|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
rdza na magnesach obudowy silnika, wymiana czujników halla |
Autor |
Wiadomość |
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016 rdza na magnesach obudowy silnika, wymiana czujników halla
|
|
|
Piszę do was z 2 pytaniami:
Czy użytkowanie ebika w niskich temperaturach i dużej wilgotności wpływa negatywnie na silnik ?
Pytam bo rozkręciłem silnik i zauważyłem że pojawiła się rdza na magnesach obudowy silnika.
Kolejny problem z silnikiem dotyczy czujników hala.
Chce je wymienić i zauważyłem że są one przyklejone/wtopione w magnesy na uzwojeniu silnika.
Próbowałem je wysunąć (wyciągnąć) jednak gdy pociągnąłem trochę mocniej to oderwały się 3 kabelki a czujnik został w tym samym miejscu. Jak mam go wyciągnąć ?
z góry dziękuje za wszelką pomoc. |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016
|
|
|
bartek24m napisał/a: | Czy użytkowanie ebika w niskich temperaturach i dużej wilgotności wpływa negatywnie na silnik ? |
Ja na swoim rowerze pomykam co dzień do roboty, deszcz, śnieg, mróz, błoto - mam dobrze wszystko uszczelnione i po 2 latach gdy wymieniałem łożyska i simeringi w środku nie było śladu korozji i nic mimo zmiennych warunków pogodowych się nie działo w środku, więc u Ciebie wdała się korozja przez brak odpowiedniego uszczelnienia, alba na kablach, osi lub deklu silnika. Trzeba rozebrać przeciścić wd40, psiknąć profilaktycznie smarem w spreju, wymienić simeringi jak są a dekle i kable uszczelnić silikonem. Skręcić i jeździć.
bartek24m napisał/a: | Próbowałem je wysunąć (wyciągnąć) jednak gdy pociągnąłem trochę mocniej to oderwały się 3 kabelki a czujnik został w tym samym miejscu. Jak mam go wyciągnąć ? |
Trzeba zabrać się doi tego po chamsku - wydłubać/wykruszyć stare halle a montując nowe trzeba je wkleić np. kropelką w takiej samej pozycji jak stare. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016
|
|
|
Silnik jest szczelny a raczej powinien jak coś to wymień uszczelniacze na osiach. Potem dekle na silikonie. Co do halli to trzeba je wydłubać sa wklejone. Ostry płaski śrubokręt i wybijaj. Resztę wydłubać trzeba. Ja u siebie nowe wkleiłem na kropelce. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016
|
|
|
Nowe silniki przeważnie są słabo uszczelnione . Powinno się otworzyć dekielki, poczyścić z resztek kleju, nasmarować silikonem i skręcić ponownie. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016
|
|
|
chciałbym go zalać tylko trochę olejem, ale nie jak reszta do 1/3 ja myśle zalać tylko z 50 ml, chodzi o zabezpieczenie elementów przed korozją i częściowe odprowadzanie ciepła.
jaki olej polecacie ? 5W40 ?
czy jak zaleje tam z 50ml to coś pomoże w odprowadzaniu ciepła czy tylko zapaskudzi mi garaż ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|