ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
TranzX - brak wspomagania
Autor Wiadomość
no1cat
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sie, 2013   TranzX - brak wspomagania

Witam. Trafił mi sie ostatnio do naprawy rower elektryczny. Jest to mój debiut w tej dziedzinie dlatego potrzebuje małego wsparcia. Rower jest na systemie TranzX, silnik bezszczotkowy, na kole przednim, 250W, sterowanie sprzętem odbywa się automatycznie, czyli bez manetki. Niestety wspomaganie nie działa jak powinno, żeby nie powiedzieć wcale. Po włączeniu systemu wyświetlacz pokazuje pełne naładowanie aku, prawidłową prędkość, jest możliwość przełączania trybów ale podczas jazdy nic się nie dzieje. Sporadycznie, w trakcie hamowania pedałami, albo bardziej przy szybkim szarpnięciu nimi do tyłu silnik na chwilę zaskoczy, na sekundę, dwie max trzy.
Najbardziej podejrzany wydaje mi się sterownik/kontroler ale po kolei. Z tego co na razie udało mi się ustalić to wiązki przewodów są sprawne, akumulator doprowadza prąd do sterownika, halotrony, o ile je dobrze sprawdziłem reagują. Tu właśnie miałem wątpliwości. Halotrony powinny dawać zmienny odczyt napięcia przy kręceniu kołem. Przy sprawdzaniu korzystałem z zasilania wbudowanego nie podłączałem halotronów zewnętrznie, napięcie było stałe, ok. 4,7V, zmieniało się tylko przy kręceniu kołem wstecz. Czy to norma? Kolejna zastanawiająca rzecz to czujnik tensometryczny (jeżeli dobrze go zidentyfikowałem) przy tylnej zębatce. Po wyczyszczeniu czujnika i naciągnięciu łańcucha miałem wrażenie lekkiej poprawy, silnik łapał częściej ale dalej praca nie trwała dłużej niż perę sekund. Jest jakaś metoda na sprawdzenie takiego czujnika albo zastąpienie go?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013   

A akumulator nie "siada" pod obciążeniem ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
no1cat
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Sie, 2013   

Napięcie jest stałe, nie zmienia się podczas jazdy. Przejechałem rowerem kilkaset metrów i po dłuższej jeździe wyświetlił się błąd Error 1. W instrukcji nic interesującego na ten temat nie znalazłem:
http://tranzxpst.com/file...rror_code_1.pdf
ale w kroku trzecim sugerują uszkodzenie kontrolera na podstawie mrugającej diody na nim. Faktycznie dioda mruga, myślałem że objaw normalnej pracy, okazuje się że niekoniecznie. To tylko potwierdza moje pierwsze przypuszczenia
 
 
SP4XYD 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 18
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013   

Zrób jeszcze tzw. kalibrację sterownika.Rower musi stać kołami na podłożu, koła wycentrowane i ten czujnik "hakowy" z tyłu dokręcony.Przytrzymujesz przycisk podświetlenia na panelu, aż wyświetli "cal 41 1 np." Zobacz czy pomoże.Też kombinowałem ze sterownikiem Tranz-X, ale poległem :) , jest teraz do odstąpienia w dziale "Ogłoszenia"
 
 
no1cat
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Sie, 2013   

Zapomniałem napisać ale tego też próbowałem. Tak dla pewności z 50 razy :wink: Jutro zabieram się do szczegółowego sprawdzenia sterownika
 
 
SP4XYD 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 18
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013   

Aha, z tego czujnika "tensometrycznego" wychodzi napięcie stałe, podobnie jak z manetek
halotronowych.Procesor sterujący wszystkim na pewno siedzi w module wyświetlacza, ma on chyba też możliwość programowania z PC .Idą do niego także impulsy z halotronów silnika ,proporcjonalne do prędkości.Jest tam jeszcze jeden,szósty przewód(zazwyczaj jest 5 od halotronów w tych silnikach)-nie wiem do czego być może jest od czujnika temperatury wewnątrz silnika.Mój silnik TranzX pracuje bez problemu z typowym chińskim kontrolerem. Powodzenia i daj znać o postępach. Jeżeli potrzebował byś ten czujnik "hakowy" ,ew. całość to pisz na PW.
 
