|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Tarcie toczne silnika Nine Continent RH2809 |
Autor |
Wiadomość |
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016 Tarcie toczne silnika Nine Continent RH2809
|
|
|
Witajcie, na załączonym filmiku przedstawiłem z jakim oporem kręci się koło gdy przewody nie są podłączone do sterownika, ani zwarte ze sobą. Koło kręci się z dużym oporem i szybko się zatrzymuje.
Czy taka sytuacja jest normalna?
film
Sorki za filmik w pionie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Opór wygląda normalnie.
Ogólnie jeśli z całej siły zakręcisz kołem to powinno zrobić przynajmniej te 3-4 pełne obroty.
Spokojnie, podczas jazdy ten opór nie jest zauważalny |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
arturrogo
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2018
|
|
|
Mój silnik ma podobny opór kręcenia (przejechałem dopiero 70 km) ale dzisiaj zaobserwowałem dziwne ocieranie. Odczepiłem hamulec (myśląc że to tarcza) poluzowałem śruby na osi i dalej tak jakby coś ocierało w jednym miejscu. nawet luzowałem i przykręcałem szprychy i dalej tak coś ociera w jednym miejscu (po obwodzie kiedy mam wentyl u góry koła wtedy słychać takie szurnięcie)czy to coś w silniku. Jutro postaram się wrzucić filmik
oto nagrany filmik
https://youtu.be/pSJnLGzLExA
już nie mam pomysłu co jest przyczyną tego ocierania |
|
|
|
|
skoro
początkujący
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2018
|
|
|
Opór normalny. Ja mam przerobionego bionxa i jest podobnie. Opor jest wyczuwalny tez przy pedalowaniu. Nie da sie zerwac przyszepnosci na szutrze pedalując tylko (silnik dziala jak kolo zamachowe ktore trzeba rozkrecic. Z kolei jest ciężej tą siłę zachamować.
Sa to uroki silnikow w kole |
|
|
|
|
wesmar
stażysta wesmar
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2018
|
|
|
arturrogo napisał/a: | Mój silnik ma podobny opór kręcenia (przejechałem dopiero 70 km) ale dzisiaj zaobserwowałem dziwne ocieranie. Odczepiłem hamulec (myśląc że to tarcza) poluzowałem śruby na osi i dalej tak jakby coś ocierało w jednym miejscu. nawet luzowałem i przykręcałem szprychy i dalej tak coś ociera w jednym miejscu (po obwodzie kiedy mam wentyl u góry koła wtedy słychać takie szurnięcie)czy to coś w silniku. Jutro postaram się wrzucić filmik
oto nagrany filmik
https://youtu.be/pSJnLGzLExA
już nie mam pomysłu co jest przyczyną tego ocierania |
Musisz rozebrać silnik, wszystkie magnesy odkleić, oczyścić ze starego kleju i przykleić równo tylko loctite 638 i nic innego. Ponieważ minimalnie o ułamki mm zwiększy się szczelina, silnik będzie pracował płynniej (mniejszy moment zaczepowy) i zyska 5-6% na kV czyli 3 km więcej przy 50 km/h. Tak miałem przy poprawianiu 9C 2806. i Pamiętaj czystość, przygotowanie powierzchni i bardzo cienka warstwa kleju, akurat w anaerobach nie jest to bezwględnie wymagane, ale warto to zrobić solidnie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|