ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Czw 20 Lut, 2014
Imaxb6 jak zmienić ustawienie odłączenia z 14,7 na 14,5
Autor Wiadomość
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   Imaxb6 jak zmienić ustawienie odłączenia z 14,7 na 14,5

po otrzymaniu 3 sztuk greensaver 20Ah
zalecono mi żebym przed pierwszym użyciem je zbalansował.
Chociaż nie było znaczacych różnic 2 miały napięcie 13,00 a jeden 13,02, to postanowiłem je wyrównać ładowaniem 3 sztuk połączonych równolegle pradem 5A.
Chce użyć do tego ładowarki imax-b6, boje się że ta ładowarka je przeładuje ponieważ jej program automatyczny ładuje do poziomu 14,7.

jak ją ustawić żeby ładowała tylko do 14,5 ?
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 20 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   Re: Imaxb6 jak zmienić ustawienie odłączenia z 14,7 na 14,5

bartek24m napisał/a:
po otrzymaniu 3 sztuk greensaver 20Ah
zalecono mi żebym przed pierwszym użyciem je zbalansował.
Chociaż nie było znaczacych różnic 2 miały napięcie 13,00 a jeden 13,02, to postanowiłem je wyrównać ładowaniem 3 sztuk połączonych równolegle pradem 5A.
Chce użyć do tego ładowarki imax-b6, boje się że ta ładowarka je przeładuje ponieważ jej program automatyczny ładuje do poziomu 14,7.

jak ją ustawić żeby ładowała tylko do 14,5 ?


Nie da się przestawić w Imax-ie tego napięcia chyba że wejdziesz w "ukryte" menu i rozkalibrujesz pokazywanie napięcia - druga sprawa - "żelki" do pracy buforowej możesz ładować w zakresie 13,6 - 13,8V a do cyklicznej 14,5 - 15V.

To że spiąłeś je równolegle to im krzywdy nie zrobi - zajdzie zjawisko samobalansowania się. Popłyną prądy wyrównawcze pomiędzy akumulatorami i mocniej naładowana sztuka wyrówna się z słabiej naładowanymi. A że jeszcze podpiąłeś ładowarkę to wogóle wyrównasz je idealnie - jedyne co to mostki w ładowaniu równoległym powinny być z grubszego przewodu by akumulatory się idealnie zbalansowały. Nic nie kombinuj więcej - dobrze jest. :wink: Jeśli ładowałbyś je do napięcia 14,9V to elektrolit w nich nabierze prawidłowej gęstości - dodam Ci od siebie iż w żelku ważny jest prąd a nie napięcie podczas ładowania - chodzi o to żeby tego "pampersa" w środku nie wysuszyć szybko od dużego prądu ładowania.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

Według karty katalogowej maksymalne napięcie ładowania to 14,7V. Radzę nie przekraczać. Jeśli będzie 14,5V też się ich nie popsuje. W tych akusach nie ma w środku maty ("pampersa"), tylko jest zżelowany elektrolit, czyli GreenSaver, to prawidłowy akumulator żelowy ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

Cytat:
to prawidłowy akumulator żelowy


Gadasz jak Zbyszek - uczulony jestem na tego typu pisownię :D
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

Nostusek napisał/a:
uczulony jestem na tego typu pisownię

To prawidłowa reakcja :wink:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

Żel, to ma być żel, a nie pampers :D
No właśnie... co się dzieje ze Zbyszkiem?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

zeeltom napisał/a:
co się dzieje ze Zbyszkiem?


Chyba się obraził na Nas po ostatniej awanturce... Koniec offtopu może już ?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 19 Lut, 2014   

kupiłem kabel głośnikowy 2,5 mm do łączenia szeregowo tych akumulatorów, czy nie jest za cienki, sterownik będzie pobierał do 10A podczas obciążenia.

przez jak długi okres czasu nie mogę używać greensaverów żeby lepiej było je naładowac do 13,8 zamiast do 14,7 ?

czy jest jakiś minimalny prad którego nie powinienem przekraczać ?

Np. jak będe akumulator ładował 20 godzin czyli prądem 0,05 c to nic się nie bedzie działo z akumulatorem ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Dla miedzi typowo przyjmuje się prąd 10A na mm2. Tu masz 2,5 mm2 więc bez problemu wytrzyma. Ja do Green używam przewodu 4 mm2, dla spokoju ducha, ale pobieram prądy do 30A.
Akumulatory żelowe, jeśli nie są używane dobrze jest raz na dwa miesiące doładować do tych 13.8V.
Do pracy cyklicznej powinno się je ładować po każdym użyciu do 14.5V. Tak zalecają wszyscy producenci akumulatorów kwasowych.
Minimalny prąd nie szkodzi. Za duży szkodzi.
 
 
aniski 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Z powyższej dyskusji wnioskuję, że akumulatory do pracy cyklicznej mpowinny być ładowane do napięcia 14,5 V. Czy jak ja ładuje je prostownikiem do żeli ale do 13.8 V to ma to jakieś negatywne konsekwencje, mogę zostać przy prostowniku czy lepiej przejść na wyższe napięcie?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Zgromadzisz trochę mniej energii. Jeśli chcesz jeździć, to lepiej ładować do 14,5V.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group