|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Co do olejów, nie wiedziałem, że to taki głęboki temat Ja używam dwóch - jakiś podobno znany i dobry, dedykowany - w wersji do suchych warunków (nie pamiętam nazwy, jak nie zapomnę, to sprawdzę jutro w garażu i dopiszę) - jestem zadowolony. Oraz ostatnio drugiego - HHS 5000 z Wurtha, taki ogólnego przeznaczenia z PTFE - wydaje się, że też daje radę. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Ogólnie, takie tematy pogłębiają chyba głównie producenci - mnogością produktów.
Przejechałem (z jeszcze nienasmarowanym łańcuchem, "docierałem" go na sucho ) po różnych sklepach i m. in. znalazłem olej MAKITY do pił łańcuchowych, ale roślinny, biodegradowalny.
Taki do mnie nie przemawia, więc kupiłem dedykowany Finish Line Wet Lube, tzw. zielony. Bo FL ceramiczny to jakaś taka woda z mąką, to przecież nie może dobrze smarować...
Cena średnia, ok. 20zł/60ml, ale podobno długo trzyma się na łańcuchu, więc ma opinię dość wydajnego.
A tak po prawdzie, czym tłustym i śliskim by nie posmarował, to pojeździ - byle nie na sucho |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Właśnie w łańcuchach chodzi podobno o to, żeby na sucho smarować. Żeby się piasek i kurz nie lepił. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Zgoda, o to chodzi, ja pół żartem pół serio stwierdziłem, że "czymkolwiek" się posmaruje, będzie (jakiś czas) cicho jechać.
Z tego, co się naczytałem, wynika że smarować - oszczędnie - można tym i owym środkiem, a jest ich mnóstwo; po kilku, kilkunastu godzinach nadmiar smarowidła zaś wytrzeć (usunąć) z zewnętrznych powierzchni łańcucha.
Właśnie po to by brud, kurz i piasek nie przylepiały się do niego. Środek smarujący ma być - w idealnym przypadku - tylko pomiędzy trącymi powierzchniami, a nie na zewnątrz łańcucha.
Nigdy się łańcuchem nie przejmowałem, czasem smarowałem i zawsze olejem maszynowym - nic nie wycierałem i było... dobrze?
Ale teraz dbam o rowerek, bo teraz to jest e-rowerek i bardzo go lubię za pomoc świadczoną podczas jazdy
W dodatku po ostatniej przeróbce pomaga mi jeszcze więcej, więc kupiłem mu markowy "kosmetyk" |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016
|
|
|
Pavyan napisał/a: | Finish Line Wet Lube |
o właśnie, ja mam ten, tylko, że "suchy". Miałem innej firmy na "mokre warunki" - porażka. Olej sięklei, zasyfił mi cały rower. Pewnie gdy pada deszcz, albo ciągle chlapie woda, byłby dobry, bo go nie zmyje - ale jeden tylko przejazd po piaszczystej drodze sprawił, że łańcuch i zębatki wolnobiegu były oblebione piaskowo-tustym błotem.
Ten zaś olej "suchy" nie przykleja pyłu i kurzu - łańcuch i zębatki mam czyste. Za to po deszczu, czy po spłukaniu roweru wodą z kranu, po 3 dniach łańcuch pokrywał się rudym nalotem Więc muszę go aplikować po każdym myciu (wodą!). Czymś się więc te środki od siebie różnią... |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Sob 27 Sie, 2016 Maksymalna temperatura pracy ladowarki modelarskiej
|
|
|
Jaka jest optymalna temperatura wewnetrzna w czasie pracy ladowarki modelarskiej?
Padl mi wentylator i zastosowalem prowizoryczne chlodzenie zewnetrzne. Manipuluje wiec amperazem w celu zapewnienia bezpiecznej pracy ladowarki. No i pytanie ile stopni C jest dopuszczalne w czasie pracy ladowarki? Posiadam accucell 8 turnigy, ale chyba wszystkie sa klonem tego samego. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 29 Sie, 2016
|
|
|
irrs,
Dużo układów scalonych ma temperatury pracy rzędu maks. 140*C. Mimo wszystko nie przesadzał bym i dał maks ~80*C to już będzie sauna. Przy innym sofcie do klona tej ładowarki okazuje się, że ma ona w sobie 2 termometry
Ja mam pytanie z innej beczki. Razem z używaną ramą dostałem stery. Niestety łożyska mają już wyczuwalny luz (na oko jakieś 2mm, do tego hałasują) pytanie: wymienić czy wyczyścić, nasmarować i "jeszcze polata sezon"? Jak wymienić to na co? Zmierzyłem górne łożysko (stery 1 1/8") ma 42mm na zewnątrz, 30mm wewnątrz i grubość 8mm ( z takim charakterystycznym ścięciem). Są do tego zamienniki? Modelu sterów nie znam. |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Mechano pierwsze spróbuj dokręcić stery, popuszczając górną półkę amortyzatora i dokręcając imbusem te pojedyncza śrubę imbusowa na sterach przy mostku.W taki sposób kasuje się luzy na łożyskach. Możliwe że nie trzeba będzie nic dokupywac. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
pastek5,
Aktualnie rower leży w częściach, więc mam dostęp do sterów, spróbuję wyjąć dolne łożysko, wyczyścić je i nasmarować jeszcze raz. |
|
|
|
|
atomic
początkujący
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Panowie, takie pytanko dotyczące załączonego zdjęcia kontrolera od greentime.
Czy prawidłowo zlokalizowałem druty pomiarowe?
Sterownik nominalnie jest na 30A, jak najłatwiej zwiększyć rezystancję aby uzyskać ~20A?
Rozumiem że jak przetnę jeden z drutów to uzyskam 15A, a to ciut za mało.
Może go po prostu "pocienkuję" pilniczkiem?
IMG_20160906_204825.jpg Kontroler Greentime 30A |
Pobierz Plik ściągnięto 154 raz(y) 951,35 KB |
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
atomic, widzę, że na dole drutów masz jeszcze cynę. Usuń ją odsysaczem a rezystancja wzrośnie. Możesz je piłować ale pilnikiem z drobnym ostrzem. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
Ostatnio zmieniony przez tomeczekokok Śro 07 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
atomic
początkujący
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
tomeczekokok, kontroler jest nówka w stanie fabrycznym, nic z nim nie robiłem tylko zajrzałem do środka. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Wiem ale on już przez nich jest wysterowany na określony prąd. Faktem jest to że jak usuniesz cynę rezystancja wzrośnie. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
atomic
początkujący
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Dzięki. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|