ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczna Univega RAM990
Autor Wiadomość
zaur 
początkujący


Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 31
Skąd: Działdowo
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Nikt nie mówił, że są P&P. Ważne, że się da. To, że są to stare rozwiązania...hmmmm...dziś już nie ma w sprzedaży silników 80-100. Za to zauważam wzrastający trend ebików fabrycznych z middrivem. Osobiście uważam za niezgodne ze sztuką motoryzacyjną wkładać silniki w koła. Większa masa nieresorowana, ogromny efekt żyroskopowy, konieczny wydajny hamulec do zatrzymania takiej masy wirującej. Dlatego z uporem maniaka będę drążył mój projekt :)
Być może po błędach zmienię silnik, może zmienię przekładnię a może nawet posypie mi się wolnobieg w korbie. Ale to się da przerobić i zmienić. Zobaczymy jak będzie, dzięki za życzenia :)
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

zaur napisał/a:
Osobiście uważam za niezgodne ze sztuką motoryzacyjną wkładać silniki w koła. Większa masa nieresorowana, ogromny efekt żyroskopowy, konieczny wydajny hamulec
Mam dokładnie takie samo zdanie na temat hubów ... i zaraz wsiadam na dahona z hubem i jadę do roboty :-)
Totalna cisza, bezobsługowość, bezproblemowość i fun z turlania się z hubem w tylnym kole są jednak nie do przecenienia. A jest to mój trzeci hub i ileś tam napędów zewnętrznych zaliczone. Zestaw RC też mnie kusi ale w mountainboardzie albo w szybkiej bardzo małej hulajnodze. Chwilowo jest to dla mnie niestety zbyt droga fanaberia pchać się w komponenty RC.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

https://www.youtube.com/watch?v=YoFWZE7l6Tw

Mini napęd ;-)
 
 
zaur 
początkujący


Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 31
Skąd: Działdowo
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Ktoś wie jakie tranzystory siedzą w sterowniku GT 1500W?
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Osobiście uważam, że dobry mid drive , to wyższa szkoła jazdy niż hub, szczególnie jeśli myślimy o pojezdzie w kategoriach roweru. Jednak wg electricbike.com , wszystkie zalety mid drive (przynajmniej przy tradycyjnej przekładni łańcuchowej), kończa się gdzieś przy mocy 2800W. Powyżej tej mocy hub posiada wystarczającą moc i moment w każdych warunkach, że przekładnie przestają mieć znaczenie a wręcz są najsłabszym punktem konstrukcji rowerowej. Gorzej jak takiemu potworowi zabraknie energii w bateryjce i trzeba o pedałach wrócic do domu
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

zaur napisał/a:
Ktoś wie jakie tranzystory siedzą w sterowniku GT 1500W?


irfb 4410
 
 
zaur 
początkujący


Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 31
Skąd: Działdowo
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Jest ich 6 na fazę. Czy są one w stanie "oddać" więcej mocy niż cztery AOW480? Z prądu wynika, że AOW480 więcej puszczą, ale z rozproszenia mocy (czy jak to zwał) wynika, że mniej mocy niż 6 IRFB4410.
Jak to ogarnąć?
 
 
zaur 
początkujący


Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 31
Skąd: Działdowo
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Trochę posłuchałem tutejszych opinii. Trochę przemyślałem. Znów mam co myśleć.
Z mida nie zrezygnuję. Z drugiej strony przekładnia dwustopniowa to za duże straty.
No i wymyśliłem. Chyba.
Jako napęd mid dam silnik hub. Było już parę projektów na endlessie.





Dalej będę mógł korzystać z przerzutek a znacznie uprości konstrukcję.
Wadą jest znaczna ingerencja w ramę.
Zastanawiam się nad inną ramę, którą kupiłem jakiś czas temu.



Chyba będzie lepsza niż rama Univega.
Jako silnik wykorzystam zamówionego Bionixa. Zasilanie 12s3p Li-po o łącznej pojemności 36Ah. Daje to 1500 Wh.

Sterownik zostaje na razie ten, który mam bez żadnych przeróbek. Daje max 30A. Dla Bionxa to będzie 1300W. Powinien wytrzymać. Musi.

Muszę tylko jakoś ogarnąć przebudowę ramy.
Chętnie wysłucham opinii i rad. Konstruktywnych oczywiście.
 
 
zaur 
początkujący


Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 31
Skąd: Działdowo
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Nikt nie wypowie się na temat tego rozwiązania? Zalety, wady? Nic?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group