|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik 4kW Antriebstechnik 1440obr/min 400V |
Autor |
Wiadomość |
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017 Silnik 4kW Antriebstechnik 1440obr/min 400V
|
|
|
Sprzedam silnik 4kW Antriebstechnik jak w temacie. Silnik jest przeznaczony do napędu różnego rodzaju maszyn i urządzeń. Jego niewielka prędkość obrotowa powoduje że silnik ma potężny moment obrotowy. Praca S1 czyli stała z mocą znamionową. Posiadam 3 szt takich silników.
W załącznikach tabliczka znamionowa oraz silnik.
https://www.olx.pl/oferta...28-IDjVB3P.html
Nieco niższa cena dla forumowiczów 360zł za sztukę.
tabliczka 4kw.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 299 raz(y) 2,19 MB |
silnik 4kw.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 1,91 MB |
|
_________________ Spark Super Hadron 654 |
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Pią 03 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017 Re: Silnik 4kW Antriebstechnik 1440obr/min 400V
|
|
|
Dlugas napisał/a: | Jego niewielka prędkość obrotowa powoduje że silnik ma potężny moment obrotowy. |
Jesteś tego pewien ? |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017
|
|
|
Pykacz napisał/a: | Jesteś tego pewien ? |
Pewnie, silniki wolnoobrotowe mają "więcej mięsa" , są zwykle droższe od tych szybszych. Oczywiście są jeszcze wolniejsze jeśli chodzi o te 400V - takie np. 960obr/min.
Nominalna prędkość dla silnika zasilanego z trójfazówki 400V przy 50Hz to ok. 2400obr/min.
Przecież to samo jest w silnikach rowerowych, czym silnik wolniejszy tym mocniejszy - to co lubimy najbardziej
A czemu Pykaczu się nie zgadzasz ?
PS.Pykacz zasiał mi ziarno niepewności i teraz zastanawiam się czemu |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017
|
|
|
No wiesz ja raczej jestem zdania że jego potężny moment obrotowy nie bierze się jak napisałeś z jego wolnych obrotów a raczej z czegoś innego np ze sposobu nawinięcia czego skutkiem są wolniejsze obroty . Taka moja złośliwość .
Jakie wymiary i waga ? |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017
|
|
|
Tak trochę pod włos mnie wziąłeś Wolne obroty są skutkiem nawinięcia
Waga w okolicy 20kg, wymiary też nie są wielkie jak na tę moc. Polskie silniki o mocy 2,2kW mają podobne wymiary jak ten niemiecki 4kW |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017
|
|
|
To jest silnik z 2 parami biegunów, jego max prędkość przy 50Hz to 1500, silnika z 1 parą to 3000, a z trzema parami 1000, ale są to silniki asynchroniczne i pracują z tzw. "poślizgiem", dlatego prędkości rzeczywiste są niższe (ok 1400, 2800 i ponad 900). Moment nominalny dla silnika (o takiej samej mocy) 1400 rpm, jest 2 razy większy niż 2800. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017
|
|
|
gienek333 napisał/a: | To jest silnik z 2 parami biegunów, jego max prędkość przy 50Hz to 1500, silnika z 1 parą to 3000, a z trzema parami 1000, ale są to silniki asynchroniczne i pracują z tzw. "poślizgiem", dlatego prędkości rzeczywiste są niższe (ok 1400, 2800 i ponad 900). Moment nominalny dla silnika (o takiej samej mocy) 1400 rpm, jest 2 razy większy niż 2800. |
Dziękuję za wyczerpującą technicznie wypowiedź
Podobno silnik asynchroniczny może pracować jak generator bez potrzeby zmiany ich konstrukcji - kiedy jest zasilany - i zostanie w sposób wymuszony przez inny napęd doprowadzony do prędkości większej od synchronicznej. Będzie wówczas oddawał moc czynną do sieci trójfazowej z której jest zasilana ale będzie pobierał moc bierną ze źródła z którego jest zasilany.
Kiedyś zastanawiałem się czy wiele pracy przysporzyłoby przerobienie silnika asynchronicznego na silnik z wirnikiem w którym osadzone byłyby magnesy trwałe. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
zbychci
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 50 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017
|
|
|
Kolega swego czasu właśnie tak zrobił: wyfrezował wirnik i wstawił magnesy neodymy, zrobił prądnicę do wiatraka. Nie wiem, czy korzysta z niego, ale, aby dobrze to zrobić potrzeba trochę zaplecza i sporo wiedzy. Kasy trochę też: sześć lub osiem neodymów 40x20x180 mm tanie nie jest.
Dużo lepszym rozwiązaniem są chyba silniki BLDC - właśnie taką mają budowę. Chyba.
A ten silnik 2,2KW to najzwyczajniejszy silnik trójfazowy do maszyn. Do urządzeń bateryjnych też zaczynają takie stosować, tylko trochę przerobione. W nowych Melexach siedzi podobny do niego, tylko ma uzwojenie na około 40VAC i jest zasilany z dedykowanego przemiennika częstotliwości czy inaczej falownika. Na chwilę obecna nie jest to specjalnie trudne.
Idea jest podobna do sterowania silnika BLDC bez kontroli
Silnik BLDC ma wirnik z magnesami a wirnik silnika asynchronicznego ma uzwojenie z monolitu aluminium. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017
|
|
|
niższa cena! |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|