Vendetta MBB |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015 Vendetta MBB
|
|
|
Witam drogą ewolucji a nie rewolucji pomału powstaje mój nowy projekt roweru poziomego z napędem na tylne koło za pomocą silnika BLDC znanej wszystkim marki TORPUN o mocy 250 wat 24V prze-woltowanego oczywiście na 36 Volt i o mocy 500 Wat. . Geometria roweru wzorowana jest na słynnym rowerze MBB cruzbike Vendetta przystosowanym jednak do polskich dróg Główna belka ramy zbudowana jest z profilu stalowego 27/40/1,5mm natomiast wahacz z profilu 25/25/1mm który razem z amortyzatorem sprężynowym 750 LBS zapewnia komfort jazdy po naszych drogach. Reszta to części z tak zwanych dawców organów rowerów pionowych. Rower obecnie wrócił z malowania. I będzie składany o postępach będę informował |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
Wizualnie - bardzo "lekka" konstrukcja.
Jedno mnie zastanawia: czy dość krótka i o niemałej średnicy oś długiego tylnego "wahacza" nie będzie przyczyną zbyt małej dynamicznej sztywności poprzecznej tegoż, jako zespołu?
Krótka oś o dość dużej średnicy i nawet mały luz - w efekcie końcówka wahacza może dostać za dużo "bocznej" swobody. Czy tam może są łożyska toczne (chyba nie)?
Chodzi mi o coś w rodzaju "merdania" wahacza na boki, przy bocznych siłach nań działających, przy przechyłach (skręcanie podczas jazdy, przypadkowy skośny zjazd/wjazd na krawężnik itp.). |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
Rzeczywiście konstrukcja jest lekka najcięższy element to wahacz Wahacze z tego profilu robiłem już w kilku konstrukcjach rowerów poziomych, były znacznie dłuższe tu ze względu na silnik zrobiłem wahacz krótki i prosty. Jeździłem już trochę i nie stwarzał jak na razie problemów. Zawias wahacza pochodzi z roweru górskiego, miał w środku plastikowe tulejki ja wytoczyłem teflonowe ale jak nie zda to egzaminu to przerobie na łożyska. A i zapomniałem dopisać rower jest na kołach 28" |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
Zgrabnie wyszedł, gratulacje Czekamy na fotki po malowaniu i koniecznie jakiś filmik |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
Przejechałem się na zlocie cruzbike kolegi i stwierdzam, że nie umiem na tym jeździć. Nie będę się uczyć. Powodzenia. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
@Tomek701: Obawiam się, że teflon może nie być dobrym wyborem.
Mam od lat z nim do czynienia, to materiał który można określić - wśród innych tworzyw - jako w dużym stopniu plastyczny.
To powoduje, że pod większym obciążeniem może "płynąć", odkształcać się, oczywiście zależy to od obciążenia na jednostkę przekroju, i dlatego nie przesądzam sprawy - ale wykorzystując go trzeba to brać pod uwagę. Stosowany jest głównie ze względu na swoją odporność chemiczną, prawie na wszystko i temperaturową, do 250st.C
Wytrzymałość zaś mechaniczna czystego teflonu jest jego... piętą Achillesową.
Ma bardzo niski współczynnik tarcia, ale w tym miejscu spokojnie wystarczyłby - według mnie - poliamid.
Współczynnik tarcia poliamid ma też dobry, ale jest nieporównanie odporniejszy mechanicznie i z pewnością w tym miejscu z tego powodu byłby lepszy.
Poliacetal także mógłby być, ale poliamid (nylon) jest chyba bardziej popularny.
Doskonały wręcz byłby Boramid, to poliamid z domieszkami przeciwtarciowymi.
Trzeba jednak sprawdzić odporność na wilgoć, nie pamiętam tego - są różne odmiany tworzyw, o różniących się cechach w jednym rodzaju chemicznym. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 25 Maj, 2015
|
|
|
No zobacze jak to będzie działać wybrałem oryginalny zawias z górala teraz, trochę żałuję jak będzie źle to zaprzyjazniony tokaż przerobi mi na łożyska. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015
|
|
|
Witam ponownie rowerek wrócił już z malowania, a ja znalazłem trochę czasu żeby co nieco go poskładać. Prezentuje efekty ale roboty jeszcze sporo. Rower w rzeczywistości ma piękny czerwony gaśniczy kolor może z tego powodu aparat spłatał mi figla i na na fotkach trochę dziwnie to wygląda. W kufrze oczywiście będzie się mieścił akumulator.
|
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
Ostatnio zmieniony przez Nie 07 Cze, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Aku dosyć wysoko - może lepiej było by go dać między osiami? By by akurat pod siedzeniem. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Akumulator nie jest ciężki 80 ogniw li-ion ,oczywiście można dać niżej ale po aerodynamice będzie. To ma być Vendetta do tego krwawa a nie jakiś misio |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Po co ci silnik, skoro cały czas pedałujesz? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
+muzyka wiec nie slychać ciszy |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Po co ci silnik, skoro cały czas pedałujesz? | Pedałuję bo po pierwsze nie lubię jeździć na samym silniku, po drugie jak bym pokazał ciekawe ewolucje trzymając rękę na manetce I wreszcie najważniejsze jak by mógł kamerzysta mię skamerować skoro zaraz byłby daleko z tyłu? Silnika używam głównie jako wspomagacza prawie cały czas mnie wspomaga. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 07 Cze, 2015
|
|
|
Także nie wyobrażam sobie ciągłej asfaltowej jazdy bez pedałowania, na samym silniku. Przecież to można się zanudzić |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
|