|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
gotowy silnik z dyferencjałem od lexusa |
Autor |
Wiadomość |
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011 gotowy silnik z dyferencjałem od lexusa
|
|
|
Witam, a tutaj macie gotowe rozwiązanie napędu do dowolnego samochodu, wywalamy spalinowca łacznie ze skrzynią biegów i wstawiamy takie cos od lexusa hybrydowego:
http://allegro.pl/most-dy...1909681777.html
Lexus ten posiada napęd hybrydowy , przód podobnie jak w priusie spalinowiec i dwa silniki elektryczne i dodatkowo elektryczny napęd tylnej osi.
Nie jest to byle jaki silnik ale 50kW (68KM). Do tego trzeba dorobic falownik - pole do popisu dla elektroników.
Lexus ten zasilany jest napięciem 288V z baterii NiMH
http://alternativefuels.a...-rear-motor.htm
http://lexusenthusiast.co...ce-appointment/
Wiesiek |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011
|
|
|
Powiem Ci , ze namieszałeś mi w głowie tym priusem i lexusem. Narobiłem się jak głupi osioł przy silniku BLDC w koło i AC do skrzyni biegów ( oba projekty stoją w miejscu z powodu niekończących się prac z falownikiem ) . A tu w zasadzie mamy na tacy podany napęd z falownikiem i pokonane problemy mechaniczne , teraz pole do popisu dla elektroników . Domyślam się że prius i lexus mają napęd BLDC ( na magnesy neodymowe ). Może faktycznie tędy droga do , czyli wykorzystanie kpl. napędu od priusa czy lexusa do konwersji dowolnego pojazdu
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | Powiem Ci , ze namieszałeś mi w głowie tym priusem i lexusem. Narobiłem się jak głupi osioł przy silniku BLDC w koło i AC do skrzyni biegów ( oba projekty stoją w miejscu z powodu niekończących się prac z falownikiem ) . A tu w zasadzie mamy na tacy podany napęd z falownikiem i pokonane problemy mechaniczne , teraz pole do popisu dla elektroników . Domyślam się że prius i lexus mają napęd BLDC ( na magnesy neodymowe ). Może faktycznie tędy droga do , czyli wykorzystanie kpl. napędu od priusa czy lexusa do konwersji dowolnego pojazdu
Pozdrawiam Adam |
Wiedza ci sie przyda, zrobić falownik to nie łatwa sprawa. A tu kilka linków , gdzie juz majstrują z zestawem silnik - inverter:
http://bmpenterprises.net...ter-evaluation/
gdzies widziałem film na youtobe jeżdżcy pojazd na takim zestawie z własnym sterownikiem na PIC, ale nie moge znaleźć |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011
|
|
|
Czy ten silnik 50kW jest przeznaczony do pracy ciągłej? bo jest dość mały i nie widzę jakiegoś chłodzenia.
Tak czy inaczej cena jest szokująco przyjemna |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
Szwed napisał/a: | Czy ten silnik 50kW jest przeznaczony do pracy ciągłej? bo jest dość mały i nie widzę jakiegoś chłodzenia.
Tak czy inaczej cena jest szokująco przyjemna |
Tego nie wiem, ale być może te 50kW to przy ostrym przyśpieszaniu, przy spokojnej jeździe myślę, że spokojnie ciągle te 30kW można ciagnąc. Chłodzenie pewnie jak w priusie olejem przekładniowym, pewnie całośc pracuje w oleju łacznie z dyferencjałem. Nie wiem, też niedawno to znalazłem. Tak naprawdę do jazdy po równej drodze z prędkoscią np. 90km/h nie potrzebujemy dużej mocy ciagłej, Przyspieszanie i jazda pod góre to wymaga mocy. |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
Witam. Czyli wystarczyłabyewentuanie chłodnica oleju z jakiegoś sportowego motocykla z silnikiem dużej pojemności i pompa olejowa? |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
W mojej opinii falownik to nie problem, gotowe falowniki o mocy 60-80kW dostępne są od reki, w przypadku zasilania ze źródła DC falownik należy odchudzić o moduł prostownika bo staje się zbędny. Jedyny problem to koszt akumulatorów - potrzebujemy 300V i jakieś 20kWh żeby to miało racje bytu. Kolejna kwestia to sam silnik, wystarczy zadzwonić do serwisu, z tego co się dowiedziałem ten silnik jest tylko do ruszania potem wyręcza go silnik spalinowy, co jest logiczne bo przy ruszaniu potrzebujemy największej mocy, w ten sposób niwelują starty i zmniejszają spalanie. Cóż najlepiej kupić, rozebrać, zaadoptować układ chłodzenia i jedziemy:) |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
Nie chodzi tu o moce, a tylko o momenty napędowe przy odpowiednich obrotach - dopasowanie momentów. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011
|
|
|
a jaka jest maksymalna prędkość obrotowa uzyskiwana na półośkach? |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011
|
|
|
andrzejIskierka napisał/a: | a jaka jest maksymalna prędkość obrotowa uzyskiwana na półośkach? |
Trzeba zobaczyc jakie sa felgi i opony, czyli srednica koła. Prędkosc maksymalna lexusa i policzyć obroty półosi...Jeden obrót koła to odległość 2*pi*r |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | Może faktycznie tędy droga do , czyli wykorzystanie kpl. napędu od priusa czy lexusa do konwersji dowolnego pojazdu |
Elektrycznych "złomów" w dobrej cenie będzie chyba coraz więcej. W innym wątku wkleiłem artykuł o nowej hybrydzie Volvo. Jak to wszystko zaczną produkować to po kilku latach pojawią się różne rozbitki |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
Witam , czy te silniki elektryczne w lexusie to BLDC czy PMSM ( z magnesami wewnątrz wirnika ) i czy falownik do BLDC pociągnie też PMSM ( taki jest w Priusie ) ?
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011
|
|
|
Bardzo fajny ten mechanizm z Lexusa, małe, zwarte, od razu z różnicówką i wyjściami na półośki.
Tutaj jest ważna informacja: Ten silnik działa tylko przy ruszaniu i małych prędkościach!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lexus_RX
Trzeba pamiętać o tym jak działa tylny napęd w SUVach - W większości przypadków jest to tylko dodatek do napędu na przód, używany tylko wtedy, gdy przód traci przyczepność. Tutaj jest podobnie: Przy ruszaniu zasilany jest tył po to, by nie stracić trakcji, no i wykorzystać energię z akumulatorów. Moze jakieś dodatkowe wymuszone chłodzenie by pomogło?
Ciekawe czy silnik ten działa również przy wyprzedzaniu - Jeśli można go użyć jako "dopalacz" przy wyprzedzaniu przy wyższych prędkościach, to dlaczego miałby nie działać podczas normalnej pracy przy prędkościach przelotowych? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011
|
|
|
Pewnie żeby móc korzystać z niego jako napędu trzeba by dorobić jak koledzy pisali dodatkowe chłodzenie(np. olejem). Moim zdaniem można by mu ograniczyć moc ciągłą np o połowę. Jakiś mały ECU kontrolujący moc i temperaturę.
Jestem ciekaw tylko jaka jest max prędkość tego silnika. Skoro służy on tylko do ruszania, to może być naprawdę mała. Powiedzmy te 40km/h to mało nawet jak na elektryka... |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|