E-bike na bazie ramy Specialized Big Hit |
Autor |
Wiadomość |
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
toft napisał/a: | Przy takiej szerokości puszki (owe 130mm) dobrze prekalkuluj dwa miejsca "zejść" czyli przy główce i przy suporcie.... |
toft, dzięki, tak wziąłem to pod uwagę podczas projektowania. Na chwilę obecną kończę projekt i będę przygotowywał go do wykonania.
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Powiedz ile waży "normalna" rama bighita i normalny (przeciętnie) rower na niej złożony? |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Te rowery nie należą do specjalnie lekkich. Rower z którego pochodzi moja rama w pełnym zestawie ważył ok 20 kg. Sama rama nawt nie wiem bo szczerze mówiąc jej nie ważyłem. Sprawdzę to jutro. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Pytam, bo zastanawiam się jak daleko dam radę odchudzić tę ramę (stalową) którą obecnie będę męczył... Maży mi się zmieścić z całością w 28 kilo.... A jak liczyłem kiedyś werja light bez cięcia ramy tylko z dopasowanym aku do jakiejś ramy z dużym wolnym trójkątem to zakładałem że rower full 15 kilo bafang okolo 3 i kwh liion 3,5ah około 4 czyli całość zmieściłaby się w 23 kilo... heh... przy stali mozna tylko pomarzyć o tym... |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Mi marzy się zmieścić w granicy 30 kg, choć pewnie będzie trudno, sprawdzę jutro wagę ramy i będę wiedział od czego startuję |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Wracając do silnika... Mxus v2 16x4 pojedzie Ci na tych kołach i zasilaniu 20s li-ion ~60km/h (przy max baterii do 65km/h) więc w teren idealnie i nie trzeba zakładać żadnych ograniczeń (jak chcesz też szaleś po asfalcie 70-90km/h to bierz 21x3). Jak chcesz dać mniejsze Volty na zasilaniu i jechać 60km/h i szybciej to 21x3 będzie odpowiedni ale z tego co widać to 20s jest najpopularniejsze w mocnych konstrukcjach. |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Tomek, Generalnie zakładałem zasilanie 16s10p tj. 160 ogniw które wejdzie w moją skrzynkę. Rowerem nie zamierzam raczej jeździć powyżej 60 km/h. Co do terenu to będzie to mieszane 40%szutry/60%asfalt. Może pomyślę o tym 21x3. Sam nie wiem. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
toft,
Mój kross fr2 na kołach z amorkami, mostkiem i kierownicą waży ok 13kg. Liczę, że sam rower wyjdzie jakieś 16-17 bez elektryfikacji. |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
ICE napisał/a: | 40%szutry/60%asfalt |
Na twoim miejscu bym wziął 21x3 bo przy 16s nawet 50km/h możesz nie dobić z 16x4 a tak masz możliwości. Jak będzie odpowiedni sterownik to można ograniczyć prędkość. Ja też nie chciałem jeździć szybciej niż 60km/h i faktycznie w terenie nie ma potrzeby więcej ale czasami na asfalcie by się "depło" chociaż te 70 bo na asfalcie tak nie czuć tej prędkości a bajka używam tak samo jak w twoich w/w założeniach |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Powiem CI że masz jaja żeby ciąć ramę, życzę cały czas kasku na głowie i buzera na klacie. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
MixhaL napisał/a: | życzę cały czas kasku na głowie i buzera na klacie. |
Dzięki, wezmę to pod uwagę. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Tak straszycie ale czy komus tu z forum zlamala sie rama wlasnej konstrukcji? Na endless raz czytalem ze komus pekla przy duzej predkosci i kierownica wbila sie w szyje. Ale to jakis wariat pewnie, na szczescie przezyl i dalej jezdzi. A przy malej predkosci nawet jakby peklo cos to jak sie ma kask to sie raczej nic strasznego nie stanie. Duzo gorzej jest wjechac w jakas duza przeszkode |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Powiem CI że masz jaja żeby ciąć ramę |
A dlaczego...? A czy rama w Twoim rowerze nie była kiedyś w elementach i czy nie została w procesie produkcji zespawana..? Nie wiemy, jakie kolega ICE ma doświadczenie, wiedzę w zakresie spawania aluminium... |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Ja z kolei do 24" koła rozważam 16x4 i 12x5. Na 16x4 na pewno uzyskasz 50 km/h, a nawet 60.
Ja akurat nie mam przekonania do szybkich silników, może dlatego nie biorę pod uwagę 21x3, chociaż na szosę na pewno i szybki się nada. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017
|
|
|
i jak? udało Ci sie dokończyć projekt? pytam bo sam zostałem postawiony przed koniecznością przerobienia / stworzenia "nowej ramy' |
|
|
|
|
|