ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo Volty dla silnika
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
  Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   Turbo Volty dla silnika

Witam

Pomyślałem o czymś takim.

Z racji, że często zdarzają się sytuacje , w których potrzeba większej liczby RPM silnika chociaż by żeby wyprzedzić tuningowanego skutera wpadłem na taki pomysł.

Akumulator 16S3P używał bym do normalnej jazdy ze sterownikiem blokowym GT1500. W momencie gdy mam max obrotów włączam przycisk TURBO i dodatkowo do pakietu podłącza się akumulator 8S czyli razem 24S. To daje dodatkową prędkość. Oczywiście w każdym aku osobny BMS. Oczywiście konfiguracja akumulatora TURBO w zgodności z wydajnością prądową aku głównego.

Pytania:
Czy jeżeli jeden i drugi BMS w baterii mają tranzystory na 75V to się spalą czy będą operowały napięcia 33,6V na turbo a na głównym 67,4V??

Dlaczego taki pomysł?.

Jeżeli pomysł udał by się to było by to rozwiązanie na chwilową moc i prędkosć która czasem się naprawdę przydaje. Koszt takiego zestawu nie był by drogi bo Li-pol radzą sobie z dużymi prądami przy małych pojemnościach. Ktoś zapyta..."Czemu nie zrobisz od razu na 24S?". Po pierwsze wychodzi o wiele drożej taka modyfikacja a po drugie nie chce zmieniać sterownika. Przy 19S już za mocno mi szarpie przy ruszaniu to co musi być przy 24S :shock: ?




Pozdrawiam
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

Jak znam życie, to będziesz jechał cały czas na tym turbo :)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

Być może ale nie za daleko :smile: . Pojemność "turbo" ma być 5Ah. Przy 24S wyssie moc w raptem kilka minut.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

Tranzystory w BMS'ach sobie poradzą. Nie wiadomo jak z GT1500. Musiał by mieć MOSFET'y > 100 V
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

radasss, znasz to z praktyki, że BMS sobie poradzi?.

Hmm masz rację z tranzystorami, będę ładował aku do 4,1V na cele. Tylko czy przepięcie podczas dołączania dodatkowego pakietu nie uszkodzi mimo wszystko tranzystorów?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 25 Paź, 2016   

Znam z praktyki.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group