czegoś musiałem zacząć .
W planach budowa aku z ogniw chyba 38120 w sztukach które wypełnią przestrzeń w ramie o pojemności ile się da - do 20Ah i chyba 36V lub 48V.
W obecnej jeżdzie sterownik i silnik nie wykazują w ogóle grzania się więc przypuszczam , że będę mógł to ''podrasować'' do granic ....ale gdzie one są , w przyzwoitej cenie- proszę o sugestie.
Od razu nad-mienie, że silnik nie jest używany jak w skuterku lecz tylko i wyłącznie w sytuacjach bardzo potrzebnych - impulsowo na 200 - 300 metrów i powiedzmy kilometr/półtora nic. Na ostatnim treningu/jeżdzie taki sposobem zrobiłem 75kaemów. Bardzo przydaje się przy ruszaniu.
Drugie pytanie jest na temat prądu, mianowicie nie mam żadnego wyłącznika , włącznika / przełącznika prądowego od instalacji i po naładowaniu aku i pozostawienie tego BAZ JAZDY - akumulatorki same się rozładowują z czasem.
Czy to normalne , że bez poboru mocy użytecznej sterownik i manetka gazu jednak pobierają prąd i zużywają go ???
W manetce gazu również zauważyłem problem przy włączeniu dopalacza , raz to działa bez przerw innym razem są momenty nie włączenia lub po paru sekundach odcięcia
prądu/przyśpieszania , gdy cofnę manetkę i znów obrócę nią zadziała.
Od czego to zależy ???
Czekam na sugestie
Jarek-LT
[ Dodano: Nie 09 Paź, 2011 ]
Widzę , że nie bardzo macie ochotę na dyskusję odnośnie mojego pozioma, liczyłem na jakiekolwiek podpowiedzi a tu kicha.........
Oczywiście jak wspomniałem i Wy zauważyliście, przymierzam się do zmiany baterii na LIPO4 a na razie wsadziłem trzeciego żela i zasilam silnik 36V.
Poprawa osiągów bardzo odczuwalna , rowerek rozpędza się potwornie szybko do 50km/h i czuć , że silnik dalej wkręca się na obroty jednak już nie tak ochoczo.
Przy sprzyjającej pogodzie i mojej pomocy odcięcie napędu następuje przy 56km/h a to już przyzwoita prędkość.
Moje próby chcę popchnąć do zasilenia na 48V -- czy w takiej krótkotrwałej interwałowej pracy mogą wystąpić problemy z silnikiem ???
Przypomnę , że silnik to 24V/450W
Sterownik ma wyjścia tylko na silnik/zasilanie i wtyczka do manetki gazu/trzy żyły.
Sam sterownik ma oznaczenia 24V-36V / 700W lub 48V/60V /1000W.
Przy mojej wspomnianej jeżdzie , sterownik pozostaje zimny , silnik lekko ciepławy.
Jarek-LT |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 29 Paź, 2011
|
|
|
Akumulatory ołowiowe mają duży współczynnik samowyładowania zależny od temperatury jak i osiągi ogniw tez w znacznym stopniu zależne są od temperatury.Ogniwa LiFe i LION mają mały współczynnik samowyładowania i parametry pracy w mniejszym stopniu są zależne od temperatury.Do rozłączania obwodu można stosować wyłączniki stosowane w domowej instalacji elektrycznej przy dłuższej przerwie w użytkowaniu.
Co do napięcia odcięcia akumulatorów jeżeli sterownik ma tak szeroki zakres napięcia pracy to powinien mieć jakąś możliwość regulacji tego napięcia przy stosowaniu zasilania z 24V,36V lub 48V. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
WITAM
Odnośnie ostatniego wpisu tutaj nastąpiła znaczna poprawa w projekcie ponieważ rowerek jeżdzi już na baterii Li-ion 46V/18Ah zakupionej od jednego z forumowiczów - 11s12p. Nominal prąd około 41V.
Poprawa osiągów BARDZO ZDECYDOWANA , przy zamontowanym silniku 450W rowerek na tej baterii rozwija bez problemów 60km/h - i przy wystopniowaniu takiego przełożenia jakie jest - jeszcze delikatnie się wkręca , na razie max prędkość to 63,7km/h .
Przelotowa prędkość 55 - 58km/h
Na ten typ pojazdu to naprawdę już szybko. JEŻDŻĘ oczywiście w KASKU. !!!!!!!!!!
Zrobiłem już kufer z włókna o określonych wymiarach, zamocowałem do ramy na stałe, mieści się tam wspomniana bateria + sterownik , wszystko zamknąłem pokrywą a tu taka lipa.
