ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS - może być?
Autor Wiadomość
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   BMS - może być?

Witam wszystkich i mam pytanie dotyczące dość taniego i popularnego BMSa.
Podobno kiedyś na forum rozgorzała dyskusja na temat jakości BMSów i niektóre odsądzono od czci i wiary. Nie bardzo mogę ją znaleźć.

Ten należy do BMSów 10s nie z 11, ale z 10 przewodami do sekcji.
Ze specyfikacji podanej przez producenta wynika, że w zasadzie jest super.

opis produktu (w dość swobodnym tłumaczeniu translatora google)
wymiary: 53*63 MM
zastosowanie: 36 V 10 komórek baterii litowo rady ochrony
Typ baterii: litowo tlenek kobaltu/manganu litowo/trójskładnikowych materiałów
pojedyncze ochrona przed przeładowaniem napięcie 4.25 V ± 0.05 V (4.20-4.35 V/0.05 V na uaktualnienie)
pojedyncze odzyskiwanie przeładowaniem napięcie: 4.10-4.00 V
pojedyncze nadmiernego rozładowania ochrona napięcie: 2.50 V ± 0.1 V (2.50-3.0 V/0.05 V na uaktualnienie)
pojedyncze odzyskiwania nadmiernego rozładowania napięcia: 2.80 V ± 0.1 V
ochrona pobór Prądu: ≤300UA
zwarcie prądu: 40A ± 3A
zabezpieczenie przed zwarciem czas: 500 MS
zabezpieczenie temperatury: 55/65/75 stopni
prąd rozładowania: 30A
maksymalna chwilowa prądu: 40A
pojedyncze zrównoważone napięcia: 4.19 V ± 0.02 V
pojedyncze wyważone prądu: ≤ 55MA
prąd ładowania: ≤10A

Co o nim sądzicie? Miał ktoś z nim jakieś dobre/niedobre doświadczenia?








_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

Hmm... widziałeś producenta, który by pisał o swoich produktach inaczej? :grin:
O ile dobrze pamiętam, o tych BMS-ach na białej płytce pisano tutaj źle.
Nie wiem czy dokładnie o TYM modelu, ale właśnie o takich białych; także zwróciłem na nie uwagę (na ebay-u), ale później tutaj przeczytałem odstraszającą "recenzję".
 
 
deckardmst 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 177
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

A ktoś tu gdzieś pisał źle o tych BMSach z greentime, że po jakimś czasie uszkodzeniu ulegają rezystory (z przegrzania ? ). Przecież tyle konstrukcji na nich tu jest.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

No cóż, każdy produkt ma prawo po jakiś czasie się popsuć, to tylko elektronika. Ale co innego masowo występujące problemy bo to zwyczajny, źle wykonany albo źle zaprojektowany bubel, a co innego jakieś sporadyczne problemy. Coś z tymi BMSami konkretnie jest nie tak? Błąd projektu? Niezgodność opisu z rzeczywistością? Czy też ten akurat model jest w porządku?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

Jeśli dobrze pamiętam tamtą dyskusję to chodziło głównie o przeładowanie poszczególnych cel (i to potwierdza specyfikacja-4.2-4.3V) co nieco skraca żywotność baterii (szczególnie LiJon) jak i o napięcie odcięcia przy rozładowaniu z podobnym skutkiem jak wyżej.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

wibi napisał/a:
Jeśli dobrze pamiętam tamtą dyskusję to chodziło głównie o przeładowanie poszczególnych cel (i to potwierdza specyfikacja-4.2-4.3V) co nieco skraca żywotność baterii (szczególnie LiJon) jak i o napięcie odcięcia przy rozładowaniu z podobnym skutkiem jak wyżej.


Istotnie minimalnie za dużo. Choć na przykład BMS w bateriach Gazelle ładuje do 4,1v i niby zwiększa to liczbę cykli ale za to nie ładuje do końca.
I to jedyny problem? A jak tu jest z balansowaniem?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group