ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
projekt nr 3 "PETA"
Autor Wiadomość
sbom 
początkujący


Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 36
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Jak dasz odpowiedni przekrój szyny to wystarczy odprowadzenie z jednej strony,
a jak dasz z dwóch stron to jeszcze lepiej.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Ja bym zrobił jednak bardziej 'typowo'. Tzn zrezygnował z plecionki która w trakcie lutowania będzie sztywniala i w obszarze plusa może być przy tylu ogniwach niebezpiecznie przy bliskości ujemnej części ogniwa. Nadto to lutowanie trwa dłużej, z większą temperaturą i będzie potem skutkowalo ew trudniejszym serwisem.
Częściej spotyka się konstrukcje gdy szyna w Twoim przypadku drut 4 mm, idzie nie nad stykami ogniw ale pomiędzy. A połączenie do ogniwa jest robione srebrzanka jako odgalezienie. Lut jest szybki, pewny, z mniejsza temperatura i pelni rolę bezpiecznika awaryjnego gdyby ogniwo dostalo zwarcia.
Oczywiscie kibicuję Twojemu pomysłowi ale popatrz jeszcze na yt na podobne lutowane rozwiązania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

sbom napisał/a:
Jak dasz odpowiedni przekrój szyny to wystarczy odprowadzenie z jednej strony,
a jak dasz z dwóch stron to jeszcze lepiej.


Z dwóch stron będzie najlepiej.
A jeżeli z jednej to po przeciwległych stronach czyli np. z jednej strony z prawej a po przeciwnej stronie z lewej.
Do takiego aku nie ma potrzeby i sensu robić kilku odczepow tej samej długości.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

ok, więc wyjadę dwoma drutami z lewej i z prawej strony od odczepów, zastanawiam sie nad pomysłem WojtekErnest może faktycznie plecionką połączyć ogniwa ale druty zbiorcze umieścić pomiędzy nimi ?
dzisiaj wieczorem biorę się za bielenie cyną ogniw z uwagi iż jest to ponad 600 lutow raczej nie dam rady położyć plecionki tak że jestem bardzo chętny na wysłuchanie wszystkich za i przeciw co do sposobu połączeń.
dodam ze nie przewiduję, pobierać więcej ja k 11 A z ogniwa w piku, ogniwo jest przewidziane na 20A prądu ciągłego tak ze będzie pracować na trochę ponad 50% swojej wydolności prądowej więc niewiem czy martwić sie jego uszkodzeniem, ale gdyby do tego doszło wtedy plecionka zdała by zadanie bezpiecznika, czy jednak lutować bezpośrednio na ogniwo w zasadzie robota "prawie" taka sama
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Może Ci pomogą te dwa przykładowe filmy.

https://www.youtube.com/watch?v=AnCA2tyfscU

https://www.youtube.com/watch?v=TedqvvDatMk
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

bateria prawie gotowa sporo czasu zajmuje lutowanie najpierw bielenie potem plecionka potem drut no i sygnały bms czyli łącznie ponad 1800 lutów, dziś lub jutro wyprowadzę przewody do bms i opakuje ją finalnie
dziękuję wszystkim udzielającym się za rady i sugestie na dziś wygląda tak




niestety nie obyło się bez niespodzianek, a więc po złożeniu bateria nie zmieściła sie do ramy, była za wysoka o 1 mm - masakra powodem było niedokładne obliczenie wysokość lutów + plecionka + drut + przekładka izolująca x 6 pięter i na sześciu pietrach zrobił sie problem 1mm za wysoko :???:
finalnie udało się ja upchnąć w jednym kawałku ale musiałem obrócić względem siebie piętra tak by zyskać 5mm luzu i niestety musiałem poprowadzić dosyć długie druty by to wszystko ogarnąć

mam do was pytanie czy przed podłączeniem do bms wyrównać sekcje ręcznie? np do 3.51V, teraz są rozjazdy pomiędzy nimi max od 3,47V do 3,51V, czy po pierwszym naładowaniu do pełną bez wyrównywana sekcji bms da radę sam je wyrównać ?
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Według mnie taki rozjazd może być,jak by był większy to lepiej ręcznie.
U mnie miałem 0,05-0,06V,to kilka razy podłączyłem ładowarkę jak diody w bmsie pogasły i teraz są równiutkie.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Przemek napisał/a:

mam do was pytanie czy przed podłączeniem do bms wyrównać sekcje ręcznie? np do 3.51V, teraz są rozjazdy pomiędzy nimi max od 3,47V do 3,51V, czy po pierwszym naładowaniu do pełną bez wyrównywana sekcji bms da radę sam je wyrównać ?

