ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego taki głośny?
Autor Wiadomość
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Przepraszam, że nie piszę ale jestem zarobiony po uszy - ścigam się z czasem i zmęczeniem. Postaram się napisać wieczorem przy sobie mam tylko smartfona.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Adam Wysokiński napisał/a:
zeeltom napisał/a:
I jak efekty?

Daj mu szansę, ma dużo kombinacji przewodów. :grin:

Raptem 36 kombinacji, 6x6 :)
ABC
ACB
BAC
BCA
CAB
CBA
 
 
krzysiudmak 
początkujący
krzychu


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016   

Mam w moim mieście serwis rowerów elektrycznym i pojechałem tam aby na żywo skonsultować dźwięki pochodzące z mojego silnika (to było w piątek). Okazało się że mają tam zmontowany na rowerze prawie identyczny silnik. Po jeździe próbnej razem z serwisantem stwierdziliśmy, że nasze rowery chodzą na podobnym poziomie głośności. Taka uroda konstrukcji silnika. Zdaje się że, to przekładnie tak hałasują (przełożenie 13:2).
Przypuszczam, że drugim powodem głośności zestawu jest rezonowanie ramy. Rama jest z jakiegoś stopu aluminium i do tego silnika musiałem ją zwężać żeby w ogóle śruby załapały a po dokręceniu rama jest znacząco naprężona (trochę jak łuk).

Sprawę z zamianą kabli zgodnie z powyższym sobie odpuściłem, przynajmniej na razie. Jutro jadę na tydzień w Bieszczady i moim priorytetem jest aby ten rower po prostu jeździł i wciągał mnie na górki bo niestety moje nogi nie dają rady (choroba).

Dzięki za podpowiedzi - kilka rzeczy rozjaśniliście laikowi.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Trzeba było wrzucić filmik z pracy silnika, to by wiele znawcom wyjaśniło.
Określenie "głośna praca", dla nas, oznacza ewidentną usterkę.
Wiele silników przekładniowych pracuje dość głośno, szczególnie przy ruszaniu.
Jedne głośniej, inne ciszej, ale to jest ich normalna praca. Szczególnie, gdy różne elementy roweru wpadają przy tym w rezonans.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Dokładnie, niektóre przy starcie nawet trzeszczą i wyją. Po rozpędzeniu jednak powinno być dosyć cicho.
Zazwyczaj wyprzedzani rowerzyści nie orientują się, że to elektryk.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

I tym optymistycznym akcentem kończymy poszukiwanie awarii. :grin:
 
 
munio451 
początkujący


Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: śląsk
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Witam
Mam podobny problem; Zmieniłem sterownik z S06P na S06SC. Na tym pierwszym silnik jeździł bez halli i był w miarę cichy (lekkie mruczenie). Teraz na S06SC i podłączonymi hallami mruczenie zwiększyło się gdzieś około 5 razy. Będę zmieniał kolejność halli.
Czy zmiana kolejności faz silnika nie powoduje przypadkiem zmiany kierunku wirowania silnika ?Jeśli TAK (mogę się mylić ) to wystarczy zmieniać kolejność faz czujników halla.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group