Sparta Batavus z systemem ION |
Autor |
Wiadomość |
tnowakow
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 21 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016
|
|
|
Witam
otwieram wszystkie pliki,
ale za słaby elektronik jestem żeby coś takiego zrobić samemu
dlatego pytałem czy ktoś z forum już robił taki sterownik
pozdrawiam |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016
|
|
|
Mam pytanie do tych co rozbierali Topruna, jak tam realizowany jest assist? wspomaganie.
Czy tam jest jakiś czujnik napięcia hamulca? Spadłem z krawężnika swoim rowerem (z jednorzędowym wolnobiegiem) coś zawyło i teraz, jak przekroczę 3-5km/h to sam przyśpiesza do 25km/h. Zaś wspomaganie dziala, w starym trybie ale muszę bardzo mocno przyśpieszyć, mocno nacisnąć pedały. Wtedy włączy się stary tryb. Po prostu zrobił mi się tempomat, niby fajnie. Ale w tym trybie zjadł mi całą baterię w jedną stronę:( |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016
|
|
|
Ja zamówiłem pcb zobaczymy czy dojdzie wer sch1 .Zainstalowałem Atmel studio7.0 ale nie wiem który plik projektu uruchomić.Mam rower Batavus Padova silnik wizualnie wygląda podobnie ale kolega co uruchomił mógłby coś opisać
Doszły w końcy PCB do sterownika moża coś zacząć dalej działać
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017
|
|
|
W końcu udało się polutować płytkę od modyfikacji sterownika silnika Sparty
I zatrzymałem się na kompilacji programu może ktoś pomoże |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
kris85
początkujący
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 33 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
Witam. Mam pytanie, nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy sterownik w tej baterii się blokuje przy próbie wymiany ogniw ? Chcę wymienić ogniwa na takie same, tzn rozmiar D nimh. |
|
|
|
|
tnowakow
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 21 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 31 Gru, 2017
|
|
|
tak, blokuje się
i z tego co wiem jedyny serwis we Wrocławiu rower ma być dostarczony w całości |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
kris85 napisał/a: | Witam. Mam pytanie, nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy sterownik w tej baterii się blokuje przy próbie wymiany ogniw ? Chcę wymienić ogniwa na takie same, tzn rozmiar D nimh. |
A czy nie można spróbować podmiany podpinając zasilacz laboratoryjny lub inne zasilanie n"na lewo" ? |
|
|
|
|
chrusc
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 3 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Witam.
Właśnie bawię się tyi bateriami. Na 4 szt. 2 zablokowane. Samo odpięcie ogniw nie blokuje sterownika - fabrycznie wyposażone w zewnętrzny bezpiecznik pomiędzy ogniwami a elektroniką jeżeli dobrze pamiętam na "+". W pakiecie brak balansera jedynie złapany jeden przewód "na 12volcie" prawdopodobnie do kontroli napięcia w połowie i na tej podstawie wykrywa rozjechanie napięć na ogniwach. Sterowniki zalane masą, jeden rozdłubałem, budowa na atmedze, piny do programowania dostępne - teoretycznie brak przeciwskazań do zmiany softu. Jestem jednak "za cienki bolek w te klocki" pesel robi swoje a nie mam czasu i chęci na naukę. Może ktoś popracuje i udostępni owoc pracy (w co szczerze wątpię) programator nie gryzie z rezultatu skorzystały by miliony. |
|
|
|
|
kpikula
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: drezdenko
|
Wysłany: Śro 06 Cze, 2018
|
|
|
Chciałbym wymienić same ogniwam , układu elektronicznego- nie ruszam
pytanie - zablokuje sterowanie?Obędzie się bez serwisu i podpięcia pod komputer? |
|
|
|
|
Siedun
początkujący
Dołączył: 03 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 03 Cze, 2019
|
|
|
Witam wszystkich. Mi udało sie przerobić w Batavus Ion baterie z niklowych na litowe jonowe. I sterownik jest bardzo łatwo odblokować po zablokowaniu. Pojemność spokojnie można zwiększyć do 18ah, a nawet do 24ah. Potrzebuje tylko informacji jakim kablem i jakim programem można połączyć się z płytą baterie? |
_________________ Potrzeba matką wynalazków |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 336 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Pon 03 Cze, 2019
|
|
|
tomson, To jakaś alternatywna płytka?
Podłącza się ją do oryginalnej płytki z driverami?
Mam taki silnik. Gdzie można o tym poczytać?
