|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pomocy! Kończą się ząbki w przekładni |
Autor |
Wiadomość |
oper11
młodzik
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 11 Lip, 2014
|
|
|
toft napisał/a: | Tak, z ciekawości... a takie zamienniki tych trybów razem ze sprzęgłem dostępne po 15-20 dolarów na ebay czy chińskich stronach nie podchodzą do tych silników sparty? |
Niestety przekopałem internet i do Sparty niestety nie ma.Sa na Allegro do chińskich silników po 160 i 140zł.Ale one mają pojedyncze wieńce.W moim każdy tryb ma po dwa wieńce, większy ze skośnymi zębami a mniejszy z prostymi.Średnica wieńców to 47mm i 18 mm.Dostałem maila od sprzedawcy z Allegro który ma podobne tryby z dwoma wieńcami [przysłał zdjęcia] ale inny wymiar, do innego silnika.Kupiłem już całe koło z silnikiem i jestem mile zaskoczony bo mam nowszą konstrukcję tzw bezoporowy.Ma wmontowany wolnobieg i przy toczeniu się do przodu nie stawia żadnego oporu.Czyli tryby dłużej wytrzymają bo się nie obracają tak jak w moim starym silniku w którym czy się jechało na silniku czy bez to przekładnia cały czas wirowała.Ale tanio nie było bo 1018zł z wysyłką.Podobne silniki montuje Gazela do swoich najnowszych rowerów.Nie wiem tylko czy mój to również Sanyo bo nie ma żadnego napisu jak na starym, lecz tylko naklejka z jakimś tajemniczym numerem CMU-9 24SPR-C. Chcę jeszcze przestrzec ewentualnych klientów sklepu "Stylowe rowery" z Wrocławia.Już drugi raz chcieli mnie orżnąć na cenie [za pierwszym razem im się udało] Otóż kupiłem koło w piątek a w poniedziałek zanim przyjechał kurier sprawdziłem na moim koncie u nich w "historii zakupów" ile mam zapłacić.Jakie było zdziwienie jak się okazało że do zapłaty mam nie 1018 lecz 1198zł! Czyli o 180 zł więcej! Natychmiast wysłałem maila a na drugi dzień dostałem idiotyczną odpowiedż że "kolega" pomylił kolory koła.180zł więcej za inny kolor?? No chyba że obręcz oklejona płatkami złota.Poza tym nie widziałem w żadnej Sparcie innego koloru niż srebrny.Ostatecznie cena wróciła do poprzedniego poziomu. Ale gdybym się nie zorientował to we środę miałbym tylko dwa wyjścia: albo zapłacić więcej albo nie przyjąćpaczki.No ale wtedy nie było by na czym jeżdzić. |
Ostatnio zmieniony przez oper11 Pią 11 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
oper11
młodzik
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
toft napisał/a: | Tak, z ciekawości... a takie zamienniki tych trybów razem ze sprzęgłem dostępne po 15-20 dolarów na ebay czy chińskich stronach nie podchodzą do tych silników sparty? |
Szukałem wszędzie takich trybów i nigdzie nie znalazłem.Pojawiły się ostatnio na Alledrogo dwa rodzaje: jedne z podwójnym wieńcem a drugie z pojedynczym.Cena przystępna ale do mojego "Sanyo" nie pasują.Ale zamontowałem już nowe koło [to za 1117zł] i jestem zachwycony bo okazało się trafił mi się nowszy model, ma wmontowany wolnobieg więc jest całkowicie "bezoporowe" Jak przestaję pedałować to przejeżdzam siłą rozpędu większy dystans więc tryby zużywają się wolniej no i zrobię więcej km na jednym ładowaniu.Nie wiem tylko czy jest to też "Sanyo" bo nie ma żadnego napisu.Jest tylko naklejka z jakimś tajemniczym numerem.No ale nie ważne kto go zrobił, istotne że spasował, wtyczki z kablami identyczne.I teraz mądrzejszy o to doświadczenie nie będę się sugerował bzdurami które opowiadają sprzedawcy rowerów że to są silniki "wieczne " i "bezobsługowe" lecz po zakończeniu sezonu silnik przejdzie mycie i wymianę smarów.Na taki komfort aby nie zaglądać do silnika mogą sobie pozwolić tylko ci co mają silniki bez przekładni.To są te o dużych średnicach ale za to cieńsze. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
wit napisał/a: | -trzeba ten silnik rozkładać -myć i składać -niestety dostaje się pył i przekładnia musi być obficie smarowana dobrym towotem -ja używam niebieskiego litowego do łożysk. jak się sporo jeździ zwłaszcza po drogach terenowych to co roku rozłożyć umyć i nasmarować...
|
Czym smarujecie ? Czy aby nie powinno to być raczej rodzaj wazeliny ? W silniku widziałem pozostałości smaru biało-bezbarwnego. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Mój silnik podczas procesu przeróbki. Po rozebraniu ukazał się taki widok. Smar biały.
20160808_18493.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 530 raz(y) 108,89 KB |
Message_1471537480465.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 544 raz(y) 283,88 KB |
|
|
|
|
|
oper11
młodzik
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Mój silnik podczas procesu przeróbki. Po rozebraniu ukazał się taki widok. Smar biały. |
W moim silniku Sanyo Dynamotor był na przekładni czarny smar grafitowy.U mojego kolegi w silniku "8 Fun" był również czarny smar grafitowy.Ma dobre właściwości smarne i jest odporny na duże temperatury. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016
|
|
|
Przy połączeniu tworzywa z metalem, nie powinno być smarów opartych na ropie, które w dłuższej perspektywie zmiękczają tworzywa. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Grafitowy smar jest faktycznie bardzo dobry do przekładni ale znowu nie nadaje się np. do łożysk tocznych. Słyszałem już historie, że nie wolno "towotem po gumie" ale szczerze mówiąc nigdy nie zauważyłem jakiegoś szybszego zużycia czy coś... może działa to na jakieś określone tworzywa Ten "biały smar" przypomina mi drogi jak złoto smar który Shimano rekomenduje do swoich przekładni planetarnych (Nexus 3/7/8, Alfine) Może to komuś pomoże w wyborze smarowidła |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018
|
|
|
Smary 'oparte' na towocie slabo się sprawdzają, bo jednak zbyt szybko się w czasie obrotow odrywaja od powierzchni. Ten bialy oryginalny smar jest wyraznie trwalszy.
Dokupujecie go w Polsce ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|