ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Doładowany POZIOM - LUXTECH'A
Autor Wiadomość
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011   Doładowany POZIOM - LUXTECH'A

WITAM

Na wstępie witam się z wszystkimi i przedstawiam swój prototyp pozioma LUXTECH
którego zaopatrzyłem we wstępne doładowanie elektryczne.

Rowerek jako elektryk osiągami nie grzeszy gdyż to pierwsze podejście do adaptacji elektryki w rowerze .

http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/

http://www.blogger.com/pr...618274930010544
Silnik to chińczyk z allegro 450W / 24V i zwykłe żelki 8Ah-12V dwie sztuki.
Rower na tym przełożeniu elektrycznym rozwija do 40km/h .

W związku z poprawami osiągów pozioma postanowiłem się tu zalogować aby zadać wiele pytań nad poprawą elektryki w rowerze.

Jarek-LT
+48/ 606-163-922
biuro@luxtech.com.pl
www.luxtech.com.pl
LUXTECH
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011   

Na dzień dobry to masz za małe żelki,przy tym silniku co najmniej 20Ah.Patrząc na twoje wypasione rowery to moglbyś kupić coś fajniejszego np. firmy Cyclone http://www.ebay.com/itm/C...=item27beb14067
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011   

Widzę wszędzie węgiel, redukcja wagi itd. a do zasilania użyte... cegły. W pierwszej kolejności zmień cegły na akumulatory(litowe)-przy tej samej wadze zasięg się podwoi albo potroi.
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011   

Weź sobie kolego kup LiFePo4 36V 10-12ah i zrobisz na tym sprzęcie około 40 km. Waga około 6kg.
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 02 Paź, 2011   

Dzięki za zainteresowanie .

Oczywiście będą wstawione inne aku - LiPO 4 ale konstrukcję elektryczną od czegoś musiałem zacząć .
W planach budowa aku z ogniw chyba 38120 w sztukach które wypełnią przestrzeń w ramie o pojemności ile się da - do 20Ah i chyba 36V lub 48V.

W obecnej jeżdzie sterownik i silnik nie wykazują w ogóle grzania się więc przypuszczam , że będę mógł to ''podrasować'' do granic ....ale gdzie one są , w przyzwoitej cenie- proszę o sugestie.
Od razu nad-mienie, że silnik nie jest używany jak w skuterku lecz tylko i wyłącznie w sytuacjach bardzo potrzebnych - impulsowo na 200 - 300 metrów i powiedzmy kilometr/półtora nic. Na ostatnim treningu/jeżdzie taki sposobem zrobiłem 75kaemów. Bardzo przydaje się przy ruszaniu.

Drugie pytanie jest na temat prądu, mianowicie nie mam żadnego wyłącznika , włącznika / przełącznika prądowego od instalacji i po naładowaniu aku i pozostawienie tego BAZ JAZDY - akumulatorki same się rozładowują z czasem.
Czy to normalne , że bez poboru mocy użytecznej sterownik i manetka gazu jednak pobierają prąd i zużywają go ???

W manetce gazu również zauważyłem problem przy włączeniu dopalacza , raz to działa bez przerw innym razem są momenty nie włączenia lub po paru sekundach odcięcia
prądu/przyśpieszania , gdy cofnę manetkę i znów obrócę nią zadziała.

Od czego to zależy ???

Czekam na sugestie
Jarek-LT :wink:

[ Dodano: Nie 09 Paź, 2011 ]
Widzę , że nie bardzo macie ochotę na dyskusję odnośnie mojego pozioma, liczyłem na jakiekolwiek podpowiedzi a tu kicha.........

Oczywiście jak wspomniałem i Wy zauważyliście, przymierzam się do zmiany baterii na LIPO4 a na razie wsadziłem trzeciego żela i zasilam silnik 36V.

Poprawa osiągów bardzo odczuwalna , rowerek rozpędza się potwornie szybko do 50km/h i czuć , że silnik dalej wkręca się na obroty jednak już nie tak ochoczo.
Przy sprzyjającej pogodzie i mojej pomocy odcięcie napędu następuje przy 56km/h a to już przyzwoita prędkość.

Moje próby chcę popchnąć do zasilenia na 48V -- czy w takiej krótkotrwałej interwałowej pracy mogą wystąpić problemy z silnikiem ???

Przypomnę , że silnik to 24V/450W
Sterownik ma wyjścia tylko na silnik/zasilanie i wtyczka do manetki gazu/trzy żyły.
Sam sterownik ma oznaczenia 24V-36V / 700W lub 48V/60V /1000W.

Przy mojej wspomnianej jeżdzie , sterownik pozostaje zimny , silnik lekko ciepławy.

Jarek-LT :roll:
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 29 Paź, 2011   

Akumulatory ołowiowe mają duży współczynnik samowyładowania zależny od temperatury jak i osiągi ogniw tez w znacznym stopniu zależne są od temperatury.Ogniwa LiFe i LION mają mały współczynnik samowyładowania i parametry pracy w mniejszym stopniu są zależne od temperatury.Do rozłączania obwodu można stosować wyłączniki stosowane w domowej instalacji elektrycznej przy dłuższej przerwie w użytkowaniu.
Co do napięcia odcięcia akumulatorów jeżeli sterownik ma tak szeroki zakres napięcia pracy to powinien mieć jakąś możliwość regulacji tego napięcia przy stosowaniu zasilania z 24V,36V lub 48V.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

WITAM

Odnośnie ostatniego wpisu tutaj nastąpiła znaczna poprawa w projekcie ponieważ rowerek jeżdzi już na baterii Li-ion 46V/18Ah zakupionej od jednego z forumowiczów - 11s12p. Nominal prąd około 41V.

