Pytanie o BMS |
Autor |
Wiadomość |
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016 Pytanie o BMS
|
|
|
Czy BMS rozgrzewa się podczas pracy do wysokich temperatur? Pytam bo chciałbym jakoś przymocować bms na stałe do baterii. Myślałem o mocnej srebrnej taśmie klejącej i nie chciałbym go przegrzać. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
Mało precyzyjne pytanie Kwestia BMSa i na jaki stres go wystawisz, BMS na pewno się grzeje w trakcie końcowego procesu ładowania podczas balansowania. Może też się grzać w trakcie używania o ile będzie pracować w pobliżu granicy swoich możliwości. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
Zawsze się grzeje ale nie są to temperatury "krytyczne", sam mam tak, w dwóch dodatkowych bateriach, umocowany BMS który bywa ciepły ale nie gorący.Chwilowy i maksymalny pobór prądu przeze mnie to 15A myślę, że i 30 amper też go nie "rozpali" bo tranzystory na wyjściu są na max.prąd 110A (przeważnie). |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Mało precyzyjne pytanie |
Racja;) BMS jest na istalacje lipo 16S. Prądy rozładowanie max ma 60 A. Będzie ładowany ładowarką 3A.
W rowerze sterownik GT 1500W 45A. Rower na użytek miejski/ drogi utwarczone. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
Przy tych prądach nie mocował bym go do baterii. Lepiej zapewnić mu pewną przestrzeń i umożliwić oddawanie ciepła, weź napisz co to za model bmsa bo pewnie więcej rozgrzeje się pod czas balansowania. Ogólnie nie jestem zwolennikiem integracji czegokolwiek z baterią. Gorzej taki bms wymienić w razie usterki. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
BMS kupiony w Chinach od Greentime:
integracja z baterią to za dużo powiedziane, po prostu chodzi o przyklejenie go taśmą do baterii. Odklejenie i przyklejenie innego zajmie 5 minut.
bms.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 272 raz(y) 124,13 KB |
bms1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 259 raz(y) 91,48 KB |
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
Ja bym go nie przyklejał, trzeba mu zapewnić choć minimalny obieg powietrza, prąd balansowania jest tam chyba znikomy 30mA ? tak więc nie powinien się bardzo podczas końcowego etapu ładowania rozgrzewać. Ewentualnie jak chcesz go już kleić do baterii to klej jakoś po rogach aby umożliwić przepływ powietrza. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
Dzieki. Postaram się go przykręcić do jakiejś plastikowej płytki na dłuższych śrubkach, a do baterii przykleje tą płytkę, dzięki temu bms będzie odsłonięty i w odległości ok 1 cm od baterii... powinno się sprawdzić. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Nie umieszczaj BMSa bezpośrednio na baterii. Albo oddziel czymś słabo przewodzacym ciepło np. cienka sklejka albo twardy plastik. Ja położyłem na BMS piankę plastikową taką od paneli o grubości 2mm żeby miał miękko i nie grzechotał. Gdy po jakimś czasie otworzyłem pojemnik z bateriami pianka w miejscu styku z radiatorem BMSa miała wytopioną dziurę. Czyli grzeje się i to konkretnie. Ogniwa nie lubią temperatury powyżej 50 stopni. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Zrobilem tak ze dorobilem plastikowa płytkę ktorą przykleje do baterii. Do niej na ok 2 cm srubkach przykręcony jest BMS. Czyli od baterii ma jakieś 2 cm i nie styka się z niczym od spodu, będzie przepływ powietrza. Patent wygląda trochę jak u Tasa na blogu w opisie budowy rowera 2600w, z tym że BMS jest trochę wyzej. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
przenikanie,
Piszesz, że bms się bardzo grzeje a potem, żeby go położyć na sklejce? Ja bym to najpierw sam przeczytał a potem wysłał w świat. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Pianka plastikowa bardzo łatwo się topi, a temperatura zapłonu powierzchni drewna to 250stopni. Gdyby BMS rozgrzewal się do tej temperatury to by mu cała elektronika odparowała. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Ja nie przesadzam Sklejka czy preszpano może być . Tylko plastik się stopił, więc temperatury trochę było, ale nie takiej znowu, żeby pożar wywołać. Tylko ogniwa, zwłaszcza że same też się grzeją przy pracy, nie potrzebują dodatkowego podgrzewania. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|