 
MARCVS 
początkujący
Montego Ambition


Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Dęblin
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Witam
U mnie w rowerze z systemem TranzX ES504 oraz wyświetlaczem DP03 (instalacja 24V)
Wyświetla się: ,,3 ERROR''
Z instrukcji wyczytałem że to może być awaria sensora TMM4
Czyli jak to określiliście, czujnik hakowy ;)
Poczytałem różne zachodnie fora i porady serwisowe i wyczytałem, że może to być wina wyciągniętego łańcucha.
od jutra biorę się za przegląd mechaniki, czyszczenie czujnika przy suporcie i wymianęłańcucha.
Jeśli jednak to nie pomoże, to byłbym zainteresowany zakupem tego czujnika hakowego ;)
Czy propozycja kolegi o zakupie tegoż czujnika jest dalej aktualna?
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
MARCVS 
początkujący
Montego Ambition


Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 5
Skąd: Dęblin
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

Po wymianie czujnika napięcia łańcucha rower napęd działa bez zarzutu.
Jednak przy większym wysiłku, np pod górę lub na dużym biegu po kilku sekundach się wyłącza :(
Czy to jakiś rodzaj termika?
Czy w innych rowerach tego typu też tak jest?
Bo jeśli nie, to będę musiał szukać przyczyny.
Na razie jeżdżę w ten sposób, że przed wyłączeniem zaczynam lżej pedałować lub zrzucam bieg i wtedy się nie wyłącza.
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

A sprawdzałeś temperaturę silnika? W jednym z moich jest coś w środku i wyprowadzone dwa przewody dodatkowo. Gdy silnik się przegrzewał, to układ się wyłączał. Trzeba było odczekać, by silnik ostygł. Prawdopodobnie siedzi tam termik.
Również może siedzi jakieś zabezpieczenie w kontrolerze i przy wyższej temperaturze się wyłącza.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Wyświetla mi sie error 5 w moim rowerze union z tranzxem na pokładzie. Podesłałby ktoś rozpiskę kodów błędu do tranzxa?
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016   

5ERROR ogarnąłem, wtyczka silnika była cała w wodzie, wymieniłem piny, zrobiłem na zewnetrzną kostkę i silnik pojechał.

Teraz dla odmiany zapala mi się 4ERROR
https://issuu.com/rowery/docs/instrukcja_tranzx_pst

Czujnik pedałowania na łożysku pedału nie działa.
Pojazd ma potencjał
energetyczny, który wystarcza na ok. 1-2 m.


Niestety mam pewien problem. Odłączając czujnik PAS rower nie widzi błędu.
, a podczas pedałowania działa normalnie, tylko miga po chwili error, ale rower wspomaga. WYgląda, że chyba chodzi o ten pas po numerze błędu.

Odłączając czujnik ten przy tylnej piaście zapala się error 2. WIęcej czujników nie ma. Domniemam, że czujnik PAS jest sprawny, bo wspomaganie rusza. Wygląda na uszkodzenie czujnika z tyłu. Wspomaganie jednak działa, ale tak, jakby chciało, a nie mogło :D

Jak ktoś ogarniał rower tranzx, to fajnie, gdyby mi pomógł.

Docelowo chciałem przerobić tego tranzxa na 36V i latałby 40km/h + li-ion pack 17Ah 36V, bo i tak nie mam ładowarki na 24V. Na szybko można ichargerem podładować kilka razy.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016   

Znalazłem swój opis kalibracji , też error był ale czy 4 nie jestem pewien .
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#79996
Err4 to czujnik pas-magnesiki , jak się da to impulsy spróbuj zmierzyć , wyreguluj odległość , śmieci z magnesików .
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

czy ktos rozwiazal error 1 ? silnik trzeszczy i wchodzi w drgania , wyswietla sie prawidlowa predkosc ( wedle opisu jest to blas tego wlasnie czujnika predkosci)
 
 
Rafał Rynkieicz 
początkujący
gucio


Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 29
Skąd: internrtu
Wysłany: Pią 11 Maj, 2018   

Wrazie potrzeby posiadam czesci do tranzx
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group