Poprawa osiągów BARDZO ZDECYDOWANA , przy zamontowanym silniku 450W rowerek na tej baterii rozwija bez problemów 60km/h - i przy wystopniowaniu takiego przełożenia jakie jest - jeszcze delikatnie się wkręca , na razie max prędkość to 63,7km/h .
Przelotowa prędkość 55 - 58km/h
Na ten typ pojazdu to naprawdę już szybko. JEŻDŻĘ oczywiście w KASKU. !!!!!!!!!!

Zrobiłem już kufer z włókna o określonych wymiarach, zamocowałem do ramy na stałe, mieści się tam wspomniana bateria + sterownik , wszystko zamknąłem pokrywą a tu taka lipa.

Miały być jeszcze dwie ostatnie jazdy testowe gdyż pogoda sprzyjająca i WIELKA PRZYJEMNOŚĆ z jazdy, prototyp rozłożyć do lakierowania + loga aż przy ostatniej jeżdzie zrobiłem jeszcze mniej kilometrów , manetka dużo wcześniej z jakiegoś powodu nie podaje prądu na silnik / brak jazdy.

Do-pedałowałem do domu, podłączyłem ładowarkę i sprawdziłem cele . Podało odczyt na celi 3,9V czyli na baterii jeszcze spokojnie można było zrobić 100% przejechanych kilometrów - bateria rozładowana w 50%.

Naładowałem ją ponownie, odczyt na celi 4,2V - bateria jest typu 11s12p
próba jazdy i niestety nic . Manetka sporadycznie podaje prąd , nie można nawet ruszyć.

Winę ponosi chyba ten sterownik uniwersal - chiński
http://allegro.pl/sterown...1869160705.html lub manetka.

W związku z powyższym szukam jakiegoś bardziej PROFESJONALNEGO STEROWNIKA do zasilenia rowerka i w końcu ukończenia projektu .
Bez sterownika nie objeżdżonego nie będę miał pewności co do działania prawidłowego i czy zmieści się do przygotowanego schowka .

Proszę o porady !!!!!!!! :wink:

Jarek-LT :cry:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

A nie strzelasz iskrą przy podłączaniu? Kondensator się rozładowuje. Przez jakiś czas sterownik wtedy milczy...
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

Iskra strzela przy podłączaniu, przy następnym ponownym już mniej , gdy po dłuższej przerwie znowu zetknę na krótko jest strzał.

Podłączyłem stare/nowe żele - efekt ten sam czyli nie rusza nawet.....ale oznacza to, że bateria jest dobra.
Pozostaje jak sprawdzić bez jakichkolwiek mierników silnik, sterownik/manetka.

Mogę silnik podłączyć na krótko - rozbujać koło i przypiąć silnik do prądu a następnie ręcznie je obciążyć --- ale czy to wystarczy aby wyeliminować wadę silnika ???
Gdy uniosę cały napęd/koło manetka załącza silnik i wszystko niby chodzi, gdy siądę na rower i próbuję ruszyć niestety manetka odcina prąd.

Może jakiś inny sposób ?

Jarek-LT :roll:
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

W obwodzie zasilającym powinieneś mieć zabezpieczenie bezpiecznikiem np. 40A żeby nie uszkodzić sterownika i przed zwarciem .Odeślij do sprzedawcy sterownik jeśli jest na gwarancji,manetka rzadko ulega uszkodzeniu,to tak na szybko .Zaopatrz się w miernik modelarski wattmeter z Hobby Kinga lub podobny np. Turnigy do kontroli prądu napięcia i pojemności baterii, w zimowe wieczory zgłębiaj wiedzę z elektroniki i elektryki.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

Albo manetka walnięta, albo sterownik, może złączka nie kontaktuje. Trudno stwierdzić bez organoleptycznego testu ;)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

Mnie to by interesował kuferek co zrobiłeś na akku mam zrobioną formę na pudełko do zmieszczenia w trójkącie ramy ale nie mam kiedy tego zrobić możesz podesłać fotki i wymiary swojego pudełka
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale u mnie jest prostokątne , bez dna tylko zakrzywione krawędzie i przylaminowana do ramy .

Jaro od baterii - do swojego przyszłego projektu wstępnie zamówił trójkąt który pomieści akku i wejdzie w ramę do zwykłego roweru jako trójkąt.

Potrzebne są wymiary szerokości wew. skrzynki i przesłana forma przekroju poprzecznego jako trójkąt z brystolu/tektury.

Aby było taniej pojemnik na akku powinien być wykonany z maty szklanej , w wersji light z włókna węglowego ale to cena ze szkła x 3,5........

Jarek-LT
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

Jarek-lt jak jesteś ze sląska to mogę Ci pozyczyć działający sterownik 24V 350w (chwilowo przy 30V daje do 33A pod obciążeniem)
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

Mój śląsk to okolice Kołobrzegu.....

Na allegro znalazłem chińskie gu..o u tego samego sprzedawcy, nie wiele kosztuje lub uwzględnią reklamację, ale to ciągle nie kontroler PROFI.
http://allegro.pl/sterown...1856114207.html


Więc na razie nie mam wyboru i poszukuję ciągle porządnego sterownika PROFI.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
A co powiecie na taki gadżet - przyda się do czegoś.
http://allegro.pl/podwojn...1899566103.html

Jarek-LT :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group