|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
wakacyjne e-rowery dla rodziny |
Autor |
Wiadomość |
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015 wakacyjne e-rowery dla rodziny
|
|
|
Moje e-rowery przygotowane na wczasy nad Balatonem
Obrazek
1. Mój pierwszy samodzielnie złożony rower elektryczny;
Obrazek
Składak przerobiony na elektryczny. Początkowo na bateriach żelowych (3 X 17Ah), obecnie Li-Ion 36V / 7.8Ah / 280Wh. Silnik 250W w kole 20", sterownik KU 65 ze wskażnikiem LCD, PAS. Wspomaganie na wpełni naładowanej baterii; w trybie "HIGH" do 33km/godz, w trybie "MEDIUM" do 26km/godz, w trybie "LOW" do 16km/godz. W trakcie rozładowywania baterii prędkość spada o 3-5km/godz. Zasięg roweru zarówno w górach jak i po płaskim spełnił moje oczekiwanie i w trybie "HIGH" wynosi minimum 30km.
na bazie tego roweru powstał również tandem, lecz nie do końca spełnił moje oczekiwania.
Obrazek
2. Ponieważ żona, na pokazanym wyżej rowerze, nie czuła się bezpiecznie, powstała nastepna konstrukcja:
Obrazek
Bateria Li-Ion 36V / 7.8Ah / 280Wh. Wymieniony silnik 250W i sterownik, bo były popalone (oba z Magmy), sterowanie manetką. Maksymalna prędkość, na naładowanej baterii ~25km/godz. Zasięg roweru na samym silniku minimum 25km. Rower idealny dla dzieci i osób z problemami w poruszaniu się. Idealnie nadaje się do przewożenia samochodem i turystyki ze względu na wymiary i wagę (~15kg).
3. Trzecia konstrukcja dwu-osobowa
Obrazek
Bateria Li-Ion własnej konstrukcji 29V / 10.8Ah / 310Wh. W baterię wbudowany jest prosty układ umożliwiajacy ładowanie baterii z ładowarki 36 voltowej. Silnik 250W, sterowanie manetką z PAS'em. Maksymalna prędkość, na naładowanej baterii ~33km/godz. Zasięg roweru na samym silniku minimum 30km. Zalety; jak wyzej
4. Do ładowania rowerów służy zmodernizowana ładowarka z Magmy;
Obrazek
Umożliwia ona jednoczesne ładowanie dwóch rowerów oraz orientacyjny pomiar napięcia i natężenia prądu ładowania.
_moje e-bike3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 314 raz(y) 1,07 MB |
_moje tandem.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 292 raz(y) 122,36 KB |
_moje2os.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 1,06 MB |
_moje żony.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 342 raz(y) 926,21 KB |
moje e-bike1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 334 raz(y) 949,94 KB |
_moje moj.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 299 raz(y) 2,78 MB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015
|
|
|
Fajny "zestaw" wakacyjny , ja też przygotowuję się na wyjazd ale bliżej bo w Bieszczady w sierpniu. Trochę się boję bo będę jeździł sam a jeszcze "gumy" nie złapałem i nie wiem jak sobie poradzę gdyby co. Chciałem kupić dętki Gaadi (takie z dwoma końcami) ale chyba mi się nie uda gdyż wszędzie albo nie wiedzą o co chodzi albo radzą pytać się i czekać.
Jeżdżę na baterii 25V albo 36V z tym, że 25V ma pojemność 10Ah i na trochę wystarczy natomiast ta 36V ma pojemność jedynie 6.4Ah ale za to szybkość w trybie Low wynosi 25 km/godz a w pozostałych odpowiednio więcej przy czym max.dystans jaki na tej 36V uzyskałem to ok.20 km co raczej na dłuższe wycieczki jest za mało. Dlatego zmontowałem jeszcze dwie dodatkowe baterie 36V o podobnych pojemnościach które mogę wozić w kuferku i przełączać gdy BMS odetnie zasilanie, mógłbym też połączyć je równolegle ale jeszcze tego nie próbowałem chociaż pojemności wydają się podobne. Na zdjęciu widać połączenie dodatkowej baterii w kuferku z główną za siodełkiem (czarny i czerwony kabelek).
Tobie polecałbym tylko (jesli mogę?) zamontować w przynajmniej jednym rowerku lusterko, jest bezcenne gdy jeździ się po szosie lub w mieście.
Pojazd.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 332 raz(y) 375,42 KB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015
|
|
|
Pisząc wczoraj w dziale "Konstrukcje własne" praktycznie pokazałem fabryczną,dzisiaj to nieco prostuję pokazując te dwie "dodatkowe" baterie które wożę (pojedynczo) w kuferku.
Ta w zielonej "butelce" z ogniw "złomowych" ma pojemność w/g Watomierza 9.95 Ah ale ponieważ nie są to ogniwa "wysokoprądowe" to pobierając prąd ok.10A BMS "odcina" przy wykorzystaniu ok.6-7 Ah ale po chwili znowu da się trochę przejechać szczególnie na płaskim terenie. Ta w białej obudowie z odcinka "kanału wentylacyjnego" z ogniw "pryzmatycznych" powinna mieć pojemność ok.7 Ah ale nie jest jeszcze dostatecznie "rozruszana", sformowana i aktualnie ma użytkową pojemność ok. 5.5 Ah. Sądzę, że po kilku rozładowaniach-ładowaniach uzyska w miarę pojemność fabryczną czyli ok.7Ah.
Baterie_8.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 322 raz(y) 576,66 KB |
Baterie_7.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 266 raz(y) 464,06 KB |
Baterie_6.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 297 raz(y) 578,71 KB |
Baterie_5.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 298 raz(y) 562,55 KB |
Baterie_4.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 289 raz(y) 354,58 KB |
Baterie_3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 301 raz(y) 471,56 KB |
Baterie_2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 300 raz(y) 592,43 KB |
Baterie.jpg Obie baterie |
Pobierz Plik ściągnięto 303 raz(y) 563,37 KB |
|
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015
|
|
|
wibi napisał/a: | Chciałem kupić dętki Gaadi (takie z dwoma końcami) ale chyba mi się nie uda gdyż wszędzie albo nie wiedzą o co chodzi albo radzą pytać się i czekać. |
Na znanym portalu aukcyjnym możesz je kupić. Po 39pln+wysyłka z tego co widziałem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|