|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Na jakim napięciu najdłużej trzymają greensavery ? |
Autor |
Wiadomość |
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014 Na jakim napięciu najdłużej trzymają greensavery ?
|
|
|
testuje nowe 3 x 20 ah greensaver w silniku 200W który ciągnie około 10-12 A
Po przejechaniu - 10 km napięcie spada do 35V pod obciążeniem (sprawdzane multimetrem na zaciskach) boje się je dalej rozładowywać. żeby sprawdzić max zasięg
myślałem że najdłużej będzie trzymało na 36-37V a w moim przypadku bardzo szybko z 39V spada na 35V
Na jakim napięciu wam najdłużej trzyma i
do jakich wartości wy je rozładowujecie bo słyszałem od sprzedawcy że najlepiej do 11,5 na sztuke czyli wychodziło by właśnie do 34,5
kabel 2,20 mam podciągnięty do pikacza na kierownicy a z kierownicy do silnika idzie kolejny łacznie 4,40 m kabla 2,5mm2 czy może przez to szybciej się rozładowuje aku ? |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014
|
|
|
Cytat: | słyszałem od sprzedawcy że najlepiej do 11,5 na sztuke czyli wychodziło by właśnie do 34,5 |
11.5v tyczy się napięcia, ale nie pod obciążeniem, pod obciążeniem napięcie może przysiąść nawet do 9.5v, taki urok żeli
Cytat: | kabel 2,20 mam podciągnięty do pikacza na kierownicy a z kierownicy do silnika idzie kolejny łacznie 4,40 m kabla 2,5mm2 czy może przez to szybciej się rozładowuje aku ? |
Przy tych prądach nie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014
|
|
|
W moich tylko ze dwa razy napięcie spadło do odcięcia. Zazwyczaj nie jeżdżę na aż tak dalekie trasy. Pilnuj, by nie spadło poniżej 10.5V przy obciążeniu w czasie jazdy, to nic złego się nie stanie. Chwilowe spadki napięcia przy większym poborze prądu, to normalka. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Zdaje się, że sterowniki odcinaja poniżej 10V na aku, przynajmniej ja taki mam.
Może chodzi o te chwilowe spadki. |
|
|
|
|
badziwil1
początkujący
Wiek: 54 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 7 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Katalogowo jak wszystkie żele ,nie powinno rozładowywać sie ich poniżej 10,5V na sztuke oczywiscie mierzac pod obciązeniem a nie luzem
Jest to napiecie krytyczne i nie słuzy to akumulatorom
Od napiecia 11,5V do 10,5V naprawde nie zostaje w nich juz aż tak duzo energi i nie ma sensu je doić do konca
Polecam odciać przy np 11,5V -- 11,25V a odpłacą sie one zdecydowanie wieksza ilościa cykli i przedłuzy to ich czas eksploatacji
Patrzac na charakterystyki LIFE TIME rozladowywane do 10,5V zrobia ok 350 cykli,a rozładowywujac je do 80% wartosc to wzrasta juz do 450 i tak dalej ,przy rozładowaniu do 50% mamy juz 800cykli
A co do pomiarów napiecia na akumulatorach prosze je mierzyc bezposrednio na nich a nie na koncu przewodu zasilajacego ,bo w zaleznosci od przekroju przewodu mierzymy również spadki napiecia na przewodach co daje zakłamany odczyt |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Końcowe napięcie zależy od prądu jakim rozładowujemy, bo aku rozładowany do 11V prądem 0.1C przy 2C będzie miał 10V, albo mniej. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
badziwil1
początkujący
Wiek: 54 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 7 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
W 100% jest to prawda co pisze Gienek333
Podajac te napiecia załozylem ze beda rozładowywane pradami wystepujacymi przy silniku jak w temacie |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|