ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Budowa falownika do silnika 3~
Autor Wiadomość
nowakus 
początkujący


Wiek: 30
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012   Budowa falownika do silnika 3~

Witam.
Potrzebuję zbudować falownik do silnika 3 fazowego. Falownik ma służyć do regulacji prędkości obrotowej silnika 1400obr/min 0,75kW. Od dłuższego czasu przeszukuję sieć i poszukuję schematów. Znalazłem 3 które wydają mi się najciekawsze:
1) http://radio-konst.narod....pr_3f_dvig.html - konstrukcja najtrudniejsza,
2) http://www.elektroda.pl/r...0357&highlight= z postu kolegi KMY
3) http://ep.com.pl/files/5700.pdf
Który z nich powinienem wybrać?? Pierwszy choć najtrudniejszy do zbudowania jest chyba najodpowiedniejszy, ma zachowaną zależność U(f), jednak wymaga programowania procesora. Drugi z nich jest prostszy, lecz nie ma regulacji częstotliwości, co da się zienić modyfikując część schematu z układem 555, ale nie ma zachowanej charakterystyki U(f) czy to nie będzie zabójcze dla silnia jak będzie pracował przy niskiej częstotliwości? Trzeci z nich do pracy wymaga komputera, nie przeszkadza mi to, posiada zabezpieczenie nadprądowe, jest najprostszy z tych wszystkich. Ale na te chwilę nie mam do niego programu, w poniedziałek zadzwonię do EP może mi pomogą. Jeszcze jedna rzecz jaką wymyśliłem gdyby wziąć do pozycji nr 2 dodać zabezpieczenie nadprądowe z projektu nr 3??
Co Wy sądzicie na ten temat. Nie wiem w końcu co wybrać.
Pozdrawiam
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012   

w tym pierwszym schemacie masz gotowy wsad na mikrokontroler - wystarczy go wrzuć w plik .hex i władować do mikrokontrolera i gotowe.

Możesz też próbować zbudować falownik na układzie MC3PHAC oraz zabezpieczeniu IR2130. Ale jeżeli ma to być falownik do zwykłego silnika na 230V to poszukaj gotowca.

http://allegro.pl/falowni...2727134942.html tutaj masz gotowca
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
nowakus 
początkujący


Wiek: 30
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012   

Tak wiem, że mogę kupić gotowe, ale chciałem zbudować sam, po pierwsze że będzie to rzecz użyteczna, po dwa czegoś się nauczę, po trzecie taniej. Czyli moje przypuszczenia się potwierdziły, ale mam pytanie odnośnie kilku elementów. Schemat jest opisany cyrylicą co troszkę komplikuje sprawę, czy może wiesz co to jest zaznaczone czerwoną ramką w załączniku oraz na płytce zaznaczone jako K1??

falownik 1.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 6354 raz(y) 114,32 KB

 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012   

K1 to mi wygląda na przekaźnik,a z tych 3 powodów żeby to robić samemu to pasuje mi tylko ten 2 że się czegoś nauczysz.
To na czerwono to wyświetlacz 7-segmentowy LED.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012   

nowakus napisał/a:
po pierwsze że będzie to rzecz użyteczna, po dwa czegoś się nauczę, po trzecie taniej.

Po pierwsze - TAK
Po drugie - TAK
Po trzecie - ZDECYDOWANIE NIE!

Sam stopień mocy nie będzie zbyt przyjemny do zbudowania.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012   

nowakus nie wiem kolego jakie masz doswiedczenie z elektornika ale budowa falownika i jego uruchomienie to nie przelewki, po pierwsze chwila nieuwagi moze sie skonczyc tragicznie w skutkach dla zdrowia, to są napiecie niebezpieczne dla zdrowia i zycia.

Jezeli masz doswiadczenie z elektronika i podobnymi aplikacjami to jak najbardziej o ile masz odpowiednie zaplecze techniczne - oscylokop to minimum przy pracach w falownikiem.

Wedlug mnie taniej nie bedzie napewno jezeli chcesz to zrobic sam, koszt gotowego falownika 1kW 3F to koszt 200-300zł, podlaczasz i wszystko dziala. Przegladaj portla aukcyjne nie brakuje tego typu falowników.

Osobiscie dla takiej malej mocy bym zastsował sterowanie fazowe (triak) - falownik to przerost mozliwosci ktore nie zostana wykorzystane przy tej malej mocy.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
nowakus 
początkujący


Wiek: 30
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012   

Fakt przekaźnik nie skojarzyłem. Ten schemat jest jakoś dziwacznie narysowany, i podpisany :) Oscyloskopu nie mam, ale mam dostęp także luzik. Doświadczenie w elektronice mam także z tym nie będzie problemu. Wielkie dzięki za pomoc. Jak bym czegoś jeszcze nie wiedział, to się odezwę. W sumie co będą wskazywać te wyświetlacze?? częstotliwość od 0 do 99Hz??
 
 
rewizja88 
początkujący


Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 04 Mar, 2014   

I jaki ten falownik w końcu? MC3PHAC ?

p.s.
Polecam ciekawego bloga o falownikach http://www.falownikisklep.pl/ :)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014   

http://kellycontroller.co...v-72v-c-85.html
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 01 Maj, 2015   

http://www.cw-industrialg...-Inverters.aspx
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

jeszcz tu jest troche opisane jak te klucze tranzystorowe w sterownikach bldc działają

http://mikrokontrolery.bl...pis-tresci.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group