ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Realna żywotność LiPo Turnigy
Autor Wiadomość
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

A było to gdzieś szerzej dyskutowane?
Jakoś moje elektryczne wykształcenie tego nie ogarnia :-(
Z czym bms bms-owy lepszy od bmsa w ładowarce modelarskiej ...
Może czas na akumulator liion + bms ;-)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

A widzisz w tym temacie wypowiedź kogoś z BMSem, kto ma 100 cykli i spadek do 80%?
No właśnie, tak to działa :)

Ale fakt, trzeba by ludków zmotywować do opisywania wrażeń.

Ludkowieee, piszcie co i jak.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

Tylko że każdy mój cykl to praktycznie 100% DOD a w konstrukcjach z bms-em i 2kWh energii na pokładzie to te akumulatory praktycznie leżą i proszą "pociągnij ze mnie troszkę prądu" ;-)
Mój ojciec bawi się w modelarstwo i wykańcza aku w sezon ile by ten aku nie kosztował.
Nie chce mi się wierzyć po prostu że ładowarki modelarskie to tacy mordercy akumulatorów a byle bms taki high tech i wręcz spa dla akumulatora.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

Tylko, że w modelu rc wydoisz taki akumulator w kilkanaście minut, też zależy od modelu. W bajku masz prądu rzędu kilku C.
Tas jak jest w puchnięciem lipoli w konfiguracji z bms'em?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

Prąd 6C to 10 minut jazdy/lotu a akumulator jest nominalnie na 20C więc dla niego takie 6C to żadna praca.
Trzeba zapytać Tasa ile C (prądu) ma w swoim bajku przy 40 km/h ;-)
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

1. Modelarze wyładowują akumulator średnio w 15 minut, rowerzyści minimum w 1h, ale pewnie najczęściej sporo dłużej.
2. Modelarz najczęściej wyładowuje akumulator do dna za jednym razem, rowerzystom jedno ładowanie starcza na więcej niż jedną jazdę.
3. Modelarze najczęściej ładują akumulatory możliwie szybko zaraz po użyciu (bo mają małe pakiety), rowerzyści raczej ładują wolno (bo mają pojemne akumulatory)

To chyba wystarczające różnice, żeby stwierdzić, że to co złe przydarza się modelarzom niekoniecznie musi się zdarzać rowerzystom. :)
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

U mnie w szczycie niecale 5C a przy ciaglej szybkiej(65-75km/h) jezdzie 1,5C
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

sirgregs napisał/a:
ój ojciec bawi się w modelarstwo i wykańcza aku w sezon ile by ten aku nie kosztował.


Niech kupi tattu 70C, jak kupuje badziewie to się nie ma co dziwić, modelarze raczej nie latają na turnigy i podobnych, nawet na nano tach bo jest jak mówisz, 1 sezon i do piachu.

madejp napisał/a:

1. Modelarze wyładowują akumulator średnio w 15 minut, rowerzyści minimum w 1h, ale pewnie najczęściej sporo dłużej.
2. Modelarz najczęściej wyładowuje akumulator do dna za jednym razem, rowerzystom jedno ładowanie starcza na więcej niż jedną jazdę.
3. Modelarze najczęściej ładują akumulatory możliwie szybko zaraz po użyciu (bo mają małe pakiety), rowerzyści raczej ładują wolno (bo mają pojemne akumulatory)




1. Zależy w czym ale w racerach to około 3min
2. nie wiem co rozumiesz do dna ale jest to poziom napięcia 3.3-3.5V na cele po rozładowaniu
3. ciężka sprawa w terenie bez łądowarki...chociaż zdarzają się przypadki ładowania z zasilania auta

Z tego co zauważyłem to w modelarstwie największe zagrożenie dla baterii to temperatura, zwykła bateria 30c po locie robi się gorąca ( i nie wytrzyma nawet sezonu bo spuchnie jak bańka mydlana), 70C natomiast są mocno ciepłe ale nie puchną.

Wszystko zależy też od skilla, jak się nie umie latać to bateria długo wytrzyma, jak się umie to trzeba mieć mamonę na baterię lub kupować porządne.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016   

Wracając do tematu ładowania i żywotności. Co chwila są tematy typu moja bateria po roku użytkowania ma 6 ah a miala 11. Wiec to tak nie jest, że takich ludków nie ma z bms.
Jakiś dowód, fakt techniczny, że ładowanie ładowarką modelarską powoduje spadek pojemności aku? A niby ładowanie bms nie powoduje?
Tas jak jeździłeś na 16s ładowanym modelarskimi 2x8s to w opisach też nie notowałeś spadków pojemności.
We wrześniu będę miał 3 lata pakiet lipo 30AH. Ładowany ładowarką modelarską. Naładuję do pełna i wyjeżdżę i naładuje. Zobaczymy co wyjdzie ale spadki na bank są.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016   

Myśle, że w takich wypadkach może też zawodzić czynnik ludzki :mrgreen: Jeden pozwala żeby się balansowały ogniwa często i bms ma na to czas (codzienne podładowywanie) a inni mają to głęboko i ładują raz na tydzień, cele się rozjeżdżają i bms sobie nie radzi? :razz:
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Pią 03 Cze, 2016   

Mi padł pakiet .... w skuterze zrobiłem male zwarcie .... przy 100V odparowało 5 cm kabla i wystrzelilo zlacze XT60 metr do gory (lekkie poparzenia palcy :) . BMSa nie planuje bo 48cel 5Ah uzywam w wielu pojazdach, w roznej konfiguracji. W skuterze 24S2P, a w hulajnodze 12S4P.

Uzywanie tego w ten sposob wymaga checklisty przy podpinaniu kabli jak podczas startu rakiety, jeden blad i mozna odparowac swoje rece i pakiety. Brak BMSa moze powodowac nonszalancje uzytkownika aaa jeszcze kawalek spadek do 2V wytrzymaja. :)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Mały opis z używania LIPO przez okres około 3 LAT. ŁADOWARKA MODELARSKA.

LINK DO TEMATU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group