Nieprawidłowe ładowanie baterii |
Autor |
Wiadomość |
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016 Nieprawidłowe ładowanie baterii
|
|
|
Witam
Mam problem z ładowaniem baterii, do tej pory wszystko było ok a od dwóch dni wyskakuje taki mankament:
Bateria rozładowana do 1/4
Podłączam do ładowarki, ta ładuje do 3/4
I nagle zaczyna sie pyk pyk
Włącza wyłącza
Wiatrak stoi, tak jakby chciała ładować ale po chwili sie wyłączała
Dioda informująca miga żółte zielone żółte zielone i tak cały czas, z tego co widzę na wyswietlaczu roweru nic sie nie ładuje, zostawiłem na cała noc i nadal naładowane tylko w 3/4.
Za pierwszym razem ruszyłem bateria i nagle zaczęło sie ładować.
Ładowarka dobra bo podłączałem druga i jest to samo
Bateria była wymieniona na nowa bo oddałem poprzedńia z tego samego powodu na gwarancji
Po czym gość zadzwonił do mnie ze ta która oddałem normalnie działa.
Wie ktoś może o co chodzi?
Czy to normalne zachowanie?
Dziś znowu zostawiam na noc podłączone żeby sprawdzić co jest grane.
Będę wdzięczny za podpowiedz. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Mało danych! Jaka ładowarka, bateria co to za rower, jaki system? Mile widziane zdjęcie tudzież film z problemami. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
rzeczywiscie juz pisze
rower a2b hybrid 26
bateria 36v
ladowarka hp8204l3 36vdc4a
film
https://youtu.be/SGNwMed6g_4
cos jeszcze by sie przydalo do opisu? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Mi to wygląda jakby co chwilę bms odcinał i wyrównuje pakiet. Tylko to strasznie często jest. Może któraś sekcja padła. Masz możliwość zmierzyć każda sekcję ogniw? Ten problem pojawił się nagle? Czy też się pogłębia? |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Raczej nagle, to samo było z poprzednia bateria dlatego mnie to dziwi.
Nie chce za bardzo ruszać baterii żeby pozniej sprzedawca mi nie marudził ze cos gmerałem jest jakaś inna opcja żeby sprawdzic ?
Dzis rozładuje baterie do zera i zobaczę czy bedzie to samo przy ładowaniu od początku. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Może to wina ładowarki (ze wzrostem napięcia, rośnie moc ładowarki i może nie dawać rady). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Sprawdzałem na dwóch ładowarkach i to samo fakt faktem te ładowarki są identyczne. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Jak na gwarancji to nie ma co ruszać. Ja bym to odrazu oddał na gwarancję. Za taki przywilej zaplaciłeś. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Wygląda to na odcinanie przez bms, pewnie baterie są stare i rozbalansowane. |
|
|
|
|
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Czy to sie da jakoś naprawić czy tylko wymiana?
Mam dwa takie rowery w jednym sie przymierzam do wymiany baterii ale w drugim zostaje to co mam. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Ciężko powiedzieć. Może padł bms a może ogniwa i nie są równe. Trzeba by rozebrać baterię i zmierzyć segmenty. O ile nie zalali całości jakimś rezinem to jest szansa rozebrania i próby diagnozy, naprawy. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Twoja bateria jest pewnie jednak nieco wyeksploatowana, Nie jest zbyt duża, to i zapewne cięzko pracowała, więc jej rozjazd, częściowe uszkodzenie jest b.prawdopodobne. Może być również uszkodzony BMS. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Bateryjke zostawiłem na kilka dni żeby sobie polezala, po ponownym podłączeniu ładowarki zaczęła sie ładować tym razem do pełna.
Na wyswietlaczu widzę full, nie sprawdzałem jeszcze jak wyglada zasięg czy to tylko małe oszustwo czy jednak sie "cudownie naprawiła".
Ktoś coś odnośnie takiego zachowania ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Witam
Posiadam dwa rowery tej marki i już znaczną wiedzę na temat ich użytkowania, ładowania baterii ładowarek i wszystkiego co związane jest z A2B. Prawda jest taka że dystrybutor ich na nasz kraj nie będę pisał jaki sprzedaje rowerki z bateriami które mają 3-4 lata. Odczytaj u siebie datę produkcji ? na każdej baterii jest nalepka z tyłu na czarnym panelu tam gdzie ją podłączasz do ładowania. Jeśli tej naklejki z datą i kodem paskowym nie masz to już jest znak że ktoś celowo ją odkleił aby zataić tą ważną informację. Ja w swoich bateriach posiadam takie fabryczne naklejki. Po drugie do jednego z rowerków dostałem ładowarkę która pracowała podobnie jak to widzę na twoim filmie Wina była ładowarka, mało że pod koniec ładowania pulsowała to jeszcze ładowała baterię do 41,5V a powinna do równo 42. Druga ładowarka którą posiadam:
http://allegro.pl/ladowar...5633841739.html
ładuje baterie idealnie do samego końca bez żadnych cyrków i pulsacyjnego działania. Wina takiego rozłączania leży wyłącznie po stronie ładowarki Trzeba wiedzieć też o tym że prawidłowe działanie ładowarki przekłada się potem na zasięg baterii czyli cały komfort użytkowania rowerka.
Niestety wszystkie ładowarki do tych rowerów są chińskie a to oznacza że niczego nie możesz być 100% pewny przy jej zakupie. Trzeba to po prostu rzetelnie sprawdzić podczas użytkowania. |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
|
|
|
|
|