ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
imax b8 naprawa
Autor Wiadomość
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   imax b8 naprawa

Witam,

Zrobiłem zwarcie ładowarką i padła. Wymieniłem tranzsytor i jest komunikat connection break.
Wyszło że padnięty jest rezystor. Podmieniłem na szybko na inny ale nie taki sam i niby ładuje ale tak naprawdę nie ładuje.
Potrzebuje rezystor ceramiczny 0,02 ohma 5 watowy. Nie mogę nigdzie takiego znaleźć. Czy mogę zastosować 5 rezystorów 0,1ohma i połaczyć je równolegle by uzyskać 0,02ohma?
Ewentualnie może ktoś wie gdzie kupić taki sam jak orygnialny?

pozdrawiam,
Rafał
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Pewnie, że możesz łączyć rezystory w celu uzyskania odpowiedniej rezystancji. Będzie tylko mniej elegancko. A jutro niedziela i możesz na wolumen pojechać gdzie raczej kupisz. :smile:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   Re: imax b8 naprawa

Rafał napisał/a:
.
Potrzebuje rezystor ceramiczny 0,02 ohma 5 watowy. ł

Czy aby na pewno jest tam taka mała oporność ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Tak dokładnie jest tam taka mała oporność. Jest to rezystor służacy do pomiaru prądu, także istotne mi jest by był jak najbardziej zblizony do orygniału. Inaczej wskazania ładowarki będą odbiegać od rzeczywistości.

https://zapodaj.net/847a603652e54.jpg.html
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

Odkopię troche temat, bo ostatnio też uwaliłem swojego imaxa B8+ ładując ołowiaka w samochodzie zwarłem mase auta z obudową.
Ładować nie chce wyskakuje cały czas connection break, czy wystarczy, że przelutuje ten rezystor ceramiczny 5W 0.02 ohma?



Na allegro znalazłem tylko metalizowany, nada się?
http://allegro.pl/0-02r-5...6337221044.html
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

Ten rezystor zazwyczaj przeżywa, raczej ubiło Ci tranzystor/diodę,skrajne po lewej sprawdź na listwie w/g zdjecia
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

Na oko mnie wyglądają ok i nic popalone nie jest



_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

Niemniej, jest to jakiś trop, jeżeli to częsta przyczyna, to sprawdził bym od sprawdzania tych elementów.
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

Czyli co, wylutować wszystkie 8 mosfetów przelecieć miernikiem, czy jest jakaś reguła ile jest trupów, albo od której strony sprawdzać?
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

Ja bym sprawdził czy wszystkie to mosfety. Jak tas mówił mogą to być podwójne diody albo jeszcze co innego. Najpierw datasheet w dłoń a potem miernik.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

To jest (jak Tas pisał) tranzystor, ten skrajny obok białego opornika (np irfz44, jakiś z kanałem n).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Paź, 2016   

ano, tam od zwarcia padają tranzystory, przepikaj, może jakiś ma pozwierane nóżki do siebie
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016   

On nie dostaje zwarcia, tylko przerwy. Mosfety można wysterować miernikiem (funkcja test), Dajemy + na bramkę, minus na żródło, potem szybko przekładamy + na dren i powinna być jakaś oporność, po zwarciu bramki ze źródłem znika (ma to związek z pojemnością bramka-źródło).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
lydkamen 
początkujący


Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Bialystok
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016   

w tym filmie pokazane jak sprawdzać mosfety (środkowa część)


https://www.youtube.com/watch?v=3EwtIatXyr8
_________________
Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group