[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2016
|
|
|
Przy naładowanej baterii do 4.2/cela te diody potrafią świecić kilka godzin. Jeżeli szybko zgasly to znaczy ze sie nie naladowalo na 100%. Pomierz napięcia albo przeprowadź procedure balansowania którą opisywał tas czyli kilka razy podladuj i moze sie wyrówna |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2016
|
|
|
U mnie bylo podobnie. Pierwsze ładowanie - niektóre diody świeciły inne nie. Jeden pakiet miał niższe napięcie już jak przyszedł od HobbyKinga, wszystko polutowałem bez wyrównywania. Po pierwszy naładowaniu i balansowaniu, większość cel miała 4.19 - 4.18, a jedna 4.10. Przeprowadziłem chyba 4 czy 5 krotnie procedurę opisaną przez Tasa na blogu i wszystko się wyrównało. Napięcie najsłabszej celi rosło za każdym razem o 0.02-0.01 V. BMS pracował bardzo długo po każdym łądowaniu, teraz ok 3 godzinki po odcięciu ładowarki. U mnie BMS zbija napięcie każdej celi do 4.18 po każdym łądowaniu. i mam 66,8 napięcie całego pakietu. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Z tego co wiem obrecze do rowerow maja 26 27,5 albo 29 cali |
Serio? Pliiis. |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016
|
|
|
jeżdze na baterii 36V i 48V
Bateria 36V w pełni naładowana ma 40-41 V i osiągam nią spokojnie predkość 42km/h na prostej
Bateria 48V w zupełnie rozładowana ma około 42V i jade wtedy 39km/h na prostej.
Pikacz pokazuje w jednym i drugim przypadku pobór prądu 30A
Skąd te rozbieżności ? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016
|
|
|
A tak już serio, jak z dokładnością pomiarową w czasie rzeczywistym? W sensie jak mierzysz i czy jesteś pewien że przy V-max masz nadal te 42V czy może jednak bardziej siada?
Okolice 40km/h przy 30A (zakładam że to max sterownika?) to może już minimalnie oddziaływać też większy ciężar lub opór powietrza? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016
|
|
|
Jak dla mnie to bateria, która jest prawie pusta ma większe sagi napięcia pod obciążeniem niż naładowana bateria do pełna. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016
|
|
|
Jestem pewny że na pustej baterii 48V rower ma słabszą moc niż na pełnej 36V pomimo wyższego napięcia.
Nie jestem pewien co do dokładności pomiaru pikacza.
Mój poprzedni sterownik TDK-2W na napięciu 35,2V ogarniczał moc albo akumulatory żelowe w przy tym napieciu przysiadały zupełnie.
Może być tak że sterownik GT500W gdy wykrywa że bateria się kończy to mniej prądu puszcza ? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016
|
|
|
Chyba nie, one mają jedynie odcięcie 0/1 przy zbyt niskim napięciu zasilania |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
Myśle, że to tak drobna różnica iż mieści się w granicach błędów pomiarowych, musiałbyś z 10 razy powtórzyć takie pomiary i uśrednić wynik myślę, że może jechałeś też przy innym oporze powietrza troche inne warunki i one tak wpłyneły o ile wogóle baterie są zbudowane z identycznych ogniw i równej ilości P. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
Spadek napiecia naładowanego na 100% akumulatora i rozładowanego do 0% przy 30A jest taki, że ten rozładowany ma więszy przysiad, więc i mniejsze napiecie, wiec i niższa prędkość. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
Jaki zaplot i jaka długość szprych na koło 28" do silnika NC 9x7 starszej wersji(płaski) pod wolnobieg? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
Szymek, nie ma gotowej odpowiedzi, trzeba policzyć. Użyj dowolnego kalkulatora szprych (z ang. spoke calculator), jest ich dużo w internetach. Zaplot na 1 krzyż powinien być ok |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016
|
|
|
Czy podpiecie ladowarki 58.8 lion do bateri 88.8 lion moglo spowodowac jakies uszkodzebia.ladowarki lub bmsa?( na.cala noc) |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016
|
|
|
Mogło uszkodzić bms . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|