ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
zwarcie bateri
Autor Wiadomość
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   zwarcie bateri

Chinskie badziewie.. nie wytrzymalo przeplywu pradu na zlaczkach przed bmsem.
Jak sie teraz za to zabrac?
Podlaczyc kable tak po prostu do bms i naladowac?
Sprawdzic jej napiecie?
Czy sprawdzic czy bms nie jest uszkodzony ? Nie wiem jak.

Ale chuknelo dobrze az mi klape z pojemnika wyrzucilo od cisnienia.

20150206_015058.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 465 raz(y) 2,25 MB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Albo jak piszesz bylo zwarcie baterii, połączeń ALBO przeciążenie zbyt duzym prądem. Ja bym zdecydowanie radzil calosc rozebrac, odlaczyc BMS zmierzyc pojedyncze segmenty i ustalic przyczynę. Dopiero po upewnieniu sie ze kazdy samodzielny segment jest sprawny lub po wyeliminowaniu niesprawnego, podladowac osobno i wtedy wlaczyc BMS.
dzialanie BMS trzeba sprawdzic osobno na ladowanie+balansowanie oraz na rozladoeanie bo to osobne obwody.
Ale najpierw ustalic przyczynę. ..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Plastikowe wtyczki pomiedzy bateria a bmsem sie topily topily az wkoncu kable sir polaczyly przed bmsem. On jakis osmolony nie byl ani cieply po tym. Posprawdzam napiecie na calym pakircie i zobacze jak to wyglada w srodku
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Bms powinien odrazu uciąć zwarcie i ochronic baterie.
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Tylko ze to bylo na odcinku bateria a bms wiec nie za nim. Sprawdzan to wlasnie i mam 79.3v na bezposrednim wyjsciu z bateri troche byla jezdzona wiec wyglada to puki co spoko. Jak bmsa sprawdzic dalej nir wiem czy moge ladowac przez niego otworze go i sprawdze czy cos sie grilowalo.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Bateriom nic nie będzie, kable zadziałały jak bezpieczniki. BMS nawet nie zauważył awarii.
Spokojnie wywal popalone kable, zamień na sprawne i po problemie :)

Duży prąd szedł, za duży i kable nie wytrzymały. Musisz zmniejszyć prąd na sterowniku bo zakatujesz akumulatory. Dodatkowo wymień przewody na jakieś grubsze koniecznie, bo sytuacja się powtórzy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Wlasnie ogladalem bms i spoko jak nowka osmolilo tylko te male kabelki od bmsa ale one dostaly od chmury sadzy jak palily sie tamte kable przeczyscilem je i nie widac sladow topienia.

Ale podlaczjac bmsa musze pier podlaczyc plus czy minus czy to obojetne ? Wyrzucilrn ten spalony kawalek (wtyczka plastikowa nie wytrzymala kable byly ok ) chce je teraz zlutowac razem i czy kolejnosc ma jakie kolwiek znaczenir w tym przypadku ?

A kable to 10avg

20150206_145825.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 398 raz(y) 2,69 MB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

No kable to są dobrej grubości, bo aż 10AWG
Prawdopodobnie przetarła się izolacja lub wystąpił zimny lut na łączeniu.
Praktycznie nie ma możliwości przetopienia się izolacji silikonowej, ona wytrzymuje prawie 400st i utleniając się powstaje sam krzem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 06 Lut, 2015   

Czyli obojetne ktory kable pierw zlutuje ? Bo bms jest podlaczony teraz jedynie tymi cienki kabelkami plusa.
A chce to bezposrednio polaczyc bez zadnych wtyczek zlutowac na stale temu pytam czy wgl tak moge.

Ok juz sobie odpowiedzialem obojetnr ; )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group