Jaki konkretnie masz problem z tym Atmel Studio? |
|
|
|
|
Siedun
początkujący
Dołączył: 03 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019
|
|
|
Trochę zdjęć
IMG_20190603_120908.jpg Jak widać ładuje się po przejechaniu około 30km. Brak błędów. |
Pobierz Plik ściągnięto 817 raz(y) 5,43 MB |
IMG_20190603_105102.jpg Potrzebuje zmniejszyć napięcie minimalne z 20v na 18,5v na tej płycie |
Pobierz Plik ściągnięto 822 raz(y) 5,84 MB |
IMG_20190603_112934.jpg Zamontowałem sześć szesciopakow na takich płytach bms, używane 18650 razem około 15-18ah 24v |
Pobierz Plik ściągnięto 781 raz(y) 6,34 MB |
IMG_20180920_143818.jpg Mój rower przed przeróbką |
Pobierz Plik ściągnięto 959 raz(y) 8,29 MB |
IMG_20180920_114654.jpg Bateria fabryczna |
Pobierz Plik ściągnięto 787 raz(y) 9,02 MB |
|
_________________ Potrzeba matką wynalazków |
|
|
|
|
szupek
początkujący szupek
Dołączył: 30 Kwi 2019 Posty: 10 Skąd: Zaczernie
|
Wysłany: Wto 04 Cze, 2019
|
|
|
@Siedun, Możesz napisać coś więcej o odblokowaniu?
Dobrze zrozumiałem, że masz pakiet 6s6p? Nie chciałeś 7s? |
|
|
|
|
Siedun
początkujący
Dołączył: 03 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 05 Cze, 2019
|
|
|
A więc, pakiet 6s dobrze mieści się gabarytowo jak zbędny plastik wytnie się. Wszystko zależy o preferencji, fantazji i potrzeb może być też zrobiony w rękawie wielowastrwowym. Taki pakiet daje się naładować w max 25,2v później zabezpieczenia załączają sie, a rozładowanie ma chyba w granicach 18v. Pakiet niklowy działa w zakresie Od 20v do 24v. Logicznie jest myślenie że pakiet litowo jonowy powinien być dołączany gdy jest rozładowany poniżej 20v, a najlepiej jak na mniej aby równomiernie naładował sie. Bo sterownik nie widzi konfliktu i jest adaptacyjny . Czyli jak podłączysz pakiet litowy o napięciu 22v do sterownika i naładujesz do 24v to będzie działać w zakresie 22-24v. Kolejny krok to taki szary kabelek z rezystorem chyba 920ohm który był oryginalnie w pakiecie Niklowym podłączony w połowie, między 10 a 11 ogniwem. Tam jest napięcie od 10v gdy pakiet rozładowany, 12v gdy naładowany pakiet. Bez jego nie będzie działać ładowanie. Czyli w litowo jonowym pakiecie trzeba go podłączyć też w połowie, między 3 a 4 ogniwem. Na płycie bms pisze napięcie 11,1v. Sumując pakiet poprawnie powinien być podłączony, a później naładowany by sterownik zaadaptował się. Na liczniku będzie pokazywać najpierw całkowity przebieg a następnie przebieg baterii w km.
Ps. Jak się da zmniejszyć napięcie zabezpieczające sterownika z 20v na 18,5v to około 15% zwiększy się zasięg, a górę podnieść z 24 na 25v to kolejne 10%, pakiet litowo jonowy będzie wtedy pracował w 95% swojej pojemności. Ładowarka zostaje ta sama. Nic w niej nie trzeba zmieniać. |
_________________ Potrzeba matką wynalazków |
|
|
|
|
szupek
początkujący szupek
Dołączył: 30 Kwi 2019 Posty: 10 Skąd: Zaczernie
|
Wysłany: Śro 05 Cze, 2019
|
|
|
No włąśnie w pełni nałodowany pakiet 20 ogniw nimh to nie 24, ale coś bliżej 28V, dlatego zamiennikiem bardziej niż 6s będzie pakiet 7s. Problemem przy 7s będzie pomiar napięcia w połowie. Nie wiem czy ten odczep służy jedynie pomiarowi napięcia czy elektronika używa go do np. balansowania połówek. Można coś pokombinować z dzielnikiem napięciowym w przypadku 7s, ale no właśnie.
Zakłądam, że masz jakiś bms, ale i tak łądowanie pakietu 6s powinieneś realizować CC/CV. CV dla 6s wychodzi w okolicy 25.2V, oryginalna ładowarka daje sporo więcej.
Oryginalna łądowarka/lub eletronika baterii uwzględnia również temperaturę i wyłącza się przy określonej wartości (nimh gdzeją się pod koniec ładowania), w liionach koniec ładowania określa się w oparciu o inne parametry łąduj ostrożnie, bo możesz cośpuścićz dymem |
|
|
|
|
|