Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Przekładnie pasowe HTD |
Autor |
Wiadomość |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008 Przekładnie pasowe HTD
|
|
|
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pas_htd.htm
wygląda na to, że można za około 150PLN skomponować przekładnie pasową.
NIe wiecie, jakich rozmiarów musi byc pas dla silnika 800W 3000rpm? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008
|
|
|
Ciekawy link.
Zacząłeś temat, więc napisz do nich w tej sprawie i dowiedz się też o dokładną sprawność w procentach i daj cynk. Powinni to wszystko podać.
Jestem tego ciekaw, może zastosuję w aucie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008
|
|
|
Tak, ale handlowiec powinien precyzyjnie odpowiedzieć na te pytania (gwarancja), było by lepsze niż samemu główkować i narobić błędów. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2008
|
|
|
bylo do kupienia coś takiego
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=341794208
i
http://www.allegro.pl/item317272807_317272807.html "Sprzedam okazyjnie zestaw do napędu skutera elektrycznego. W skład zestawu wchodzi: 1. Silnik elektryczny 24V, 250 Wat. 2. Koło przednie na łożyskach kulkowych średnica 185 mm. 3. Koło tylne, dane j/w, łącznie z zębatką na pasek zębaty. 4. Pasek zębaty 575 5M szerokość 15 mm. Wymienione części są w b.dobrym stanie, solidnie wykonane i 100% sprawne. Dokładam gratis przedni blotnik i osłonę paska zębatego." za 50PLN
obydwie rzeczy mialy podobny napęd 575 5M szerokość 15 mm a silnik 250W
wiec moze 5M 15mm jest za słabe na 800W ? |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2008
|
|
|
Rozmawiałem kiedyś z gościem, który prowadził na morzem (Darłówek) wypożyczalnię rowerów elektrycznych, skuterów elektrycznych i elektrycznych hulajnog.
Część z jego hulanog miała właśnie przeniesienie napędu przez pasek zębaty. Sprzęt był oficjalnie produkcji włoskiej (ale możliwe, że robiony przez chińczyków a tylko firmowany włoską firmą) i wyglądał całkiem przyzwoicie. Mimo to, własnie zerwanie paska zębatego było zdecydowanie najczęstszą awarią (kłopotliwą dlatego, że te paski gość musiał sprowadzać z Włoch). Już na wstępie te hulajnogi przychodziły z dwoma zapasowymi paskami, czyli, że problem był powszechnie znany.
Dlatego projektując własną przekładnię, ja bym te wymiary paska pomnożył od razu przez dwa i zamówił na początek trzy sztuki |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008
|
|
|
Jest na świecie kilka seryjnych samochodów z takimi identycznymi wariatorami (przekładniami automatycznymi płynnymi), ale miały dość małą sprawność i wypadłem z tematu.
Jeszcze wiele motocykli z tym produkują (ciężkich też). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Jest na świecie kilka seryjnych samochodów z takimi identycznymi wariatorami (przekładniami automatycznymi płynnymi) |
Są to przekładnie CVT. Mój skuter ma taką, samochody osobowe też posiadały (była jakas honda), spotkałem sie tez z CVT w autobusach. Fajne rozwiązanie |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
Witam kolegów, jednym z projektów nad którym ostatnio pracuję jest napęd przez paski klinowe-zębate. grzebałem w literaturze i okazoło się, że ten typ przekładni ma sprawność ok 95%, łańcuchowe mają porównywalną sprawność. obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety: łańcuch - małe obciązenie łożysk, brak uślizgów ale głośna praca i brak amortyzacji chwilowych obciążeń , pasek klinowy - duże obciążenie łożysk, możliwy uślizg, zalety to cicha praca i amortyzowanie chwilowych obciązeń o nie liniowości kól pasowych nie wspomnę. Z tego co się orientuję to stare VW LT (dostawcze) kozystały z takich przkładni. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008
|
|
|
zastanawiam sie jeszzce and jednym tematem - od silnika np do kola jest 60cm, a konstrukcja nie jet sztywna. W przypadku lancucha, poluzowanie nie powoduje przeskakiwania łańcucha. A poluzowanie paska jakby sflaczał - mam obawy ze bedzie skakał. Czyli do przekładni to by było OK, ale do przeniesienia na same koło moze byc problem. Co o tym myslicie? |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008
|
|
|
No to montujesz napinacz z małego kółka zamocowanego na ramieniu + sprężyna :]
Tak to się chyba robi w napędzie alternatora w samochodach? |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | No to montujesz napinacz z małego kółka zamocowanego na ramieniu + sprężyna :]
Tak to się chyba robi w napędzie alternatora w samochodach? |
Widze maly problem z tym rozwiazaniem - w przekazaniu napedu bez wolnobiegu obciązenie idzie w dwu kierunkach |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2008
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | No to montujesz napinacz z małego kółka zamocowanego na ramieniu + sprężyna :]
Tak to się chyba robi w napędzie alternatora w samochodach? |
mam mały skuter elektryczny i jest tam rozwiązanie z dzwigienka i sprężyną, ale jest wolnobieg
a w motocyklach jest sztywny wachcz i rama
dodatkowo jak jest pasek zębaty to kółko zdawcze jest w osi wachacza,zeby przy ruchach wachacza się nie luzował |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
|