ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Co do olejów, nie wiedziałem, że to taki głęboki temat :smile: Ja używam dwóch - jakiś podobno znany i dobry, dedykowany - w wersji do suchych warunków (nie pamiętam nazwy, jak nie zapomnę, to sprawdzę jutro w garażu i dopiszę) - jestem zadowolony. Oraz ostatnio drugiego - HHS 5000 z Wurtha, taki ogólnego przeznaczenia z PTFE - wydaje się, że też daje radę.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Ogólnie, takie tematy pogłębiają chyba głównie producenci - mnogością produktów.
Przejechałem (z jeszcze nienasmarowanym łańcuchem, "docierałem" go na sucho :grin: ) po różnych sklepach i m. in. znalazłem olej MAKITY do pił łańcuchowych, ale roślinny, biodegradowalny.
Taki do mnie nie przemawia, więc kupiłem dedykowany Finish Line Wet Lube, tzw. zielony. Bo FL ceramiczny to jakaś taka woda z mąką, to przecież nie może dobrze smarować... :grin:
Cena średnia, ok. 20zł/60ml, ale podobno długo trzyma się na łańcuchu, więc ma opinię dość wydajnego.
A tak po prawdzie, czym tłustym i śliskim by nie posmarował, to pojeździ - byle nie na sucho :wink:
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Właśnie w łańcuchach chodzi podobno o to, żeby na sucho smarować. Żeby się piasek i kurz nie lepił. :)
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Zgoda, o to chodzi, ja pół żartem pół serio stwierdziłem, że "czymkolwiek" się posmaruje, będzie (jakiś czas) cicho jechać.

Z tego, co się naczytałem, wynika że smarować - oszczędnie - można tym i owym środkiem, a jest ich mnóstwo; po kilku, kilkunastu godzinach nadmiar smarowidła zaś wytrzeć (usunąć) z zewnętrznych powierzchni łańcucha.
Właśnie po to by brud, kurz i piasek nie przylepiały się do niego. Środek smarujący ma być - w idealnym przypadku - tylko pomiędzy trącymi powierzchniami, a nie na zewnątrz łańcucha.

Nigdy się łańcuchem nie przejmowałem, czasem smarowałem i zawsze olejem maszynowym - nic nie wycierałem i było... dobrze?
Ale teraz dbam o rowerek, bo teraz to jest e-rowerek i bardzo go lubię za pomoc świadczoną podczas jazdy :grin:
W dodatku po ostatniej przeróbce pomaga mi jeszcze więcej, więc kupiłem mu markowy "kosmetyk" :wink:
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

Pavyan napisał/a:
Finish Line Wet Lube

o właśnie, ja mam ten, tylko, że "suchy". Miałem innej firmy na "mokre warunki" - porażka. Olej sięklei, zasyfił mi cały rower. Pewnie gdy pada deszcz, albo ciągle chlapie woda, byłby dobry, bo go nie zmyje - ale jeden tylko przejazd po piaszczystej drodze sprawił, że łańcuch i zębatki wolnobiegu były oblebione piaskowo-tustym błotem.
Ten zaś olej "suchy" nie przykleja pyłu i kurzu - łańcuch i zębatki mam czyste. Za to po deszczu, czy po spłukaniu roweru wodą z kranu, po 3 dniach łańcuch pokrywał się rudym nalotem :smile: Więc muszę go aplikować po każdym myciu (wodą!). Czymś się więc te środki od siebie różnią...
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Sob 27 Sie, 2016   Maksymalna temperatura pracy ladowarki modelarskiej

Jaka jest optymalna temperatura wewnetrzna w czasie pracy ladowarki modelarskiej?
Padl mi wentylator i zastosowalem prowizoryczne chlodzenie zewnetrzne. Manipuluje wiec amperazem w celu zapewnienia bezpiecznej pracy ladowarki. No i pytanie ile stopni C jest dopuszczalne w czasie pracy ladowarki? Posiadam accucell 8 turnigy, ale chyba wszystkie sa klonem tego samego.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 29 Sie, 2016   

irrs,
Dużo układów scalonych ma temperatury pracy rzędu maks. 140*C. Mimo wszystko nie przesadzał bym i dał maks ~80*C to już będzie sauna. Przy innym sofcie do klona tej ładowarki okazuje się, że ma ona w sobie 2 termometry :D

Ja mam pytanie z innej beczki. Razem z używaną ramą dostałem stery. Niestety łożyska mają już wyczuwalny luz (na oko jakieś 2mm, do tego hałasują) pytanie: wymienić czy wyczyścić, nasmarować i "jeszcze polata sezon"? Jak wymienić to na co? Zmierzyłem górne łożysko (stery 1 1/8") ma 42mm na zewnątrz, 30mm wewnątrz i grubość 8mm ( z takim charakterystycznym ścięciem). Są do tego zamienniki? Modelu sterów nie znam.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Jakby ktoś szukał ładowarki usb/gniazda montażowego do swojego e-bike to proszę:
http://tomas-tuning.com/a..._214_11073.html
Co prawda dzisiaj odebrałem od kuriera dopiero ale wygląda obiecująco.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Mechano pierwsze spróbuj dokręcić stery, popuszczając górną półkę amortyzatora i dokręcając imbusem te pojedyncza śrubę imbusowa na sterach przy mostku.W taki sposób kasuje się luzy na łożyskach. Możliwe że nie trzeba będzie nic dokupywac.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

pastek5,
Aktualnie rower leży w częściach, więc mam dostęp do sterów, spróbuję wyjąć dolne łożysko, wyczyścić je i nasmarować jeszcze raz.
 
 
atomic 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

Panowie, takie pytanko dotyczące załączonego zdjęcia kontrolera od greentime.
Czy prawidłowo zlokalizowałem druty pomiarowe?
Sterownik nominalnie jest na 30A, jak najłatwiej zwiększyć rezystancję aby uzyskać ~20A?
Rozumiem że jak przetnę jeden z drutów to uzyskam 15A, a to ciut za mało.
Może go po prostu "pocienkuję" pilniczkiem?

IMG_20160906_204825.jpg
Kontroler Greentime 30A
Pobierz Plik ściągnięto 154 raz(y) 951,35 KB

 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

atomic, widzę, że na dole drutów masz jeszcze cynę. Usuń ją odsysaczem a rezystancja wzrośnie. Możesz je piłować ale pilnikiem z drobnym ostrzem.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Śro 07 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
atomic 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

tomeczekokok, kontroler jest nówka w stanie fabrycznym, nic z nim nie robiłem tylko zajrzałem do środka.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

Wiem ale on już przez nich jest wysterowany na określony prąd. Faktem jest to że jak usuniesz cynę rezystancja wzrośnie.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
atomic 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

Dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group