|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rura stalowa a rura alumninowa - szukam zamiennika |
Autor |
Wiadomość |
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 24 Lis, 2014
|
|
|
To jest identyczny napęd który ja posiadam http://allegro.pl/wozek-s...4809293866.html . Silnik ma 500W pojazd z którego pochodzi, według dtr waży 80kg i ma maksymalne obciążenie 120kg na tych kołach osiąga prędkość maksymalną 9km/h. Na takich kołach jak ty masz pewnie było by ponad 20km/h . Silnik w tym można podmienić bo jest na sprzęgiełku. Nie wiem czy układ by wytrzymał śilnik 3.2kW Ale może trochę ci pomoże w podjęciu decyzji |
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Pon 24 Lis, 2014
|
|
|
Dzięki za ciekawe zdjęcia.
Na tą chwilę napęd upraszczam , trochę zapłaciłem spawaczawi (niemam swojego warsztatu) , a tokarz za wałki napędowe też trochę weźnie , chwilowo niemogę na ten sprzęt więcej kasy wyłożyć. Ale jeździć się chce - wykorzystam maksymalnie dostępne podzespoły rowerowe a dyfer z przegubami kierowniczymi będzie na nieco pozniej - to na pewno jest dobre rozwiązanie , więc obecny napęd będzie taki :
koła mocowane jednostronnie - tak jak na tym zdjęciu , mam już 1 oskę na długość ok, jednak ma fi 10mm - raczej nie da rady ale może podpasuję jakąś śrubę 14-18mm i kulki by wszystko było gotowcem.
Na rysunku - łańcuchy od kół lecą do pręta z centralną zebątką. Oś pręta niejest w osi wachacza - ale łańcuchy nie powinny spaść ponieważ mają napinacze.
Chwilowo największym znakiem zapytania jest napęd prawego koła - musi on być schowany wewnętrz pojazdu. Niewiem czy znajdę kasetę na lewą stronę prawego koła, czy dam ostre koło a wolnobieg umieszczę na pręcie...
Jednak taki napęd "musi działać" od razu, i będę pojazd za jakiś czas testował/doposażał. Co do silnika 3,2kv - na alledrogo znalazłem już silnik 800w - który jest niczym pod wzgledem gabarytów do tego - więc jak będę miał okazję zamiany lub bedzie nieco siana, dwa silniki to bedzie 1,6kv - tyle na pewno starczy na podjazdy.
Silniki jakie mam i akumulatory , to jest zbieranina , jednak od czegoś trzeba zacząć.
highracer13.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 394 raz(y) 138,9 KB |
uproszczony naped.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 384 raz(y) 26,78 KB |
|
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Wto 25 Lis, 2014
|
|
|
Mam pytanie odnośnie montażu piast na wcisk.
Przyszedł taki pomysł by zamocować piastę identycznie jak kierownicę w rowerze - czyli śruba i kamień rozporowy. Jeśli bym dał pręt 20mm - na nim 1 kamień na sztywno dospawany a drugi dokręcany nakrętką - czy takie mocowanie byłoby mocne ? tak by piasta na pręcie się nie mogła obrócić |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 25 Lis, 2014
|
|
|
Takie mocowanie jest w stanie przekazać siłę zależnie od siły dokręcenia, wię trzeba solidnie dokręcić. Poza tym nie będzie raczej momentu skręcającego, są przecież łożyska z małym oporem. Problem może być jak będą obciążenia udarowe a rurka będzie miała cienką ścienkę. Może się zwyczajnie wywinąć. Jak stalowa to tak ze 3mm ścienka musiała by być. |
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Czw 27 Lis, 2014
|
|
|
Piasty zastosowałem shimano fh M525-A na 6 śrub - montowane są takie w wielu różnych tricyklach.
Oś 20mm (szukam gdzie dostać rurkę precyzyjną) - taka musi być, do łożysk UCP 204
chwilowo niewiem czy oś wejdzie na "na wcisk" czy będzie jakaś blokada by się to nie wysunęło.
Tokarz będzie miał nieco czasu, więc robię na gotowo. Potrzebuję kupić 4 sztuki przegubów kardana, wiem już że od kierownicy są ok. Na zlomach takich ani innych kardanów nie mają. Więc może ktoś polecić jakies dosyć wytrzymałe tanie rozwiązanie ? tzn linka do sklepu/aukcji. Ktoś wie ile tenkardan MTZ wytrzyma ?
http://www.sklep-grene.pl...ducts_id=918000
A tutaj przyklad rozwiązania - z gotowych cześci
http://3.bp.blogspot.com/...00-h/DW-120.JPG
- dowiedziałem się że niektórzy montują piasty "na wcisk" , wbijają na zimno i lutują , podobno jest to proste i niezawodne. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Nie wiem czy zauważyłeś, ale łożyska na ostatnim zdjęciu mają obudowy z wyprofilowanej blachy, a nie takie jak na wcześniejszym zdjęciu (korpusy odlewane). Powiem ci że to spora różnica masy. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Szukaj SBPP 204 |
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Ok , z tym masz rację. A gdzie kupić za 7zł takie łożysko ? plis linka do aukcji/sklepu . Bo te w żeliwnej obudowie nie są az tak cięzkie .
Pojazd jest nieco cięższy , jednak i tak bardzo poręczny. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
|
|
|
|
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Jak mi kupisz to może się zastanowię
a narazie mam za 7,50 , dosyć lekkie, mocne i całkiem fajne łożyska. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|