|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik 24V 500W pytań kilka |
Autor |
Wiadomość |
Captor
początkujący młodszy prądowy
Wiek: 38 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 23 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014 Sterownik 24V 500W pytań kilka
|
|
|
Witam!
Leży przede mną na biurku świeżo rozpakowany sterownik YK31 moc 500W, napięcie 24V, maxymalny prąd 31A (czyli max moc 750W). I tu zaczynają się moje pytania...
1. Wtyczka "power locks" - to rozumiem, że działa na zasadzie zwarcia i jest poprostu "kluczykiem", który mogę obsłużyć dodatkowymi przewodami z manetki z włącznikiem?
2. Wtyczka "brake" - to rozumiem, że do klamek które rozłączają zasilanie gdy wciśnie się hamulec? Czy też to jednak hamulec elektryczny (co za tym idzie odzysk lub tylko grzanie)?
3. Wtyczka "charging port" - czyli, że uważają, że najlepiej będzie jak do tego portu wepnę ładowarkę (domyślam się, że 24V, ale ile mocy udźwignie...?).
4. wtyczka "indicator" "pilot lamp"... nie umiem wymyślić co to jest...
No i pytania innej natury:
5. Co reguluje manetka...? W sensie o konkretnie powoduje ruch manetki, powiedzmy odchylam ją na 1/4 a ona wtedy podaje 1/4 mocy czy też usiłuje podać 1/4 obrotów? Przeszukując wątki natrafiłem, że manetka pracuje na zasadzie tempomatu, ale nie do końca to łykam, bo przecież wówczas na starcie niezależnie od wychylenia manetki sterownik powinien podawać max prąd. Jakby ktoś miał linka gdzie mógłbym o tym poczytać to byłbym wdzięczny (byle nie "fizyka klasa 8 szkoły podstawowej" )
5a. Jak ograniczyć prąd? Nie ukrywam, że kupiłem silnik 500W i sterownik 500W "przyszłościowo", licząc, że w pierwszej konstrukcji ograniczę prąd do gdzieś okolicy połowy, żeby po pierwsze nie zamęczyć akumulatorów, a po drugie aby konstrukcja przeżyła ten silnik
Z góry dziękuję za odpowiedzi na choćby ułamek moich wątpliwości |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
5. Manetka reguluje napięcie czyli obroty. W praktyce jeżeli np jedziesz z górki albo pedałujesz i wychylisz manetkę tylko o 10% to silnik nie wspomoże jazdy. Są też sterowniki które regulują prąd z manetki, ale to te droższe modele
5A. Myślę, że jak pojeździsz to bardziej będziesz się zastanawiać jak zwiększyć prąd/napięcie . Ten zapas mocy zawsze się przydaje, po prostu nie przyśpieszaj gwałtownie to silnik nie będzie żarł dużo.prądu |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
1 - tak
2 - klamki zwierają przewody, kontroler odcina zasilanie silnika, reszta zależy od typu kontrolera
3 - typowa ładowarka do żeli z prądem około 3A
4 - kontrolka zasilania, również do wskaźników diodowych poziomu napięcia, zazwyczaj ma napięcie baterii zasilającej.
5 - manetka reguluje napięciowo (0,5V - 4,5V) szerokość wypełnienia impulsu w sterownikach PWM. Napięcie idące na silnik jest maksymalne, ale regulowany jest czas podawania tego napięcia na cewki silnika, od pojedynczych impulsów do ciągłego napięcia. |
|
|
|
|
Captor
początkujący młodszy prądowy
Wiek: 38 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 23 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi! Jak moja konstrukcja ruszy to podzielę się szczegółowo zdjęciami i opisem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|