ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014   

Dzieki Zeltom stosuje dokładnie taki sam tylko jeden na 2 szt. Dziś napompowałem oponki swojego bika pompkę z Lidla do czerwonej kreski było chyba 6 nie pamiętam czy PSI czy BAR i wyjechałem w swoją trasę napięcie na akumulatorze po powrocie było takie same jak wczoraj po przejechaniu połowy trasy 25V wolno a dziś się ścigałem na liczniku długo 30 i 40 się pojawiało i pod obciążeniem jadąc 20 km/h miałem 25V W wysokociśnieniowych oponkach zatem widzę przyszłość
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Sie, 2014   

O ciśnieniu w oponach pisaliśmy już wielokrotnie.
Powinno się pompować do ciśnienia podanego na oponie.
Lepiej kupić opony, które można pompować do 4 atm.
To chyba optymalne ciśnienie dla elektryków.
Przypomnę, że kiedyś na tym samym rowerze i kołach z ciśnieniem 2 atm przejeżdżałem 25 km, a po dopompowaniu do 3 atm - 40 km. Różnica wielka ;)
Co do woltomierza, lepiej założyć 2 sztuki. Cena nie jest duża, ale widać różnice, gdy akumulatory się rozjeżdżają. Bo możesz mieć tak, że będziesz miał 21V w sumie, ale na jednym będzie 9,5V a na drugim 11,5V. Wydatek jednorazowy, a może uchronić akumulator.
 
 
Maciej S.
młodzik


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 73
Wysłany: Wto 05 Sie, 2014   

Moje osiągi, ale ze wspomaganiem nogami (inaczej nie jeżdżę, więc innych danych nie posiadam.
Aku li-ion 7s5p, końcowe napięcie ładowania 4,2Vx7 = 29,4V
Silnik przekładniowy 250W, sterownik daje max 14A
Po takim naładowaniu:
14,4km przejeżdżam zuzywając 2,7Ah
co daje w przyblizeniu: 72.9Wh i 5,1Wh/km
Moja masa to: 75kg, chudy jestem to opory powietrza pewnie mniejsze.

Generalnie jadę z manetką na maxa, prękość na prostej asfaltowej drodze od 27 do 29 km/h (wówczas silnik dostaje jakieś 50..80W, reszta nogi, przy bezwietrznej pogodzie), cała trasa to asfalt, pozbruk, 2 niewielkie wzniesienia, te 14,4km pokonywane w tę i z powrotem czyli 7,2 + 7,2.

Rower, góral, koła 26cali 1,95.

Wspomagam nogami dość wyraźnie, ale bez napinania się, przerzutka cały czas ustawiona na jednej pozycji (najszybsze przełożenie) nawet pod górkę.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 16 Sie, 2014   

Wczoraj wybrałem się na przejażdżkę moim pojazdem nieokreślonego typu rower poziomy wózek dla niepełnosprawnych ( bo na skrzyżowaniach niekiedy mnie przepuszczają kierowcy pomimo ich pierwszeństwa) :) trudno powiedzieć co to, ale ma napęd elektryczny silnik 500w i dwa akumulatory grensaver. Bez wspomagania za to trzy biegi w piaście.

Tak wiec pojazd owy waży jakieś 19kg+14 akumulatory+70 ja =103 kg Koła 20" oponki 1,75 kenda napompowane do 6 Barów tak sześciu nie ma pomyłki. Tak zwykle jeżdżę i nie miałem nigdy problemu. Trasa liczyła 22km i duże górki z górki prędkość wynosiła 40km/h ale to przez chwilkę a tak jechałem 25km/h a pod górki spadało nawet do 17 km/h. bo oszczędzałem. W jedną stronę z wiatrem w drugą pod wiatr . Akumulatory naładowane do pełna po przyjechaniu rozpocząłem ładowanie ładowarka z lidla ładowała do przejścia w stan ładowania niskim prądem niecałe 4h zaokrąglam do 4 czyli 14,4 x 3A prąd ładowania x4 = 172,8 Wata potem przeszła w stan ładowania niskim prądem 0,7A i ładowała poniżej trzech godzin zaokrąglimy do trzech co się równa 30,24 Wata +172,8 = 203,4 Wata co oznacza że zużyłem 9,245 Wata na kilometr jak dobrze policzyłem
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

osiągi rowerów elektrycznych, maksymalna prędkość roweru elektrycznego, zasięg roweru elektrycznego, maksymalna prędkość rowerów elektrycznych, zasięg rowerów elektrycznych, ile można przejechać rowerem elektrycznym, osiągi pojazdów elektrycznych, zasięg pojazdów elektrycznych

- By łatwiej można było znaleźć na poziomie forum i internetu.
 
 
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Niech mi ktoś policzy bo nie mam watomierza.
Na przekładniowym Mxus 36V chyba 400W, sterowanym sterownikiem 800W zasilanym 16s - 4x mulitistar 4s 5200mah, jeżdże w granicach:
14km - jazda prawie na max 40-60km/h
35km - jazda około 30km/h

Wspomaganie nogami z 10%.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group