Jesli masz na to teraz czas, to ja bym wyrównał. Jednak to wiele ogniw i BMS, będzie wyrównywał długo. A tak będziesz miał na start równe, i ew pozostanie obserwacja czy się nie rozjeżdzają albo po próbnych jazdach, wstrząsach czy nie ma gdzieś puszczonych lutów.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

W których miejscach są przylutowane przewody od bms'a i główne prądowe (fizycznie w pakiecie, na zdjęciu)?
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Perszing1800 napisał/a:

U mnie miałem 0,05-0,06V,to kilka razy podłączyłem ładowarkę jak diody w bmsie pogasły i teraz są równiutkie.


no własnie ty miałeś rozjazdy 0,0~`a ja mam 0,~ to chyba zbyt wiele

WojtekErnest napisał/a:
Jesli masz na to teraz czas, to ja bym wyrównał. Jednak to wiele ogniw i BMS, będzie wyrównywał długo. A tak będziesz miał na start równe, i ew pozostanie obserwacja czy się nie rozjeżdzają albo po próbnych jazdach, wstrząsach czy nie ma gdzieś puszczonych lutów.

tak zrobię wyrównam je do 3,50 a po naładowaniu i z balansowaniu zobaczę jak to będzie pracować
co do lutów to nie martwię sie trzymają dobrze i jeszcze ogniwa są w holderach tak ze wibracje na pewno im nie zaszkodzą a w razie czego bateria będzie podpięta pod bms programowalny "Areckiego" a tam można na "żywo" obserwować napięcie wszystkich sekcji i jeszcze innych parametrów tak że jak coś się będzie działo to można zaraz usterkę wyłapać
Mechano napisał/a:
W których miejscach są przylutowane przewody od bms'a i główne prądowe (fizycznie w pakiecie, na zdjęciu)?

sygnały bms miałem lutować dziś ale jakoś na razie nie chcę mi się może wieczorem

zbiorcze prądowe to te fioletowe z końcówkami miedzianymi po "spasowaniu kabla" zaleję to wszystko cyną kabel zmieniłem na 25mm2 ta 10mm2 prześle bezpiecznie 80A a 25mm2
200A czyli z zapasem
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

Fajnie jak rodzina pomaga Przemku. Ale będziesz miał baterie. Wygląda jak matka wszystkich baterii ebikowych. Powodzenia:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

toft napisał/a:
Powodzenia:).

dzięki za dobre słowo :wink:
niestety robota sie ślimaczy strasznie, wszystko 'hand made' a to niestety trwa. Mierzenie, ,pasowanie, liczenie.. ehhh, robota u podstaw.
szkoda ze "osa" nie dala rady przyjąć 100 ogniw więcej -, już bym jeździł a tak :evil: spawarka, szlifierka ,lutownica itd. no i oczywiście pomoc rodzinki :wink: bezcenne..
jest nadzieja, mam nadzieję że już niedużo do mety
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017   

prace ślimaczo posuwają się do przodu :???: już niewiele zostało lecz pozostała reszta niestety sama się nie zrobi, w zasadzie zostało podpięcie elektroniki i pierwsza próba

ale dziś zastanowiła mnie jedna sprawa dotycząca pogrubionych przewodów fazowych a w zasadzie przewodów sygnałowy które obok nich są ułożone, w moim silniku z uwagi iż nie miałem osobiście czasu się zająć pogrubianie zleciłem "znajomemu" który zastosował taki kabel wielożyłowy

zastanawiam sie teraz jak z jego odpornością na temperaturę ?
ze specyfikacji wynika że wytrzymuje do 105C
czy taka odporność będzie wystarczająca by przy grzaniu faz nie doszło do stopienia koszulek przewodów sygnałowych ?
jak temperatura będzie w ośce przez która przechodzą fazy i sygnalny skoro na cewkach statora będzie 120-150C max
hmm

edit
i jak wie ktoś czy ta taśma sprawdzi sie w ośce obok temperatury z fazowych przewodów?

z tego co czytałem większość ludków wykorzystuje do sygnałów kabel telefoniczny tylko nie doszukałem jak z jego odpornością na temperaturę
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017   

nie powinno byc problemu.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017   

U mnie silnik gdy miał 110st, to obudowa była ciepła, można było bez problemu trzymać ręką.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group