ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcie toczne silnika Nine Continent RH2809
Autor Wiadomość
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 58
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016   Tarcie toczne silnika Nine Continent RH2809

Witajcie, na załączonym filmiku przedstawiłem z jakim oporem kręci się koło gdy przewody nie są podłączone do sterownika, ani zwarte ze sobą. Koło kręci się z dużym oporem i szybko się zatrzymuje.
Czy taka sytuacja jest normalna?

film

Sorki za filmik w pionie :D
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016   

Opór wygląda normalnie.
Ogólnie jeśli z całej siły zakręcisz kołem to powinno zrobić przynajmniej te 3-4 pełne obroty.
Spokojnie, podczas jazdy ten opór nie jest zauważalny :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
arturrogo 
początkujący


Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: Wto 05 Cze, 2018   

Mój silnik ma podobny opór kręcenia (przejechałem dopiero 70 km) ale dzisiaj zaobserwowałem dziwne ocieranie. Odczepiłem hamulec (myśląc że to tarcza) poluzowałem śruby na osi i dalej tak jakby coś ocierało w jednym miejscu. nawet luzowałem i przykręcałem szprychy i dalej tak coś ociera w jednym miejscu (po obwodzie kiedy mam wentyl u góry koła wtedy słychać takie szurnięcie)czy to coś w silniku. Jutro postaram się wrzucić filmik

oto nagrany filmik
https://youtu.be/pSJnLGzLExA

już nie mam pomysłu co jest przyczyną tego ocierania
 
 
skoro 
początkujący


Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 12 Cze, 2018   

Opór normalny. Ja mam przerobionego bionxa i jest podobnie. Opor jest wyczuwalny tez przy pedalowaniu. Nie da sie zerwac przyszepnosci na szutrze pedalując tylko (silnik dziala jak kolo zamachowe ktore trzeba rozkrecic. Z kolei jest ciężej tą siłę zachamować.
Sa to uroki silnikow w kole
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2018   

arturrogo napisał/a:
Mój silnik ma podobny opór kręcenia (przejechałem dopiero 70 km) ale dzisiaj zaobserwowałem dziwne ocieranie. Odczepiłem hamulec (myśląc że to tarcza) poluzowałem śruby na osi i dalej tak jakby coś ocierało w jednym miejscu. nawet luzowałem i przykręcałem szprychy i dalej tak coś ociera w jednym miejscu (po obwodzie kiedy mam wentyl u góry koła wtedy słychać takie szurnięcie)czy to coś w silniku. Jutro postaram się wrzucić filmik

oto nagrany filmik
https://youtu.be/pSJnLGzLExA

już nie mam pomysłu co jest przyczyną tego ocierania


Musisz rozebrać silnik, wszystkie magnesy odkleić, oczyścić ze starego kleju i przykleić równo tylko loctite 638 i nic innego. Ponieważ minimalnie o ułamki mm zwiększy się szczelina, silnik będzie pracował płynniej (mniejszy moment zaczepowy) i zyska 5-6% na kV czyli 3 km więcej przy 50 km/h. Tak miałem przy poprawianiu 9C 2806. i Pamiętaj czystość, przygotowanie powierzchni i bardzo cienka warstwa kleju, akurat w anaerobach nie jest to bezwględnie wymagane, ale warto to zrobić solidnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group