Radiator na silniku? |
Autor |
Wiadomość |
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015 Radiator na silniku?
|
|
|
Siema czy ktoś stosował oklejenie silnika radiatorem na klej termoprzewodzący ? Ma to sens? Od strony wewnętrznej ( między szprychami). Można kupić np kątownik aluminiowy pociąć go i wkleić . Tylko fajnie było by gdyby część klejona była po łuku wygięta tak by pasowała do silnika. A może są gotowe wygięte radiatory |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Nie ma sensu.
Uzwojenia nie mają kontaktu z obudową.
Zainwestuj w czujnik temp, za resztę kup piwa w celach chłodzących |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Ja uważam, że sens ma. Zawsze silnik szybciej wystygnie, gdy obudowa będzie chłodniejsza, a co za tym idzie chłodniejsze wnętrze silnika. Założyłem u siebie wiatraczek z kompa dmuchający powietrze na silnik i zauważyłem poprawę w chłodzeniu, szczególnie na postoju. Radiatory między szprychami zamocowane do silnika na pewno w czasie jazdy spowodują mniejsze grzanie obudowy. Większa masa silnika, to większa bryła chłodząca. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Tylko, że silniki rowerowe się nie palą od powolnego wzrostu temperatury (takiego, który da się zniwelować jakimiś radiatorami na obudowie). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Planuję mieć też czujkę temp. Po prostu mam nadzieję, że gdy wzrośnie temp do 120 C to jak odpuszczę manetkę, silnik szybciej się schłodzi. Dzięki temu mógłbym częściej przyciskać (mniej czekać na spadek temperatury).
PS.
Ktoś kiedyś wspomniał, że obudowa silnika może być gorąca aż pali. Więc chyba warto ją chłodzić bo pośrednio ma wpływ na temperatury wewnątrz. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Gorzej jak ci ten radiator w trakcie jazdy się odklei Jak nie chcesz silnika zjarać to lepiej wywierć mu otwory w pokrywie a srodek jakims lakierem zeby nie zardzewialo i tyle |
|
|
|
|
mleczny
młodzik
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 82 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Co do lakieru musi być on nieprzewodzący nie? Masz jakieś propozycje?
A co do radiatora to raczej się nie odklei. A jeżeli by spróbował można jakiś patent uskutecznić. |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Ja tego nie rozumiem jak te otwory w obudowach mają działać... wiem że chłodzą , ale przecież jak się jedzie po żużlu czy dzikich drogach to kamienie strzelają na wszystkie strony, na 100% coś wpadnie do środka i będzie tam grzechotać aż w końcu zmieli magnesy albo uzwojenia.
Jest ktoś kto to testował i może podzielić się opinią? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015
|
|
|
Ktoś na endlessie montował siateczke w tych otworach |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Wiercenie otworów ma sens, jednak kosztem wodoodporności.
Co do pomysłu z radiatorem to problem polega na przekazaniu ciepła z uzwojen na obudowę, powietrze ma baaaardzo niską przewodnosc cieplną. Myślę, że ozebrowanie może coś dać, ale nie oczekiwalbym cudów;) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Radiatorów nie trzeba przyklejać. Większość silników ma śruby mocujące dekle i tam można przykręcić blachy radiatorów. Silniki są z aluminium, to co ma rdzewieć w wywierconych otworach? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
Środek silnika |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 28 Paź, 2015
|
|
|
A... no tak, tego nie wziąłem pod uwagę |
|
|
|
|
|