ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 3-przewodowy ze sterwonikiem
Autor Wiadomość
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   silnik 3-przewodowy ze sterwonikiem

dzisiaj w moje ręce wpadł silnik na przód dość sporych rozmiarów, miał 3 przewody, więc byłem przekonany, że to zwykły bldc. Przed podłączeniem do sterownika postanowiłem sprawdzić silnik w imadle, po zwarciu czerwonego przewodu z czarnym, czuć wyraźny opór przy kręceniu, ale po zwarciu któregoś z tych przewodów z pozostałym żółtym nie czuć już oporu. Postanowiłem rozebrać silnik i okazało się, że w środku jest sterownik. Czy miał ktoś styczność z takim silnikiem? Da się to jakoś wykorzystać?

Z silnika wychodzą 3 przewody, czerwony i czarny to zapewne zasilanie sterownika, a żółty to jakiś sygnał, tylko jak to wysterować? Niestety na płytce sterownika brak oznaczeń dla przewodów.

Silnik prawdopodobnie pochodzi od sparty ION.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Za pomocą tego 3 przewodu odbywa się komunikacją z sterownikiem silnika. Kiedyś byłem sam ciekawy czy idzie ruszyć ten silnik jakoś alternatynie na oryginalnym sterowniku. Niestety z info znalezionych w sieci wynika że szkoda się męczyć i najlepiej wyflaczyc środek i wypuścić wiązkę 8przewodowa.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Czyli będę musiał tak zrobić, niestety tam jest jakiś dziwny system z hallotronami, więc najprawdopodobniej będzie z tego porządny silnik bezczujnikowy na przód. dzięki za szybkie info :wink:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Masz 3 hallotrony? To normalny układ, pytanie tylko czy to 60, czy 120 stopni. Nowe kontrolery sobie z tym poradzą ;)
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Gdyby to był typowy układ, czyli 3 czujniki pomiędzy cewkami, to nie było by problemu, ale to jest 6 czujników, które biorą odczyty z niewielkiego magnesu w kształcie pierścienia, umieszczonego w pokrywie.

Tak to wygląda:




 
 
Napiecie 
początkujący


Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Krakow
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Wyflaczyć sterownik, dać swoje hallotrony - klasycznie 3 60/120 stopni, wyprowadzić 8 przeodów (3fazy, 5 halle) I będzie śmigać.

Aktualnie to samo przerabiam ze starym silnikiem bionx.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

A nie lepiej użyć tych które już są? Takie rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze, mniej zakłóceń na hallach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group