Miały być jeszcze dwie ostatnie jazdy testowe gdyż pogoda sprzyjająca i WIELKA PRZYJEMNOŚĆ z jazdy, prototyp rozłożyć do lakierowania + loga aż przy ostatniej jeżdzie zrobiłem jeszcze mniej kilometrów , manetka dużo wcześniej z jakiegoś powodu nie podaje prądu na silnik / brak jazdy.
Do-pedałowałem do domu, podłączyłem ładowarkę i sprawdziłem cele . Podało odczyt na celi 3,9V czyli na baterii jeszcze spokojnie można było zrobić 100% przejechanych kilometrów - bateria rozładowana w 50%.
Naładowałem ją ponownie, odczyt na celi 4,2V - bateria jest typu 11s12p
próba jazdy i niestety nic . Manetka sporadycznie podaje prąd , nie można nawet ruszyć.
Winę ponosi chyba ten sterownik uniwersal - chiński
http://allegro.pl/sterown...1869160705.html lub manetka.
W związku z powyższym szukam jakiegoś bardziej PROFESJONALNEGO STEROWNIKA do zasilenia rowerka i w końcu ukończenia projektu .
Bez sterownika nie objeżdżonego nie będę miał pewności co do działania prawidłowego i czy zmieści się do przygotowanego schowka .
Proszę o porady !!!!!!!!
Jarek-LT |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
A nie strzelasz iskrą przy podłączaniu? Kondensator się rozładowuje. Przez jakiś czas sterownik wtedy milczy... |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
Iskra strzela przy podłączaniu, przy następnym ponownym już mniej , gdy po dłuższej przerwie znowu zetknę na krótko jest strzał.
Podłączyłem stare/nowe żele - efekt ten sam czyli nie rusza nawet.....ale oznacza to, że bateria jest dobra.
Pozostaje jak sprawdzić bez jakichkolwiek mierników silnik, sterownik/manetka.
Mogę silnik podłączyć na krótko - rozbujać koło i przypiąć silnik do prądu a następnie ręcznie je obciążyć --- ale czy to wystarczy aby wyeliminować wadę silnika ???
Gdy uniosę cały napęd/koło manetka załącza silnik i wszystko niby chodzi, gdy siądę na rower i próbuję ruszyć niestety manetka odcina prąd.
Może jakiś inny sposób ?
Jarek-LT |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
W obwodzie zasilającym powinieneś mieć zabezpieczenie bezpiecznikiem np. 40A żeby nie uszkodzić sterownika i przed zwarciem .Odeślij do sprzedawcy sterownik jeśli jest na gwarancji,manetka rzadko ulega uszkodzeniu,to tak na szybko .Zaopatrz się w miernik modelarski wattmeter z Hobby Kinga lub podobny np. Turnigy do kontroli prądu napięcia i pojemności baterii, w zimowe wieczory zgłębiaj wiedzę z elektroniki i elektryki. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
Albo manetka walnięta, albo sterownik, może złączka nie kontaktuje. Trudno stwierdzić bez organoleptycznego testu |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
Mnie to by interesował kuferek co zrobiłeś na akku mam zrobioną formę na pudełko do zmieszczenia w trójkącie ramy ale nie mam kiedy tego zrobić możesz podesłać fotki i wymiary swojego pudełka |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale u mnie jest prostokątne , bez dna tylko zakrzywione krawędzie i przylaminowana do ramy .
Jaro od baterii - do swojego przyszłego projektu wstępnie zamówił trójkąt który pomieści akku i wejdzie w ramę do zwykłego roweru jako trójkąt.
Potrzebne są wymiary szerokości wew. skrzynki i przesłana forma przekroju poprzecznego jako trójkąt z brystolu/tektury.
Aby było taniej pojemnik na akku powinien być wykonany z maty szklanej , w wersji light z włókna węglowego ale to cena ze szkła x 3,5........
Jarek-LT |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
Jarek-lt jak jesteś ze sląska to mogę Ci pozyczyć działający sterownik 24V 350w (chwilowo przy 30V daje do 33A pod obciążeniem) |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
Mój śląsk to okolice Kołobrzegu.....
Na allegro znalazłem chińskie gu..o u tego samego sprzedawcy, nie wiele kosztuje lub uwzględnią reklamację, ale to ciągle nie kontroler PROFI.
http://allegro.pl/sterown...1856114207.html
Więc na razie nie mam wyboru i poszukuję ciągle porządnego sterownika PROFI.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
A co powiecie na taki gadżet - przyda się do czegoś.
http://allegro.pl/podwojn...1899566103.html
Jarek-LT |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|