Ferrofluid, chłodzenie silnika. |
Autor |
Wiadomość |
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Może być tak, że podczas ogólnej burzy magnetycznej panującej w okolicach uzwojeń ten ferrofluid przeskakuje z magnesów na uzwojenie, potem znowu na magnesy itd... Widzieliście pewnie co się dzieje z takim ferrofluidem po przyłożeniu magnesu, a popatrzcie jak w silniku się to dynamicznie zmienia. Niemniej jednak cały czas to by się działo jedynie w obrębie uzwojenie - magnesy... |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
A z magnesów na obudowę, chyba ma sens, jeżeli rzeczywiście to tak działa. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Przenosząc ciepło na pokrywy "delikatnie" zwiększasz powierzchnię oddawania ciepła;) |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017
|
|
|
Czy ktoś z Was ma już jakieś wyciągnięte wnioski z zastosowania ferrofluidu ? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
ja już nie dugo będę mógł wypowiedzieć sie jak to wygląda w praktyce, a tym czasem trafiłem na bardzo fajny elaborat, naprawdę interesujące źródełko
cytat
" Z pozytywnym skutkiem zostały również przeprowadzone
próby zastosowania cieczy ferromagnetycznych do wypełniania
szczelin w obwodach magnetycznych maszyn elektrycznych. Uzyskano w ten
sposób większą moc i lepsze chłodzenie tych urządzeń. "
polecam całość
http://www.foton.if.uj.ed...65-d7eae249b43e |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
W silnikach elektrycznych czesto uzwojenie jest nieruchome i polaczone z obudowa/ radiatorem.
Wtedy ciecz pomoze w transporcie energii na zewnatrz. W silnikh jakie sa w rowerach tej cieczy trzeba tyle aby chlapala po uzwojenij czyli na kieliszki. Najtaniej olej. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | trzeba tyle aby chlapala po uzwojenij |
raczej z tego co przestudiowałem ta ciecz nie będzie chlapać na pewno, ona ściśle trzyma sie pola magnetycznego
w opracowaniu które podlinkowałem jest zdjęcie jak ferrofluid pnie się po przewodniku który wytwarza pole, więc w moim silniku gdy będzie wyłączony ferro będzie "siedzieć" pomiędzy magnesami ale gdy włączę silnik i cewki zaczną indukować pole ferro będzie przyklejało " sie do aktywnej cewki nie dość że będzie odbierać ciepło to jeszcze zwiększy sile przyciągania, tak wynika z opisu, inną sprawą jest ile go nalać by było go optymalnie wydaje mi sie że powinno go być na tyle by powodował swoją objętością wybrzuszenie między magnesami tak aby wystawał ponad nie ale mieścił sie w przerwie powietrznej miedzy magnesami a cewkami, co do kosztu wytworzenia autor podaje ze każda pracownia chemiczna w podstawówce ma odczynniki by wytworzyć ferro wiec jego cena podejrzewam że jest dyktowana prze jej "tajemne" moce i popyt
Passat_EQ napisał/a: | Najtaniej olej. |
czy z olejem jest taniej? hmm- ale ilość komplikacji rośnie, do tego uszczelnienia, odpowietrzniki itd. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Jak ktoś to przetestuje, to zwróćcie proszę uwagę czy:
* Nie zmieniło się zużycie ebajka w Wh/km
* Nie zmieniła się prędkość maksymalna
|
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Jest teoria ktora mowi ze z kaset vhs mozna zrobic ferrofluid. Podobno wystarczy je rozwinac i zalac odpowiednim rozcienczalnikiem. Nastepnie go odparowac i proszek zmiezac z olejem silnikowym.
Mi latwiej to poszlo gdy tasme rozciagalem przez co proszek sie odrywal sam i wykruszal.
Dodalem olej ale nie pamietam co z tego wyszlo bo nie dokolczylem zabawy.
Mozesz sprobowac. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
czytałem te opisy "zrób to sam" ale tam raczej nie było pisane o odparowywaniu tylko zebraniu cząstek za pomocą magnesu, odparowanie doprowadzi do zanieczyszczenia cząsteczek pozostałymi "fuzlami " z rozpuszczenia taśmy
chyba zrobię taki eksperyment by stworzyć ten ferro fluid a w następnym kroku umieszczę go na magnesie i spróbuje zadziałać na niego elektromagnesem zobaczę czy faktycznie w czasie wytwarzania pola przez cewkę będzie ja łapał, wnioski na pewno tu opiszę |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Ja bym się bał to wlać do silnika, jednak ferrofluid to ferro... |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Maniekrox oczywiście że te czynniki się zmienia. To tak jakby do silnika wstawić silniejsze magnesy. Zmieni się kv przez co zwiększy się pobierana prąd. |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Przy ilościach ferrofluidu jakie będą dozowane do silnika to oprócz nieznacznego polepszenia oddawania ciepła nic więcej w zauważalny sposób się nie zmieni. To tak na moje skromne wyczucie. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
Ostatnio zmieniony przez radasss Wto 21 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
Ferrofluid pozwala zmniejszyć opór magnetyczny (powietrze jest słabym przewodnikiem pola magnetycznego), żadne zwarcie się nie robi. Transformatory toroidalne osiągają większe indukcje, bo blacha nie jest cięta, tylko zwijana i ma dwa końce. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017
|
|
|
Gienek musze Ciebie zasmucić
Wszystkie HUB'owe stojany jakie miałem w łapkach były zwijane z jednego kawałka blachy |
|
|
|
|
|