ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka 16S
Autor Wiadomość
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

maniekrox napisał/a:

Jak dla mnie to nic szczególnego się nie dzieje. Ładowarka może mieć napięcie końcowe 67.3, a nawet 67.4 V, bo po ładowaniu i tak bms szybko zbije te napięcie. A jeśli chodzi o trwałość, to czy ogniwo będzie naładowane do 4.20 V czy 4.21 V jest tak małą różnicą, że pewnie i tak byś nie odnotował.

No tak, ale przecież ogólnie jest wiadomo że ładowanie li ion i li poli do "pełna" jest niezbyt zdrowe dla nich. Więc nie lepiej ograniczyć nieco napięcie skoro balancer w bms-ie zaczyna "zbijać" nadmiar energii przy 4,195V ?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

Tu nie chodzi o sam fakt naładowania ich do 4.21 V. Ogniwa bardziej się degradują im dłużej leżą z takim napięciem. A jak balanser po kilku godzinach i tak zbije napięcie to dla nich nie robi za bardzo. Wbrew pozorom równe napięcie (czy tam wyższe o 0.1V) nie przeszkadza, a właśnie pomaga bmsowi pracować i utrzymywać wyrównany pakiet.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

Jeśli tak jest to rozwiewało by wszystkie moje wątpliwości :)
Dziękuję bardzo za odpowiedzi na nurtujące mnie zagadnienia !
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   Potencjometry

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5558
Na drugim obrazku z linku powyżej są trzy PRki górny do napięcia CV, który z dwóch pozostałych jest do prądu ładowania CC, a który do prądu wyłączenia ładowary?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

Nie polecam ruszać ich - w domowych warunkach nie ustawisz ich prawidłowo i ładowarka przestanie prawidłowo ładować. Oba potki od prądu są ze sobą połączone.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Spoko, ten drugi potrncjometr od góry odpowiada za prąd ładowania fazy CC. Z 3,5A pojechałem na 5A. Trzeba zapewnić dobre chłodzenie i powinno być ok. Obudowa ma 31 stopni, ale trochę grzeje się ten większy (chyba) dławik, wiec raczej zjadę do 4,5A. To i tak prawie 30% więcej od oryginału, a zatem prawie 30% krótszy czas ładowania. Ładowarka wyłącza się tak jak przed modem przy ok 150mA. Polecam próbować. Dzięki tasie za chęci. Jak się zjara za miesiąc to uczciwie poinformuję.
PS Ładowarka to 50,4V 3,5A. DL240W to model płytki drukowanej. Trochę sugeruje 240W ;)

Edit:
Teraz ładuję 58,8V, 5A. Wszystko gra.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group