ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o BMS
Autor Wiadomość
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   Pytanie o BMS

Czy BMS rozgrzewa się podczas pracy do wysokich temperatur? Pytam bo chciałbym jakoś przymocować bms na stałe do baterii. Myślałem o mocnej srebrnej taśmie klejącej i nie chciałbym go przegrzać.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Mało precyzyjne pytanie :P Kwestia BMSa i na jaki stres go wystawisz, BMS na pewno się grzeje w trakcie końcowego procesu ładowania podczas balansowania. Może też się grzać w trakcie używania o ile będzie pracować w pobliżu granicy swoich możliwości.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Zawsze się grzeje ale nie są to temperatury "krytyczne", sam mam tak, w dwóch dodatkowych bateriach, umocowany BMS który bywa ciepły ale nie gorący.Chwilowy i maksymalny pobór prądu przeze mnie to 15A myślę, że i 30 amper też go nie "rozpali" bo tranzystory na wyjściu są na max.prąd 110A (przeważnie).
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
Mało precyzyjne pytanie


Racja;) BMS jest na istalacje lipo 16S. Prądy rozładowanie max ma 60 A. Będzie ładowany ładowarką 3A.
W rowerze sterownik GT 1500W 45A. Rower na użytek miejski/ drogi utwarczone.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Przy tych prądach nie mocował bym go do baterii. Lepiej zapewnić mu pewną przestrzeń i umożliwić oddawanie ciepła, weź napisz co to za model bmsa bo pewnie więcej rozgrzeje się pod czas balansowania. Ogólnie nie jestem zwolennikiem integracji czegokolwiek z baterią. Gorzej taki bms wymienić w razie usterki.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

BMS kupiony w Chinach od Greentime:

integracja z baterią to za dużo powiedziane, po prostu chodzi o przyklejenie go taśmą do baterii. Odklejenie i przyklejenie innego zajmie 5 minut.

bms.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 272 raz(y) 124,13 KB

bms1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 259 raz(y) 91,48 KB

 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Ja bym go nie przyklejał, trzeba mu zapewnić choć minimalny obieg powietrza, prąd balansowania jest tam chyba znikomy 30mA :D ? tak więc nie powinien się bardzo podczas końcowego etapu ładowania rozgrzewać. Ewentualnie jak chcesz go już kleić do baterii to klej jakoś po rogach aby umożliwić przepływ powietrza.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Dzieki. Postaram się go przykręcić do jakiejś plastikowej płytki na dłuższych śrubkach, a do baterii przykleje tą płytkę, dzięki temu bms będzie odsłonięty i w odległości ok 1 cm od baterii... powinno się sprawdzić.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Nie umieszczaj BMSa bezpośrednio na baterii. Albo oddziel czymś słabo przewodzacym ciepło np. cienka sklejka albo twardy plastik. Ja położyłem na BMS piankę plastikową taką od paneli o grubości 2mm żeby miał miękko i nie grzechotał. Gdy po jakimś czasie otworzyłem pojemnik z bateriami pianka w miejscu styku z radiatorem BMSa miała wytopioną dziurę. Czyli grzeje się i to konkretnie. Ogniwa nie lubią temperatury powyżej 50 stopni.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
wechmannet 
młodzik


Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 98
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Zrobilem tak ze dorobilem plastikowa płytkę ktorą przykleje do baterii. Do niej na ok 2 cm srubkach przykręcony jest BMS. Czyli od baterii ma jakieś 2 cm i nie styka się z niczym od spodu, będzie przepływ powietrza. Patent wygląda trochę jak u Tasa na blogu w opisie budowy rowera 2600w, z tym że BMS jest trochę wyzej.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

przenikanie,
Piszesz, że bms się bardzo grzeje a potem, żeby go położyć na sklejce? Ja bym to najpierw sam przeczytał a potem wysłał w świat.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Pianka plastikowa bardzo łatwo się topi, a temperatura zapłonu powierzchni drewna to 250stopni. Gdyby BMS rozgrzewal się do tej temperatury to by mu cała elektronika odparowała.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Chce dokleic BMS do baterii 6p13s, moc BMS 30A 48V.

https://pl.aliexpress.com/store/product/14S-lithium-battery-protection-board-48v-lithium-battery-pack-BMS-30A-continuous-60A-peak-Discharge/313864_1741119929.html

Zamierzam doczepić na płytce z preszpanu. Tas w swoim poradniku umieszcza BMS na preszpanie baterii i jest ok. Czy nie przesadzacie z tym mega grzaniem BMS ?

 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

BMS BMSowi nierówny :) Często wyznacznikiem jakości i możliwości jest jego cena
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Ja nie przesadzam :) Sklejka czy preszpano może być . Tylko plastik się stopił, więc temperatury trochę było, ale nie takiej znowu, żeby pożar wywołać. Tylko ogniwa, zwłaszcza że same też się grzeją przy pracy, nie potrzebują dodatkowego podgrzewania.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group