Poison |
Autor |
Wiadomość |
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016 Poison
|
|
|
Cześć, chciałbym zaprezentować wam moją konstrukcję:
Baza: rower na ramie Poison Zyankali i osprzęcie XT.
Na rowerze wielokrotnie brałem udział w zawodach Cross-country / XC i maratonach.
Jego waga początkowa to niecałe 12kg.
Silnik: Nine Continent RH2809 D (7x9)
Sterownik: Sabvoton SVMC072080
BMS: 8-20s, 80A/10A
Akumulator: 16s10p, NCR18650GA (60V, 34Ah, 2kWh, 50A max)
Obręcz: Mach1 MAD 26"
Opona: CST C-1388 26 x 2,35
Szprychy: 159mm, grubość 2.2mm
Po modyfikacji rower waży 30kg.
Prędkość maksymalna to 38km/h, w terenie na rowerze typu hardtail nie potrzeba więcej .
Intensywnie testując rower, akumulator rozładował się po 130km.
Jest to mój pierwszy e-bike i w sumie nie wiedziałem czego można się spodziewać po takim sprzęcie. Po pierwszych jazdach największe wrażenie zrobił na mnie moment oraz przyspieszenie. Silnik a raczej sterownik przyspiesza prawie od zerowej prędkości. Umożliwia pokonywanie bardzo stromych wzniesień z niewielką prędkością co jest prawie nieosiągalne na zwykłym rowerze bez wspomagania.
Historię budowy roweru możecie zobaczyć TUTAJ . |
Ostatnio zmieniony przez Ebisef Czw 02 Sie, 2018, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016
|
|
|
Ładny i zgrabny sprzęt wyszedł. Podoba mi się. Gdyby jeszcze sterownik był w trójkącie to bajka ale wiem miejsca brakło |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016
|
|
|
Witamy kolejnego kolegę z Poznania Ładny sprzęcik |
|
|
|
|
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016
|
|
|
A jest dużo e-bike'rów z Poznania ? Bo ja tu nie mam z kim jeździć |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Niestety to nie Żywiec, żeby każdy miał bajka Kiedyś polatamy razem (ja też nie mam ). |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Pojeździłbym trochę za Tobą, ale daleko do Poznania. Za niedługo ten Sabvoton będzie leżał gdzieś przy drodze . |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Bardzo ładnie Ci to wyszło. Sam robiłeś skrzynkę w trójkąt ramy? Masz może jakieś zdjęcia ile miejsca w środku zajął Ci akumulator i jak to wszystko ułożyłeś? |
|
|
|
|
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Na końcu pierwszego posta jest link do bloga, są zdjęcia, filmy i opisy |
_________________ Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Rzeczywiście, jakoś nie zauważyłem tego ostatniego zdania. Co do bloga to pokazuje on chyba prawie wszystko, co potrzebne ale przydałyby się troszkę dłuższe opisy natomiast zdjęcia są świetne.
Czy taki sposób połączenia ogniw czyli jeden gruby drut miedziany do którego ogniwa są przyłączone są cienkimi drucikami zdaje egzamin? Na zdjęciach wygląda to tak, że można te cienkie druciki bardzo łatwo przerwać powodując utratę pojemności jednej sekcji lub nawet zwarcie.
Byłaby może możliwość zamówienia takiej skrzynki na akumulator do trójkąta ramy u Ciebie? Poszukuję kogoś, kto się tym zajmie a niestety ceny tych skrzynek mnie przerażają a Twoja skrzynka wygląda naprawdę przyzwoicie. |
|
|
|
|
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Trudno powiedzieć na razie czy takie połączenie zdaje egzamin ponieważ zostało ono wykonane tak na wszelki wypadek.
Ten silnik jest naprawdę bardzo ekonomiczny więc na pewno nie będę nadwyrężać akumulatora. Może na zdjęciu druciki tak wyglądają ale w rzeczywistości nie są takie delikatne, pochodzą z porządnego przewodu "skrętka". Jeżeli któryś przewód się przerwie to łatwo można to zdiagnozować/zaobserwować a następnie naprawić. Zwarcie raczej nie wchodzi w grę bo każdy drucik ma ok 9mm długości.
A co do skrzynki to nie dziwie się, że sporo sobie liczą za jej wykonanie, bo to strasznie dużo roboty. Moja skrzynka wyszła mi dopiero za drugim razem i raczej nie chciał bym wykonywać jej kolejny raz. |
_________________ Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016
|
|
|
Pogrubiałeś przewody fazowe do 7x9 ? W opisie nie ma wzmianki, tylko o bezp termicznym. |
|
|
|
|
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016
|
|
|
Nie pogrubiałem, wątpię żeby była taka potrzeba bo nie udało mi się ich nawet minimalnie rozgrzać. Ale czas pokażę, na razie jestem na etapie dobierania parametrów sterownika. |
_________________ Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016
|
|
|
http://ebike.nexun.pl/wym...ajacych-silnik/
Tas sugeruje pogrubienie w przypadku silnika NC jeśli zasilasz go prądem rzędu 30-40A i więcej.
PS. Mamy tę samą lampkę na tył, nawet kolor
przewody.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 335 raz(y) 45,05 KB |
|
|
|
|
|
Ebisef
młodzik
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 58 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Kilka tysięcy km już przejechałem i nie było potrzeby wymieniać przewodów fazowych na grubsze. Jest to silnik o wolnym nawoju (7x9) i nie ładuje się w niego tak dużego prądu jak w silnik o szybszym nawoju. |
_________________ Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef |
|
|
|
|
|